به دخت

 




دانستنی های یک رابطه ی جنسی لذت بخش

 راه های افزایش لذت جنسی با همسر

همانگونه که می‌دانید، غريزه جنسي در انسان، همچون ديگر غرائز، يکي از نيازهاي به وديعه گذاشته شده توسط خداوند است که بايد به طور معقول و متعادل تأمين و ارضا شود. در آموزه‌هاي ديني نيز بر اهميت اين موضوع تأكيد شده است. اين نيروي طبيعي، انسان‌ها را به سوي توليد نسل پاكيزه، رهنمون كرده و در رسيدن به آرامش رواني و خواسته‌هاي اقتصادي و اجتماعي و ... نيز كمك مي نمايد. اعتدال و ميانه روي همراه با بهره‌گيري معقول و مشروع از اين نعمت الهي، نه تنها توليد فساد نمي كند، بلكه خود مسكّن دردها و مشكلات ديگر و محركي براي تحصيل معاش، علم و فراهم ساختن آرامش لازم براي حضور در موقعيت‌هاي اجتماعي و خدمت به جامعه بشريت به حساب مي آيد.

 

نکته اي كه غالبا در بين همسران، مورد غفلت قرار مي‌گيرد اين است که در انسان برخلاف ساير جانداران، کيفيت همبستر شدن با همسر و انجام رفتار جنسي غريزي نيست، بلکه آموختني است و بايد روش صحيح آن را ياد گرفت، گرچه اصل وجود غريزه جنسي غريزي و فطري است. به همين دليل، يکي از آموزه هاي ضروري براي هر پسر و دختر جوان که تصميم دارند زندگي مشترك خويش را آغاز کنند اين است که دانستني هاي لازم براي اين کار را ياد بگيرند. اين دانستني ها شامل:

مقدمات همبستر شدن، شناخت نيازهاي عاطفي يکديگر در هنگام آميزش و رعايت آن، شناخت شيوه‌هاي مختلف همبستر شدن، آگاهي از راه‌هاي جلوگيري از بارداري، تنظيم خانواده، آگاهي از احکام شرعي آن اعم از زمان و مکان آميزش و مسائل ديگر آن مثل غسل و امثال آن، رعايت بهداشت ظاهري مثل مسواک زدن، خوشبو بودن و امثال آن، آگاهي از نکات بهداشتي آميزش و رعايت آن، آگاهي ضمني از اختلال هاي جنسي و صدها نکته ريز و درشت که بيان آنها در اين نامه مقدرو نيست واهميت ارضاء جنسي همسران، بويژه زنهمان گونه كه غريزه جنسى، يكي از عوامل اساسى در پيدايش خانواده و زندگى مشترك است، همين غريزه در استمرار و استحكام خانواده نيز نقش مهمى دارد. اسلام آنقدر به مسأله ارضاء جنسي طرفین، عنایت داشته که در ضمن احادیثی که از طرف اولیای دین مطرح شده به ظریف ترین مسایل در کسب لذت همراه با حفظ کرامت انسانی طرفین اشاره كرده است. لازم به تذکر است که هیچیک از منابع دینی بدلیل جمع بین حفظ حیای گفتاری و آموزش روابط مهم جنسی، وارد جزئیات نشده‌اند. کلیات را نیز طوری بیان فرموده‌اند که ذهن می‌تواند جزئیات را تا حدود زیادی برداشت نماید. بايد در نحوه و کيفيت صحيح اين رابطه دقت نماييم تا شخصيت طرفين مخصوصا شخصيت زن در اين راستا پايمال نشود و ارضای کامل حاصل شود و الا ارضاهای ناقص، در برخی موارد موجب مشکلات زيادي اعم از جسمي و رواني و درگيری‌های طرفين در بخش های ديگر زندگی خواهد شد. تحقيقات انجام شده حاكى از آن است كه بخش معظمى از طلاق ها، معلول عدم ارضاى جنسى صحيح و متعادل اين غريزه مى باشد.

سرد مزاجى زنان يا مردان و يا بى اهميتى به ارضاى صحيح و طبيعى غريزه جنسى، خانواده را در آستانه طلاق قرار مى دهد.

روابط زناشويى با ارضاى غريزه جنسى فرق دارد. چه بسيارند افرادى كه به عمل زناشويى اقدام مى كنند، ولى به هيچوجه غريزه جنسى آنان ارضا و اشباع نمى گردد. به عبارت ديگر، تحقق ارضاى جنسى تنها در ارتباط با برقرارى روابط جسمى نيست، بلكه احتياج به آمادگى جسمى و روانى دارد.مردان بايد بدانند كه زنان تنها به دفع عمل جنسى نياز ندارند، بلكه از نظر روحى و تمايلات زنانه، احتياج دارند كه از طرف مردان به عنوان زن بودن و تمايلات زنانگى مورد تأييد قرار گيرند. مرد پيش از عمل جنسى، بايد با اعمال و رفتارى كه نشانگر بازى و شوخى است، زن را براى عمل جنسى مهيا سازد. نتيجه ديگرى كه از اين رهگذر عايد مى گردد، آن است كه زن تمام شخصيت زنانه خود را در اين حالت حس مى‌كند و مى‌فهمد كه همتاي مرد بوده و شريك زندگيست.

نکته ديگري که در اينجا لازم است يادآوري کنيم اين است که رسيدن زن و شوهر به اوج لذت جنسي (ارگاسم) يکي از علائم انجام شدن موفقيت‌آميز آميزش جنسي است. هرچند همانگونه که آموزه‌هاي ديني و روان‌شناختي تأکيد کرده‌اند، کمال موفقيت در اينگونه روابط، به ادامه رفتارهاي عاطفي با زن براي لحظاتي پس از آميزش، گره خورده است. البته در رسيدن به اوج لذت جنسي، که علامت آن انزال در زن و مرد است، بين زن و مرد تفاوت وجود دارد و معمولاً مرد بسيار زودتر از زن به اين مرحله مي رسد. به همين خاطر بسياري از مردان وقتي به ارگاسم مي رسند دست از کار مي کشند در حالي که هنوز همسرشان به ارگاسم نرسيده است. رها کردن زن دراين حالت باعث مي شود مشکلات جسمي زيادي، از جمله بروز درد در ناحيه کمر و شکم، براي زن به وجود آيد. پس لازم است مرد به اين نکته توجه کند و قبل از آميزش، همسرش را با تحريک کردن، آماده اين كار كند و همچنين تا رسيدن زن به اوج لذت جنسي او را رها نسازد.حال با توجه به مطالب بالا، بايسته‌هاي بهداشتي، معنوي، روان‌شناختي و ديني ارتباط جنسي را در سه بخش تقديم می‌نمايم:آنچه بطور كلي بايد در اين رابطه مورد توجه قرار دهيد:

زندگی مشترک شما هیچ گاه نمی‌تواند تنها بر اساس برقراری رابطه جنسی استوار بماند. برای باقی ماندن در کنار هم، نیازمند پیوند روحی، روانی و احساسي هستيد. بهترين عامل براي تازه نگهداشتن طراوت جنسي اين است كه تعيين زمان رابطه را به عشق واگذار كنيد. در صورتيكه بگذاريد عشق و علاقه باعث كشش گردد، روح شما سريعاً آماده مي‌گردد. براي هردوي شما، رابطه جنسي بايد نهايت ميزان ابراز علاقه به يكديگر باشد و نه فقط وظيفه زناشويي و يا عاملی برای ارضاء جسمي. در حديثی می‌خوانيم: «من أَخلاقِ الأنبياءِ حُبُّ النِّساءِ» محبت به همسر، از ويژگي‌هاي اخلاق پيامبران است. بايد براي پالايش روح و تعالي عشقتان، از رابطه جنسي استفاده كنيد، نه براي خلاص شدن از يك حالت فيزيكي. اجازه دهيد كشش عشق شما را وادار به ايجاد رابطه كند، نه فشار جسمي. در اينصورت شما و همسرتان هميشه در يك آرامش روحي قرار داريد و زندگی مشترک برایتان دلنشین است.

(وسائل الشیعه، ج14 ،ص126)

پس سعی کنید با آموزش تکنیک‌های مختلف نزدیکی، در رابطۀ جنسی خود تنوع و نشاط ایجاد کنید.

از نظر دينی ماداميکه مانع شرعی (مثل عادت ماهيانه زنان) وجود نداشته باشدو در صورتيکه از نظر جسمی و روحی آمادگی داشته باشيد، منعی برای تعداد رابطه جنسی و تعدد آن، وجود ندارد. اگر سلامتي سيستم رواني و جسمي خود را حفظ کنيد،

ميزان اين رابطه بطور خودکار تنظيم خواهد شد. البته در سال‌هاي اوليه زندگي مشترک، فراواني ارتباط جنسي طبيعي است

ولي در ادامه، مقدار معتدل آن، هفته‌اي دو و حداكثر سه بار است. البته از ارتقاء كيفيت، غفلت نكنيد.

برای همبستر شدن، گاهي از قبل، برنامه ریزی داشته باشيد تا رسیدن به روز و ساعت موعود، سبب افزایش شادی و نشاط گردد. (البته از كساني كه دچار اضطراب در رابطه جنسي هستند، از اين راهكار استفاده نكنيد)

در یادداشت های خود (مثل پیام‌های کوتاه) برای همسرتان از جملات زیبا، دلنشین، دوست داشتنی و مهیج استفاده کنيد

تا هنگام برگشت به منزل، اشتیاق و میل به دیدن يكديگر در شما بیشتر شود. يک تماس تلفني از محل کار يا منزل به همسرتان، هزينه زيادي نخواهد داشت!

از خانم خود بخواهيد هنگام تنهایی با يكديگر، از لباسهای سبکتر و رنگارنگ استفاده کند. پيامبر اكرم (صل الله علیه و آله) در خصوص وظايف جنسي زنان مي فرمايد: «بهترين زنان شما زنی است كه اگر با شوهرش [تنها] باشد، لباس حياء از تن بر مي‌كَنَد». خانم‌ها هم توجه کنيد لزومي ندارد با همان لباسي که آشپزي کرديد، گردگيري کرديد و به بچه‌ها رسيديد، نزد همسرتان بياييد و خيلي خود را بپوشانيد! شما آقايون هم اجباري به استفاده از لباس کار یا زیرپوش عرق‌کرده در منزل نداريد!

استفاده از عطر، یکی از عواملی است که در تحریک شدن زن و مرد دخالت دارد. در حديثي از امام صادق (علیه السلام) در خصوص وظايف جنسي زن آمده است كه: «زني نزد پيامبر (صل الله علیه و آله) آمده و پرسيد: اي رسول خدا حق شوهر بر زن چيست؟ آن حضرت فرمود: آنكه خود را به بهترين عطري كه در اختيار دارد خوشبو سازد، زيباترين لباس خود را بپوشد در بهترين وجه خود را بيارايد و هر صبح و شام خود را بر شوهرش عرضه نمايد». چه اصراريست هميشه زمان رابطه را با زماني تنظيم كنيد كه از بوي عرق و تعفن مي‌خواهيد به حمام برويد؟!

همسرتان را در صورت داشتن ظاهر، آرایش و پوشش متناسب، تشویق نمایيد و نشان دهيد که از این امر خوشحال هستيد.

مستحب است موهای زائد بدن را کوتاه کنيد. (زیر بغل، بالای عورت، شکم و...)

سعی کنيد با تغییرات و لو اندک در مکان همبستر شدن، تنوع و هیجان جدیدی ایجاد کنيد. (براي كساني كه در رابطه جنسي دچار اضطراب هستند، تغيير مكان مناسب نيست اما ايجاد تنوع در مكان واحد،‌ مفيد خواهد بود)

در تمایل به ارتباط جنسی باید از تهییج جنسی بوسیله عوامل غیر شرعی مانند نگاه به نامحرم، دیدن تصاویر و فیلمهای تحریک کننده و... خودداری کرد. این گونه رفتارها ضمن گناه بودن، تأثیرات مضر روانشناختی بر ارتباط عاطفی و جنسی همسران خواهد گذاشت و آنها را از اعتدال خارج خواهد نمود. علاوه بر اينكه به مرور زمان باعث ناتواني جنسي طرفين خواهد شد.

و بر آميزش يارى مى‌دهد، غافل نشويد: خوردن زردك، خرماى برنى، انجير، خربزه، پياز، تخم مرغ، تخم مرغ همراه با پياز و روغن زيتون، تخم مرغ با گوشت، كباب، هوبره، حليم و سويق با روغن زيتون، نوشيدن شير با عسل، استفاده از مشك، بوى خوش، شانه زدن موها، سرمه كشيدن، خضاب كردن و نوره كشيدن.

 

1394/10/12




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی رابطه ی جنسی، ارتباط جنسی لذت بخش، راهکارهای افزایش لذت جنسی، تنوع رابطه ی جنسی، کیفیت رابطه ی جنسی ,


نام شما : ایمیل دوست شما :