به دخت

 




تغییر نام «بلوارشهرزاد» به «بلوار غزه»

در جریان برگزاری تجمع جمعی از هنرمندان و ورزشکاران مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران...

نام «بلوار شهرزاد» که دفتر این سازمان در آن واقع است به «بلوار غزه» تغییر یافت.

به گزارش فارس، عصر امروز سه‌شنبه 28 مرداد ماه هنرمندان، ورزشکاران و برخی چهره‌های علمی و فرهنگی در اعتراض به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه مقابل دفتر سازمان ملل واقع در بلوار شهرزاد تجمع کردند.
 
بهاره رهنما بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون که در این تجمع شرکت کرده بود طی سخنانی با  محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی عنوان کرد: من به عنوان سفیر انجمن حمایت از کودکان در این مراسم حضور دارم. کشورهایی که کوچکترین اتفاقات داخلی ما را پررنگ جلوه می‌دهند امروز کجا هستند تا به این سؤالات من پاسخ دهند.
 
وی تأکید کرد: من به عنوان یک مادر اینجا حضور پیدا کردم و تمام حرفم این است که مجامع بین‌المللی چرا سکوت کرده‌اند.
 
رهنما خاطر نشان کرد: زنان و کودکان در شرایط جنگی باید در امان به مانند.
 
وی ادامه داد: من نمایش «دور همی زنان شکسپیر» را در اولین شب اجرای آن به کودکان مظلوم غزه تقدیم کردم. امروز هم همراه کمند امیرسلیمانی به اینجا آمده‌ام تا سهم کوچکی در این تجمع داشته باشم.
 
در ادامه این تجمع کمند امیرسلیمانی بازیگر سینما و تلویزیون طی سخنانی کوتاه عنوان کرد: من به عنوان یک مادر وظیفه خود دانستم که در این مراسم حضور پیدا کنم.
 
وی تصریح کرد: کودکان آسیب‌پذیرترین قشر هستند و معمولا در جنگ بیشترین صدمه را می‌بینند.
 
امیرسلیمانی خطاب به جوامع بین‌المللی اظهار داشت: هنرمندان نسبت به این واقعه سکوت نخواهند کرد.
 
بنابراین گزارش، اکبر غلامی مشاور کمیته ملی المپیک و دبیر کل ائتلاف ایثارگران و جانبازان نیز در ابتدای سخنان خود با کسب اجازه از پهلوانان کشتی گفت: امروز جلوی سازمان ملل قهرمانان، پیشکسوتان و نخبگان آمدند تا خشم خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی اعلام کنند.
 
وی افزود: اسلام برای یک کشور نیست و ما به تفکیک شیعه و سنی اعتقاد نداریم.
 
امروز وزارت ورزش و جوانان و قهرمانان المپیک آمدند تا بگویند ما در صحنه هستیم و تحت فرمان ولی امر مسلمین جهان، مقام معظم رهبری قرار داریم.
 
بر اساس این گزارش رضا رفتاری دوبلور و مجری تلویزیون طی سخنانی کوتاه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه را مورد انتقاد شدید قرار داد.
 
در ادامه این مراسم میعاد صادقی رئیس مرکز تشکل‌های شاهد و ایثارگران پیام حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و ایثارگران را به شرح زیر قرائت کرد:
 
بسمه تعالی
 
ایثار و شهادت مبین اوج ایمان، عبودیت و نماد کل تحقق والاترین ارزش‌های معنوی در وجود انسان است. شهادت کامل‌ترین درجه تعالی و رشد اعتقادی ایمانی و جلوه‌گر غایت قداست و شهامت انسان به عنوان اشرف مخلوقات الهی است.
 
تاریخ نشان داده است که ایثار و شهادت تنها نظام ارزشی اعتقادی قدرتمندی است که توان مقابله با هرگونه نظام ظلم و جور در تاریخ را داشته است و دارد و تنها فرهنگی است که ضعف و ناتوانی دسیسه‌ها و توطئه‌های مستکبران را برملا می‌سازد و در نهایت عزت، بزرگی و استقلال را برای مردم به ارمغان می‌آورد چنانکه انقلاب اسلامی ایران اثر همین روحیه و آرمان توانست در مقابل تمامی قدرت‌های جهان ایستادگی نماید و به پیروزی برسد.
 
دستان استکبار در هر برهه از تاریخ به خون جوانان، مردان و زنان بی‌گناهی آغشته گردیده که خواستار پاکی، شرف و انسانیت هستند و این بار شاهد شهادت تعداد بی‌شماری از برادران و خواهران دینی و دردناک‌تر آنکه شاهد ریختن خون کودکان پاکی هستیم که در شهر غزه به دست مزدوران و صهیونیست‌ها صورت می‌گیرد.
 
امروز جنایتکاران با افکار شیطانی خود مساجد این شهر را آماج حمله گلوله قرار می‌دهند و مردمان آن را به اسارت می‌کشند و از هرگونه توهینی به مسلمانان دریغ نمی‌کنند.
 
این کوردلان بدانند که به لطف و یاری خداوند متعال حق بر باطل پیروز خواهد شد و به مانند همیشه روسیاهی و شکست نتیجه عمل زشت و ضد بشری آنها خواهد بود و داغ بی‌آبرویی و حقارت بر پیشانی مجامع جهانی و اتحادیه عرب به خاطر سکوت و بی‌تفاوتی‌شان در مقابل این همه جنایت زده خواهد شد.
 
ما امیدوار هستیم و یقین داریم بحران در عراق، سوریه، غزه فروکش خواهد کرد و برخلاف تصورات پوشالی آمریکا، صهیونیست و انگلیس و سایر قدرت‌های جهانی که حامیان پشت پرده آنها هستند آنچه باقی خواهد ماند پیروزی مسلمانان و گسترش اندیشه‌های اسلامی است.
 
ما باور داریم با گسترش جریان استکبارستیزی و بیداری اسلامی و گرایش جهانی به اسلام و ارزش‌های اسلامی که امروز شاهد آن هستیم و همچنین با پیوند اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مسلمانان در سراسر جهان به سوی جهانی اندیشمند، صلح‌جو و ایستاده در مقابل توفان‌های سهمگین حوادث و توطئه‌های دشمنان حتما با سونامی، مرگ و نابودی آنها در آینده روبرو خواهیم بود و در جهت تحقق حکومت عدل جهانی که امید و آمال مسلمانان و مردم تمامی جهان است پیش خواهیم رفت و جهان از ظلم و ستم رهایی خواهد جست و دست مستکبران و شیطان‌ صفتان از کشورهای مسلمانان کوتاه و ظلم و ستم از جهان برچیده خواهد شد.
 
اینجانب به نمایندگی از خانواده شهدا و ایثارگران ضمن آنکه این اعمال ضد انسانی را به شدت محکوم می‌نمایم به ارواح شهدای غزه درود می‌فرستم و حماسه و دلیری شهدای غزه را گرامی داشته و همراه با خانواده شهدا، جانبازان و مردم ایران تعالی و پیروزی مسلمانان به خصوص غزه قهرمان را آرزو دارم.
 
بنابر این گزارش، در ادامه این مراسم حسن بانک پیام آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس تشخیص مصلحت نظام را قرائت کرد.
 
متن پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به شرح زیر است:
 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
 
از روزی که غربی‌ها با هدف دور کردن صهیونیست‌های زیاده خواه از زندگی خویش آتش وجود این جماعت افراطی را در دامن منطقه انداختند بیش از نیم قرن می‌گذرد و در همه این دوره‌ها جنایت ویژگی اصلی آنها و سکوت و حتی گاهی حمایت از جنایتکاران عادت مجامع بین‌المللی بوده است.
 
تازه‌ترین جنایت آنان آتشباران غزه و کشتن مردم مظلوم مخصوصا زنان و کودکان است که باز هم مدعیان حقوق بشری سکوت کرده‌اند و شگفتا که بعضی از قدرت‌های جهانی این جنایت‌ها را دفاع صهیونیست‌ها می‌دانند و بر آن تأکید می‌کنند.
 
تجمع خودجوش و اعتراض‌آمیز شما گروه‌های مردم‌نهاد، دانشگاهیان، هنرمندان، ورزشکاران و همکاران گروه‌های امدادی در هلال احمر و سازمان بهزیستی برخاسته از احساسات پاک انسانی است که وقتی مظلومی را می‌بینید به فرموده قرآن و اسلام برای حمایت از آنها می‌ایستید.
 
با تشکر از ابتکار عمل شما امیدوارم مجامع بین‌‌المللی مخصوصا در سازمان ملل بیدار شوند و جلوی این همه ناحقی‌ها را بگیرند.
 
همچنین در ادامه این تجمع نوشاد عالمیان، قهرمان تنیس روی میز کشورمان که در این مراسم حضور داشت طی سخنانی عنوان کرد: من به عنوان یک ایرانی دوست داشتم همراه مردم باشم چرا که در اخبار تلویزیون صحنه‌هایی را دیدم که واقعا متأثر شدم که وقتی کودکان فلسطینی را می‌کشتند واقعا آدم ناراحت می‌شود.
 
وی تأکید کرد: بر خود لازم دانستم تا امروز همراه به مردم به اسرائیل بگویم دنیای امروز دنیای صلح است.
 
گزارش فارس حاکی است در این تجمع چهره‌هایی از جمله، بهاره رهنما، کمند امیرسلیمانی، نوشاد عالمیان، رضا غفاری، حسین مسافر آستانه و ... حضور داشتند.
 
در این مراسم، نام بلوار «شهرزاد» به «بلوار غزه» تغییر پیدا کرد.
 
1393/6/1



ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :