به دخت

 




سوال و جواب درباره ی مسایل جنسی

چند کتاب در مورد غرایز جنسی معرفی بفرمایید .

کتاب ازدواج و تربیت انسان قبل از تولد ، نوشته ی محسن ملااحمدی است . در این کتاب در مورد رفتار شناسی جنسی صحبت شده است و کتاب دانستنی های زناشویی   نوشته ی رضا صالحی است . هر دو کتاب ، از کتابهای خوب است و محتوای آنها مشابه کتابهای قبلی است . ویژگی این کتابها این است که حجم آن کمتر است و قیمت آن مناسب تر است .

 

شوهر من انتظار دارد در جایی که دیگران خوابیده اند به درخواست او پاسخ بدهم . آیا این کار درست است .

خیر . این کار درست نیست . این ارتباط هم برای خانم و هم برای آقا ،آفت دارد . خانم چون احساس امنیت نمی کند ، بهره ای نمی برد و به اوج لذت ( ارگاسم ) نمی رسد . در مورد آقا باعث انزال زودرس می شود . پس ارتباط غریزی زن و مرد باید پنهانی باشد . مثل فاخته ها که بهم عشق می ورزند اما رابطه ی غریزی آنها کاملا مخفیانه و پنهانی است . ما روایت داریم که ارتباط غریزی زن و مرد نباید در محل رفت و آمد دیگران باشد . پیامبر فرمودند : اگر زن و مرد در محل عبور دیگران بهم نزدیک بشوند مورد لعن خدا و فرشتگان الهی قرار می گیرند . این بخاطر این است که جلوی انتشار کار بد گرفته بشود . در ضمن ممکن است که دیگران به خطا بروند . مثلا کسی که در این اتاق خواب است اگر صحنه ای ببیند و صدایی بشنود ، احتمال انحراف اخلاقی و جنسی او زیاد است . حتی اگر از محارم خانم باشد. ما برای جواب این سوال روایت داریم. امام صادق (ع) فرمود : کار ناشایستی است که مرد به همسرش نزدیک بشود در حالیکه شخص دیگری در خانه است . این ارتباطات باید برای حریم خصوصی مرد و زن باشد .

آیا ارتباط غریزی زن و مرد ، در اتاقی که فرزندان خوابیده اند اشکال دارد ؟ همسر من می گوید که این کار اثر بدی روی بچه ها دارد .

صحبت همسر شما کاملا درست است و این کار در جلوی روی فرزندان اثر بدی دارد . اگر فرزندی شاهد خلوت والدین خودش باشد زمینه ی انحراف جنسی در آینده برای او ایجاد می شود . پیامبر فرمود : اگر زن و مرد خلوتی داشته باشند و فرزندان شاهد آن خلوت باشد ، فرزندان هرگز رستگار نمی شود و سرانجام عمل منافی عفت انجام می دهد چه پسر باشد چه دختر . این سختگیری ها بخاطر آفات این عمل است . دختر خانم روحیه زن نمایی دارد یعنی دوست دارد مثل مادرش باشد و پسر روحیه ی مرد نمایی دارد یعنی دوست دارد مثل پدرش باشد . ویژگی بعدی همانند سازی است . ممکن است که اگر فرزند این رفتار را در پدر و مادرش ببیند ممکن است که بخاطر این ویژگی ها بخواهد این رفتار را با همسالان خودش انجام بدهد یا نسبت به بدن خودش حساس می شود و زمینه ی انحرافات اخلاقی در او ایجاد بشود . اگر کودکی در اتاق خواب باشد این عمل در ذهن او ثبت می شود و در آینده که به بلوع جنسی می رسد و او را آزار می دهد و اگر نوجوان باشد بالفعل دچار انحراف می شود . حتی غربی ها روی این مسئله حساس هستند . در کتابهایشان توصیه می کنند که خانم ها و آقایان مراقب خلوت خودشان در جایی که   کودکان شان هستند ، باشند . زیرا ممکن است که صدایی بشنود یا صحنه ای را ببیند و چون قدرت تجزیه و تحلیل ندارد دچار اضطراب می شود . و از طرفی گمان می کند که مادرش مورد آزار قرار گرفته است و نسبت به پدر انتقام جو می شود . پدر و مادر ها باید مراقب باشند .

آیا ارتباط غریزی بین زن و مرد، روبه قبله حرام است ؟

خیر . این کار حرام نیست بلکه مکروه است یعنی بهتر است که این اتفاق نیفتد . هر مکروهی را می توانیم انجام بدهیم و جایز است .

آیا برای تقویت قوای جنسی و کاهش سردمزاجی ، خوردن داروهای گیاهی اثری دارد ؟

در کتابهایی که ما در مورد غرایز جنسی معرفی کردیم ، بابی بنام درمان کاهش سرد مزاجی و تقویت قوای جنسی وجود دارد . آقای دکتر پیام معاونی کتابی بنام افزایش نیروی جنسی با استفاده از گیاهان داروهایی دارد . این کتاب جیبی است . ایشان تجویزهای ابوعلی سینا را در این کتاب آورده اند و مهمترین داروهای گیاهی و خوراکی های موثر را از لسان ابوعلی سینا نوشته اند . پایه این مواد خوراکی بر عسل است . یکی از نسخه های آن این است که نصف قاشق چایخوری زنجبیل کوبیده را با یک قاشق غذاخوری غسل مخلوط کرده و یک زرده تخم مرغ را هم به یک لیوان شیر اضافه کنند و بعد از صبحانه میل کنند و در بعد از ظهرها همان مواد را بدون تخم مرغ در یک لیوان چای مخلوط کنند و میل کنند ، ده روز این کار را ادامه بدهند و بعد در سی روز ، فقط یک وعده یا صبح یا عصر این کار را دامه بدهند . این مواد اثر زیادی روی سرد مزاجی و ضعف قوای جنسی دارد .

آیا زیاده روی آقایان در مسائل جنسی علت خاصی دارد و آیا قابل درمان است ؟

اگر زیاده روی ها غیرعادی و نامتعارف نباشد ، بستگی به جسم فرد ، داشتن آرامش و تغذیه فرد دارد . اگر زیاده روی برای این شرایط باشد این اختلال نیست . اما در این مورد باز توصیه به اعتدال داریم

در روایات داریم که زیاده روی در ارتباطات غریزی ، باعث ضعف اعصاب ، فرسودگی قوای جسمانی و باعث پیری زودرس می شود. فرموده اند : کارائی عقل را کاهش می دهد ، حافظه را کم می کند ، باعث کاهش بینایی ،تاری دید و تضعیف نطفه می شود . اهل فن به این نتیجه رسیده اند که در مواردی باعث ناباروری و ناتوانایی جنسی می شود . امیرالمومنین فرمودند : کسی که می خواهد عمر طولانی داشته باشد در ارتباط غریزی با همسرش زیاده روی نکند . . پس این ارتباط باید تعدیل بشود . اگر انسان در این امر زیاده روی بکند اشباع می شود و دیگر از ارتباط لذتی نمی برد. اگر شما مدتی لذیذ ترین غذا را پشت سرهم بخورید، از آن غذا بدتان می آید . ما باید سعی کنیم که این تشنگی را حفظ کنیم . یک وقت زیاده روی ها خیلی غیر عقلانی است و طبیعی نیست . مثلا اینکه مرد روزی چند بار از همسرش این تقاضا را داشته باشد . این غیر عادی است و یک اختلال است . ممکن است که این اختلال هورمونی و پرکاری آن باشد ، در این صورت باید به متخصص غدد مراجعه بشود . در مواردی این زیاده روی هست و مرد با همسرش بیش از حد تنوع طلب است و فشار در تکلم دارد و چشم چران است و خیلی تنوع طلب است و می خواهد با خانمهای دیگر ارتباط برقرار بکند و این مسئله بر زندگی اش حاکم شده است ، اگر چنین چیزی باشد این یک اختلال روانپزشکی است و می تواند نشانه ای افسردی دو قطبی یا اختلال شخصیتی مرزی یا بیماری پارافیلیا باشد . در این مورد باید به روانپزشک مراجعه بشود . این افراد خودشان رنج می برند و تحت فشار هستند و مجبور به این رفتارها می شوند. این بیماری ها قابل درمان است .

پاسخ ها از سرکار خانم میرابی

 

1394/11/14




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی رابطه ی جنسی، کتاب درباره ی رابطه ی جنسی، زیاده روی در رابطه ی جنسی، رابطه ی جنسی در حضور دیگران ,


نام شما : ایمیل دوست شما :