به دخت

 




دریچه ای رو به سلامتی

تغییر را با طب ایرانی- اسلامی تجربه کنیم

حرف اول، چی شد به طب سنتی علاقه مند شدم؟

انگار همین دیروز بود که دختر نازنینم پس از یک زایمان سخت و دشوار دیده به جهان گشود و تولدش شروع خیر کثیری بود در پس رنج ها...

همیشه، اولین تجربه ها، سرشار از رمز و راز هستند...

 

مادر اولی ها، تجارب مشترکی دارند؛ در روزهای اول مملو از بی قراری ها، دلتنگی ها، کم آوردن ها وگریه های مادرانه

نوزاد بی قرار است، بی بهانه می گرید، شیر می خورد، مادر شیرش کافی نیست، نوزاد دل درد شبانه دارد و هنوز روز و شب خود را پیدا نکرده است...

و این همه، تنها بخش کوچکی از مشکلات روزهای آغازین است و به همه این موارد باید تغییرات جسمی و روحی مادر را هم اضافه کرد که خود نیز نمی داند چرا این قدر تغییر کرده است؟؟ چرا بی دلیل گریه می کند؟ چرا بی حوصله و بی انگیزه شده است؟

و من هم در اولین زایمان، تمامی این لحظات راتجربه کردم و برای اولین بار طعم افسردگی را حس کردم و این خود شروعی شد برای شناخت بیشتر از خودم و شرایطم. در آن روزها، برای بهبود حالم به راه های زیادی متوسل شدم، از رفتن پیش یک روان شناس زبده تا مطالعه کتابهای مختلف درمان افسردگی و در آخر هم مراجعه به حکیم طب سنتی؛ و اتفاقاً با همین گزینه آخر هم درمان شدم و خدا را شکر که لحظات ناب و شیرین شش ماهگی نوزادم از دست نرفت؛ و من در آرامش و لذت آن روزها را حس کردم. حکیم طب سنتی علت افسردگیم را تغییر طبع از گرمی به سردی دانست و با اصلاح تغذیه و رعایت یکسری نکات، خیلی سریع، من دوباره همان آدم پر انگیزه و شاد شدم.

و اینجا بود که تصمیم گرفتم بیشتر راجع به طب سنتی بدانم؛ و به مدد خداوند امروزکه هشت سال از آن روزها می گذرد با شناخت طبع و مزاج خانواده ام و شناخت مزاج گیاهان دارویی و غذاها کمتر به پزشک مراجعه می کنیم و خود بر امر طبابت اشتغال پیدا کرده ایم.

از امروز و در این صفحه، با هم قرار می گذاریم تجربیاتمان را به اشتراک بگذاریم و همدیگر را کمک کنیم تا کمتر بیمار شویم و در صورت بیماری راحت تر درمان نماییم.

منتظر شما هستیم تا با همفکری هایتان به بهبود این صفحه کمک کنید(ان شاء ا...)

 

1394/10/12

 

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی طب سنتی , زایمان , حکیم , طب , افسردگی ,


نام شما : ایمیل دوست شما :