به دخت

 




بامبو شانس می‌آورد، اما بامبو با تعداد فرد

“ برای شانس آوردن باید تعداد بامبوهایی که در خانه نگهداری می‌کنید ، سه، پنج و … به هر حال فرد باشد در غیر این صورت بدشانسی می‌آورد نام علمی این نوع بامبو «دراسینا» است. معاني تعداد بامبو در جوامع : ۲.عشق و ازدواج ۳.خوشبختی ۵.سلامتی ۸.ثروت ۹.عددی خوش یمن در تمام امور زندگی

 رنگ قرمز : اصولا گياه بامبو به رنگ هاي شاد به خصوص قرمز واكنش مثبتي نشان مي دهد . تجربه نشان داده كه اگر مكان نگهداري اين گياه با رنگ هاي شاد مثل نارنجي و قرمز تزئين شده باشد ، برگ هاي اين گياه با سرعت بيشتري رشد مي كنند و امكان زدن جوانه هاي بيشتري را فراهم مي سازند . همچنين وجود رنگ هاي گرم در مكان نگهداري گل بامبو ، طول عمر گياه را افزايش مي دهد .

رنگ مشکی : ازآنجا كه بامبو به نور غیر مستقیم خورشید نیاز دارد ، رنگ مشکی تاثیر منفی بر روند رشد آن مي گذارد و در صورتی که مدت زمان زیادی گياه در معرض رنگ مشکی قرار گيرد ، پژمرده مي شود و به تدريج از بين مي رود.

بامبو و پیشگیری از چروک: برای نرم کردن و تقویت پوست، همچنین پیشگیری از بروز چروک، کارخانجات تولید لوازم آرایشی به استفاده از عصاره گیاه بامبو رو آورده اند. جالب است بدانید این گیاه زیبا که این روزها تقریبا در تمامی خانه ها نمونه ای از آن دیده می شود، گیاه پر کاربردی است که در هر مورد که فکرش را کنید، استفاده می شود.ساقه این گیاه نوعی ماده ترشح می کند که اصطلاحا به آن «اشک بامبو» می گویند. این شیره غنی از سیلیس یا اکسید سیلسیوم بوده که نقشی اساسی در سلامت و نگهداری از بافت پوستی بازی می کند. با افزایش سن میزان سیلسیوم بدن کاهش یافته و پوست به تدریج شل و خشک شده و چروک ها نمایان می شوند. پیری پوست نتیجه مستقیم کاهش سیلسیوم بدن است. برای مقابله با پیری پوست متخصصان توصیه می کنند به طور مداوم پوست را مرطوب کنید.اخیرا محققان موفق به تولید کرم ها، ژل های دوش و شیرپاک کن هایی از اشک بامبو شده اند که نه تنها پوست را مرطوب می کند بلکه سیلیس ککافی به آن می رساند. جالب است بدانید که از بامبو در ساخت کرم های لایه بردار هم استفاده می شود. فیبر بامبو در عین سخت بودن، تهاجمی نیست و می تواند در کنار برداشتن سلول های مرده به صورت، رنگی درخشان ببخشد. خواص دارویی بامبو بامبو غنی از سیلیس و مواد معدنی است که برای درمان روماتیسم بسیار خوب است. تحقیقات اخیر پژوهشگران دانشگاه واشنگتن استیت روی ۸ زن سالم نشان داده است انتخاب رژیمی با پایه جوانه بامبو می تواند سبب کاهش کلسترول بد خون شود. نکته دیگر اینکه بامبو جزو گیاهانی است که به طور سنتی در طب هندی و چینی استفاده می شده است.

در سال ۲۰۰۳، وزیر بهداشت چین اعلام کرد برگ های بامبو منبع آنتی اکسیدان طبیعی بوده و می توان پس از بررسی آن را تبدیل به مکمل غذایی کرد.فواید و مضرات در کشاورزی گفته می شود بامبو خواص آنتی باکتریایی دارد به طوری که در برخی فرهنگ ها برای از بین بردن سموم خاک مورد استفاده قرار گرفته است. متاسفانه بامبو تنها خوبی ندارد. رشد سریع آن (برخی از انواع در ۲۴ ساعت یک قد رشد می کنند) در یک محیط می تواند سبب خفه شدن گیاهان دیگر شود. در ضمن این گیاه محل زندگی برخی حشرات مثل مالاریا و برخی ویروس ها مثل ویروس دنگو است. پس اگر در محل زندگی خود بامبو پرورش می دهید، بهتراست مراقب باشید. رشد بامبو

دوستانی که دوست دارند بامبوهاشون رشد خوبی داشته باشند به نکات زیر دقت کنند

نورگيري : گياه بامبو نیاز به نور مستقیم خورشید ندارد .اين گياه كاملا آپارتمانی است و بهترین نور برای آن نوري است كه در فاصله ي حدود ۳ متر از پنجره ای که جلوي آن پرده کشیده شده مي باشد . بامبو با شرايط آب و هوايي ثابت ، سازگار است . از اين رو از نگهداری بامبو مقابل باد کولر ، نزدیک بخاری یا شومینه و یا جلو دري که بعضی اوقات نسیمی از لاي آن مي وزد ، خود داري كنيد و همچنين از جا به جا کردن آن بپرهيزيد ، چرا كه این گیاه بعد از مدتی به مکانی که در آن قرار دارد عادت می کند و جا به جايي ممکن است ضربه ي جبران ناپذیری به گیاه وارد کند و باعث زرد شدن برگ هاي آن شود.از بامبو به عنوان گیاهی اجتماعی یاد می شود . زمانی که تعداد زیادی از اين گياه در کنار یکدیگر قرار گیرد ، سرعت رشد آن افزایش می یابد.

تهیه وتنظیم: مریم ستاری

1394/11/25

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی خانوم خونه , بانونت. , بامبو , گلها و گیاهان آپارتمانی ,


نام شما : ایمیل دوست شما :