به دخت

 




خانه داری مقتصدانه

در این مطلب با نکات ریز خانه‌داری آشنا می‌شوید. برای انجام خانه‌داری بهتر و مقتصدانه به شما پیشنهاد می‌کنیم این نکات را بخوانید. چگونه از زنگ زدن سیم ظرفشویی جلوگیری کنیم؟یک لیوان پلاستیکی یا شیشه دهن گشادی را از محلول آب و صابون پرکنید و سیمظرفشویی را پس از شستن ظرفها درون آن بیاندازید. آب و صابون را هر شب عوض کنید تا سیم ظرفشویی شما تمیز و پاکیزه بماند.

 

 

روش دیگر برای جلوگیری از زنگ زدن سیم ظرفشویی آن است که سیم را پس از شستنبا آب، روی قطعه ای کاغذ آلومینیومی (فویل) قرار دهید سپس روی چراغ گازبگذارید تا حرارت شعله پیلوت آرام آرام آب آن را بگیرد و خشک کند. ظرفشویی آساناگر برای شستن ظرف، وسیله دسته بلندی در اختیار ندارید خود می‌‌توانیدابتکاری به خرج دهید. یک گیره بزرگ کاغذ را به ابر یا پارچه ظرفشویی وصلکنید و از آن به منزله دسته استفاده کنید، به این ترتیب از زبر شدن یا کثیفشدن ناخن و انگشتان شما هنگام ظرفشویی جلوگیری خواهد شد. رقیق کردن مایع ظرفشوییبرای صرفه جویی در مصرف مایع ظرفشویی می‌‌توانید آن را با آب رقیق کنید.

یعنی مایع ظرفشویی را به نسبت مساوی با یکدیگر مخلوط ساخته و درون ظرفی (مانند بطری خالی مایع ظرفشویی) بریزید. در عین حال که از تأثیر آن کاستهنمی‌شود، از لحاظ اقتصادی بسیار با صرفه خواهد بود. زدودن لکه از ظروف نچسب و بچسببرای پاک کردن ماهیتابه یا قابلمه‌هایی که سوخته و تَه گرفته، هرگز با قاشقیا دیگر وسایل فلزی به جان آنها نیفتید، زیرا نتیجه چیزی جز خراشیده شدنته ماهیتابه یا قابلمه نخواهد بود. برای آن که این کار را به راحتی انجام دهید به روش زیر عمل کنید: ته ظرف سوخته مقدار زیادی جوش شیرین بریزید و آن قدر آب به آن اضافه کنیدکه فقط مرطوب شود؛ بگذارید چند ساعت بماند.

معمولاً با این اقداممی‌‌توانید قسمت سوخته را بلند کنید و ظرف را به راحتی بشویید. لکه‌هایسرسخت را هم از ظروفی که معمولاً غذا به ته آنها نمی‌چسبد می‌‌توان به روشزیر از بین برد: دو قاشق غذاخوری جوش شیرین، نصف فنجان سرکه و یک فنجان آب در آن بریزید و به مدت ١٠ دقیقه بجوشانید.

1394/11/10

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی خانه داری؛ سینک ظرفشویی؛ قابلمه سوخته؛ سوختگی غذا؛ پاک کردن ماهیتابه؛ پاک کردن سینک؛ بانونت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :