به دخت

 




بایدها و نبایدهای در رابطه ی جنسی

آنچه مناسب است هنگام رابطه جنسی، مورد توجه قرار گیرد:

توجه داشته باشيد كه محيط، فضا و اتاقي كه در آن استراحت مي‌كنيد بايد فضايي آرام و امن باشد زيرا فضاي امن و آرام، زمينه كافي را براي عمل زناشويي فراهم مي كند و آرامش رواني محيط، زمينه ساز عجله نكردن براي تمام شدن كار، لازم و ضروري است.

 ولي اگر احساس شود ممكن است در معرض مشاهده ديگران حتي كودك خردسال و يا شيرخوار واقع شويد دچار مشكل مي‌شويد؛ بنابراين توصيه مي‌شود همبستري در اتاق اختصاصي و دربسته و حتي قفل شده انجام گيرد. در قرآن كريم ساعاتى از شبانه روز، به عنوان ساعات اختصاصى و خلوت كردن زن و شوهر با هم معرفى شده است و در اين ساعات، ممنوعيت ورود به جايگاه خصوصى زن و شوهر - پدر و مادر - اعلام شده و همه، حتى كودكان نابالغى كه قدرت تشخيص مسائل جنسى را دارند و خدمتكاران زن و مرد در هر خانه، بايد با اجازه وارد شوند (نور، 58) و اين همان محل استراحت زن و شوهر، يا اتاق خواب است كه نقش تربيتى و تسكينى و آرام بخشى آن در زندگى مشترك، بى‌نياز از توضيح است.

اگر از مطلب خاصي دچار اضطراب مي شويد به رفع علت اضطراب بپردازيد زيرا اضطراب از هر مطلب و موضوعي، به از دست دادن كنترل و تسلط بر اعصاب و وضيت رواني منجر مي شود.

در مورد آميزش، خطاها را فراموش کنید و ببخشید.

منع آميزش، ابزار مناسبي برای مجازات همسرتان نيست! اين لحظات را به صحنه دادگاهي تبديل نکنيد که پرونده اشتباهات را بررسي مي‌کند!

به دنبال آميزش‌هاي خيالي و فراتر از تصور نباشید. توهّمات هندي و هاليوودي را کنار بگذاريد!

مستحب است قبل از همبستر شدن، وضو بگيريد.

قبل از شروع، «اعوذ بالله من الشيطان الرجيم» يا «بسم الله الرحمن الرحيم» بگوييد..

(اگر با نيت فرزنددار شدن نزديكي مي‌كنيد) دو رکعت نماز بخوانيد و بعد از آن براي خوشبختي يکديگر، دوام و ازدياد عشق و محبت و نيز براي دارا شدن فرزند صالح دعا کنيد.

خوب است به برخي از آنچه در مورد آمیزش جنسی، مکروه است توجه كنيد:

نزديکي کردن در شب‌هاي اول ماه (غير از شب اول ماه مبارك رمضان)، وسط و آخر ماه قمري

آمیزش بدون مقدمه و آماده سازی زن

آمیزش از مقعد در حالت حيض زن، اگر زن راضی باشد. از امام صادق (علیه السلام) درباره آمیزش از مقعد پرسیدند. حضرت در نهايت زيبايي فرمودند: «همسرت، عروسک و عشق زندگی توست؛ پس او را با این کار اذیت مکن.» (وسائل الشیعه، ج20،ص143)

ایستاده آمیزش کردن

استفاده از انواع داروها و وسائل آميزشي توسط مرد در صورتی که باعث آزار زن شود

آمیزش در ساعات اولیه شب

آميزش در شبى كه خسوف (ماه‌گرفتگي) شده است

آميزش در روزى كه كسوف شده است

آميزش در سه شب آخر ماه قمري

آميزش در حاليکه سر يا کف پا، رو به قبله است

آميزش در شب عيد قربان، شب عيد فطر و شب نيمه ماه شعبان

آميزش در وضعيت كاملا عريان (هنگام قصد فرزنددار شدن)

آمیزش در حالت جنابت مرد

آمیزش با زن حامله بدون گرفتن وضو

آميزش با شكم و مثانه پر

آميزش با انگشترى كه نام خدا يا آيه اى از قرآن بر آن نقش بسته است

آميزش با پير زنان

سخن گفتن در حال آميزش به خصوص براى مرد (هنگام قصد فرزنددار شدن)

نگاه كردن به عورت زن (هنگام قصد فرزنددار شدن)

پاك كردن خود بعد از آميزش، با دستمال مشترك

آميزش در موقعى كه زن يا مرد موهاى خود را خضاب كرده باشد

آميزش بدون روانداز

به آنچه در مورد آمیزش جنسی، حرام است توجه كنيد:

آميزش در ايام عادت ماهانه زن (پريود)

آمیزش از مقعد، اگر زن راضی نباشد

خوردن منی و ادرار و آب‌هایی که قبل از انزال، از آلت خارج می‌گردد.

خوب است لباس همسرتان را شما از تن او درآوريد تا علاقه‌تان را به او ثابت کنيد و از لذت جنسي و روحي بالايي بهره‌مند گرديد .

هنگام رابطه جنسي، حتي تخيل ارتباط با ديگري را نکنيد تا به اصطلاح، شيطان در نطفه يا رابطه شما شريک نگردد. علي (عليه السلام) در اين باره مي‌فرمايد: «هرگاه کسي قصد هم بستري دارد، بگويد: بسم الله و بالله. اللهم جَنِّبني الشيطان ما رَزَقتَني: به نام خدا و براي خدا، خدايا دور ساز شيطان را از آنچه به من روزي مي‌دهي». (وسائل الشيعه،ج 20،ص 136). از نظر روان‌شناختي نيز واضح است که اينگونه تخيلات، روابط گرم عاطفي و جنسي شما را تهديد خواهد نمود.

یکی از نیاز های اساسی زن، لمس و نوازش کردن است. بسيارى از مردان بدون توجه به مسائل عاطفى و روانى، زن را در لذت جنسى يارى نمى دهند، بلكه شخصيت او را تنزّل داده، عملا او را در حدّ يك وسيله و ابزار پايين مى‌آورند. از طرف ديگر همين امر باعث عدم همکاری‌های لازم از طرف زن شده، ارضای کامل صورت نمي‌گيرد. در نتيجه، عطش جنسی همچنان باقی می‌ماند و رابطه را به تکرار های آزارگر مبدل مي‌کند. امام صادق (عليه السلام) از پيامبر اكرم (صلى الله عليه وآله) نقل مى كنيد.كه فرمود: «هرگاه مردى بخواهد با همسرش هم بستر شود، نبايد در انجام اين كار شتاب كند.»

(وسائل الشيعه، ج14، ص82، ح2، باب56).

در روايات فراواني تصريح شده است که يکي از آداب همبستر شدن با همسر، «ملاعبه» يعني تحريک زن از طريق لمس و مالش بدن و در آغوش گرفتن است و این کار ممکن است با دست دادن و یا دستان را روی شانه همسر قرار دادن و یا در آغوش گرفتن که بیشترین احساس شادی و نشاط را به او دست می‌دهد انجام دهند. در حديثي آمده است، مردي که قبل از نزديکي با همسرش ملاعبه کند، مورد نظر و لطف و رحمت ويژه خدا قرار مي گيرد. لذا پيش از ارتباط جنسي، با ماساژ نقاط حساس و جنسي، بدن زن را تحريك كند و او را به سر رضايت و شوق آورده تا زماني كه زن به آمادگي كافي براي عمل زناشويي پيدا كند زيرا زن براي رسيدن به اوج لذت جنسي مدت زمان بيشتري نياز دارد. بخلاف مردان كه زودتر تحريك شده و به اوج لذت جنسي مي رسند. بنابراين مرد بايد تحمل كند و با ايجاد آمادگي در زن زمان ارگاسم همديگر را نزديك‌تر كنيد لذا گاهي لازم است 15 دقيقه مقدمات عمل زناشويي طول بكشد. افراد زاهد منش و مقدس نبايد اين خيال را به خود راه دهند كه اين سرگرمى، انسان را از ياد خداوند و توجه به واقعيات باز مى‏دارد، زيرا پيامبر (صل الله عليه و آله) مى‏فرمايد: «هر كار لهو، سرگرمى و بى‏فايده‏اى از مؤمن، باطل و بى‏اثر است جز سه كار: فراگرفتن سوارى، تيراندازى و ملاعبه و بازى با همسر، اينها حق هستند نه باطل».

زبان يکديگر را بمکيد؛ تحريک لذتبخشي را تجربه خواهيد کرد.

ارتباط کلامی و رفتاری شما در این هنگام، لذت عاطفی و جنسی شما و همسرتان را چند برابر خواهد نمود.

خانمها توجه کنيد در هنگام رابطۀ جنسی، نقش صرفا منفعل نداشته باشيد. با ابرازهاي کلامي و حرکتي، مشارکت و احساس لذت خود را به همسرتان نشان دهيد تا بازخورد اين رفتارها، فضاي بهتري براي هردوي شما ايجاد نمايد.

به نگاه‌ها اهميت دهید: «ارتباط چشمی در اوج لذت»؛ این لحظه آنقدر بی نظیر است که اگر بتوانید آنرا با شریک زندگیتان تقسیم کنید، صمیمیت موجود بین شما دو نفر دو چندان خواهد شد. باز نگه داشتن چشم‌ها در طول برقراری رابطه جنسی، شما را شهوت انگیزتر نشان می‌دهد. زمانی که در حال نگاه کردن به همسرتان مي‌باشيد، وي احساس آرامش پیدا می‌کند و فکر می‌کند كه به ‌اندازه کافی جذاب است. این امر سبب می‌شود که با روی بازتری از شما استقبال کند .

بعضي جملات را هرگز بکار نبريد: جملاتی مثل «زود باش»، «عجله کن»، «خسته شدم» و ... موجب بیزاری و ناراحتی خواهد شد و هر دوي شما را از لذت با هم بودن در آن لحظات، محروم خواهد نمود.

گفتن حرف های دلنشین، نازک، عاشقانه و بوسه و نوازش یکدیگر، احساس طرف مقابل را افزایش می‌دهد.

كلمات جادويي هنگام آميزش را فراموش نكنيد: «چقدر جذاب شدي»، «زيبا بودي، زيباتر شدي»، «دلم فقط تو رو مي‌خواهد»، «قبلا هم گفتم بازم مي‌گم كه‌ اندامت خيلي ناز و خواستنيه»، «از تو نمي‌شه گذشت»، «دوست دارم با تو و نزديك تو باشم»، «دلم برات تنگ ميشه»، «بيا در آغوشم»، «گرماي بدنت رو دوست دارم» و ...

سعی كنيد در روابط زناشويي مسائل بهداشتي، تمايل و توان همسرتان را رعايت نماييد تا دچار مشكلات بعدي نشويد.

مثلا در مورد سکس دهاني و ليس زدن آلت تناسلي همسر، گفتني است گرچه شرعا حرام نيست اما خوردن ترشحاتي كه از زن يا مرد خارج مي شود از خبائث شمرده شده و خوردن آن حرام است و ترشح خانم‌ها در اوج شهوت جنسي حكم مني دارد و نجس مي باشد که خوردن آن نيز حرام است. زن و شوهر هرگونه لذتي مي توانند از هم ببرند ولي نه در حدي كه از حالت انسانيت خارج و به واسطه لذايذ جنسي به اعمالي كه در شأن انسان نيست روي بياورند. اين عمل براي حفظ شان و شخصيت يک انسان مسلمان و مومن مناسب نيست.

خداوند متعال راه صحيح آميزش با زن را از مجاري خاصي قرار داده است. او غريزه جنسي را وسيله اي براي تكثير نسل و تربيت فرزنداني قرار داده است كه جانشين (خليفه الله) او در زمين باشند و مدارج بالاي انساني صعود كنند. متاسفانه در دنياي غرب از آنجا كه تمام مسائل حول محور انسان و لذايذ شخصي او مي چرخد (اومانيسم) تا حدي در ارضاي غرائز جنسي پيش رفته‌اند كه به اعمال ناپسند و مشمئز كننده‌اي مانند آنچه شما فرموده‌ايد روي آورده‌اند. انساني كه قرار است با دهان خود در مقابل خدا بايستد و با خداي خود مناجات كند چگونه به خود اجازه مي دهد دهان خود را در راهي مصرف كند كه پست‏ترين حالات انسان از نظر معنوي است؟ انساني كه قرار است با زبان خود قرآن بخواند و ذكر حق را بگويد چگونه مي تواند با زبان آلوده به اين گونه اعمال، به گفتگو با خدا بپردازد؟ کسيکه با اين لبها همسر خود را مي بوسد و با اين دهان با او هم غذا مي شود، سزاوار است که به چنين رفتاري دل خوش کند؟ علاوه بر آنکه کم کم زشتي اين گونه کارها بين زن و شوهر از بين مي رود و به اعمال پست تر از آن که حتي در حيوانات نيز ديده نمي شود، رو خواهند آورد.

علاوه بر اين با توجه به اين که معمولا محل عورتين، مركز انواع ميكروب‌هاي خطرناك است، خلاف احتياط‌هاي بهداشتي نيز هست هرچند اگر مرد و زن مبتلا به بيماري‌هاي آميزشي مانند سيفيليس (Syphilis)، سوزاک (Gonorrhea)، كلامديا (Chlamydia) و ... باشند يا موقع دستشويي رفتن،

طهارت و پاکيزگي خود را به خوبي رعايت نكنند خطر اين رفتار، چند برابر خواهد بود.

آنچه لازم است پس از مقاربت، مورد توجه قرار گيرد:

بعد از نزديكي، كمي عسل بخوريد.

همسران، بويژه شما آقايان، دقت نماييد پس از رسيدن به اوج لذت جنسي، همسران خود را رها نكنيد. هرچند احساس خواب آلودگي شوهران بعد از رابطه (كه اغلب باعث ناراحتي بانوان است) امري فيزيولوژيكي است، اما آقايان تحمل كنيد و دقايقي را به نوازش و صحبت بگذرانيد.

مستحب است مرد، پيش از آميزش و پس از آن ادرار کند.

مناسب است جهت حفظ سلامت آلت تناسلي و دوري از كراهت شرعي، پس از نزديکي غسل کنيد و با حالت جنابت نخوابيد.

اگر قبل از غسل تصميم داريد دوباره نزديکي کنيد، بهتر است آلت تناسلي خود را بشوييد و وضو بگيريد.

در صورت بروز هرگونه اختلال حاد در رابطه زناشويي، در اولين فرصت به روان‌شناس باليني ماهر يا سکسولوژيست مراجعه نماييد.

تغذیه قبل از آمیزش

وعده غذایی قبل از آمیزش نباید دارای غذاهایی باشد که به آن حساسیت دارید. همچنین از خوردن موادی سنگین و یا نفخ دهنده مانند کلم، پیاز، سیر، حبوبات، غذای سرخ کردنی، فلفل و ادویه‌های تند، نمک زیاد، گوشت و چربی زیاد، خودداری کنید. همچنین از مصرف آبلیموی زیاد و خیار دوری کنید. به جای آن از غذاهای مقوی مانند خرما، عسل، پسته، گردو، بادام، موز و... استفاده شود. ضمناً با شکم پر و فوراً پس از صرف غذا هم‌بستر نشوند .

 

 

1394/10/21




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی بایدها و نبایدهای رابطه ی جنسی , رابطه ی جنسی متفاوت , رابطه ی جنسی خوب , مستحبات رابطه ی جنسی , مکروهات رابطه ی جنسی , اتاق خواب و رابطه ی جنسی , رابطه ی جنسی لذت بخش ,


نام شما : ایمیل دوست شما :