به دخت

 




مربای پوست پرتقال رولی

یکی از مرباهای پر طرفدار و خوش طعم در فصل پاییزو زمستان مربای پوست پرتقاله. تهیه این مربا کمی زمان می بره ولی به طعم و مزه خوبش می ارزه.

مواد لازم :

شکر ................................. 1.5 کیلو

پوست پرتقال تازه .................. ۱ کیلو

آب ..................................... 1.5 لیتر

 

 

طرز تهیه مربای پوست پرتقال

 

پوست پرتقال های شسته را آماده کرده و مقداری از گوشت سفید آن ها را با چاقو جدا می کنیم تا نازک شود. سپس آن ها را رول می کنیم و با نخ سفید دور آن ها را محکم می بندیم.

 

برای از بین بردن تلخی پوست پرتقال، قابلمه ای را از آب پر میکنیم و روی حرارت قرار داده تا به جوش بیاید و پوست پرتقال های رول شده رادر آب جوش می ریزیم و اجازه می دهیم 5 دقیقه بجوشد و بعد داخل آبکش میریزیم و با آب سرد آبکشی می کنیم.

 

در این مرحله پوست پرتقال ها را در آب سرد قرار داده  و هر 3تا 4 ساعت یک بار آب آن را که زرد شده عوض می کنیم. این مرحله را سه بارتکرار می کنیم تا تلخی پوست پرتقال ها گرفته شود.

آب و شکر را درقابلمه ای بزرگ ریخته و روی حرارت ملایم قرارمی دهیم تا به جوش بیاید و شکر حل شود سپس رول های پوست پرتقال را داخلشیره میریزیم و می گذاریم تا به آرامی بجوشد و پوست پرتقال شفاف شود و مربایآن غلیظ شود.

 

حرارت را خاموش کرده و بگذارید تا مربا سرد شود. رول ها را ازشیره در آورده و با قیچی نخ آن را جدا می کنیم. سپس در ظرف مناسبی آن هارا برش می زنیم. برای نگهداری، برش های پوست پرتقال را به همراه شیره اشداخل ظرف شیشه ای خشک و تمیز بریزید .

نوش جان

تهیه و تنظیم: الهام شفیعی

1394/10/12

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی مربای پرتقال , مربا ی رولی , مربا , مربای پوست پرتقال ,


نام شما : ایمیل دوست شما :