به دخت

 




خانومها و خرید بهینه

 اقتصاد زنان درخانواده- قسمت دوم:

در راستای مطالب عنوان شده می‌توان پیشنهادات زیر را نیز برای خرید بهینه خانم‌ها در نظر گرفت:

حتما میهمانی های خود را بدون خرج اضافی و اسراف بی‌مورد انجام دهند و بدانند که آبروداری و پذیرایی به نحو احسن به معنای ریخت و پاش اضافه و تجمل گرایی نیست.

  1. میتوان برای مهمانی سفره ای کم خرج اما زیبا و با سلیقه داشت مسلما آنچه بیش از نوع غذا در خاطره ها می ماند، سلیقه کدبانوی خانه در تهیه آن است.
  2. متاسفانه یکی از مسائلی که برخی خانم‌ها بی‌جهت به آن وسواس دارند خرید ظروف تازه و مد روز و به بیانی تغییر ظروف به صورت سالانه است .چرا که اکثر خانمها تمایل دارند با گذشت زمان ظروف و وسایل تازه ای را به خانه خود اضافه کنند، . این مساله در مواقع ضرورت مثلا نیاز به خرید یک وسیله به دلیل عدم وجود آن در منزل اصلا ایرادی ندارد اما در غیر این‌صورت جز تحمیل هزینه های اضافی سود دیگری عایدتان نمیشود ، فراموش نکنید برای بهتر دیده شدن کارهای خلاقانه‌تری را می‌توانید انتخاب کنید. تغییر دکوراسیون خانه تقریبا ازمسائل رایج در بیشتر خانه‌های ‌ایرانی است که زنان در این میان بیشترین نقش را ایفا می‌کنند چرا که بعضی از خانمها مایلند به هر قیمتی که شده دکوراسیون منزل را به روز و جدید کنند.تغییر دکوراسیون خانه به معنای خرید لوازم جدید نیست البته باز نباید فراموش کرد که وسیله بلااستفاده و بسیار کهنه و از کارافتاده راباید کنار گذاشت و وسیله نو را جایگزین آن کرد، اما این‌که هر سال خانه را به رنگ سال چید و هزینه زیادی را صرف خرید لوازم غیر ضروری کرد امری پسندیده به حساب نمی آید.خانم‌هامی‌توانند با تغییرات ظریف در محل قرارگیری وسائل منزل، و آموزش نحوه چیدمان به شکل درست و کمی هم چاشنی خلاقیت ، در تغییر دکوراسیون و بهتر دیده شدن خانه تاثیر گذار باشند و باید بدانند که تغییر دکوراسیون همیشه به معنای تغییر وسایل نیست!و عملی کردن تمام این موارد فقط کمی زمان وحوصله و تدبیر خانمهای خانه را می‌ طلبد.
  3. می توانید با برنامه ریزی به حراج سالانه مغازه های بزرگ  ویا حتی مارک فروشی ها سری زده و مایحتاج  خود را خریداری کنید. برای مثال در هر سال  دوبار برخی از اصناف مانند پوشاک حراج میکنند یکی اوائل بهمن ماه  زمستانه و اواخر مرداد لباس  تابستانه . شما می توانید در هر کدام از این حراج ها لباس های مورد نیاز سال بعد خود را خریداری کنید.لباسی را که شما قرار است  سال آینده با دوبرابر قیمت خریداری کنید  امسالبانصف قیمت خریداری می کنید.
  4. ودیگر اینکه بدانیم پوشیدن لباس تکراری عیب نیست بلکه عیب آن است که بدون در نظر گرفتن شرایط زندگی مخارجی را به خانواده تحمیل کنیم .  گاهی اگر فکر کنیم به یاد نداریم که فلان شخص  در مهمانی قبلی چه لباسی به تن داشت پس دیگران هم نسبت به ما همین گونه اند . چرا به خاطر دیگران خود وخانواده مان را اذیت کنیم؟شخصیت هیچکس بسته به لباس اونیست بلکه منش و رفتار ما نشانگر شخصیت ماست.

   چه خوب است که هر کدام از شما خانومهای عزیز  بعد از خواندن مطلب  نظر خود ویا مواردی را که در نظر دارد  یداضافه کنید، زیرا دغدغه  بسیاری از خانواده ها  در این روزها نظر مردم شده ،و فکر می کنیم زندگی آبرو مندانه یعنی بریز وبپاش های فراوان وزمانی موفق هستیم که همه بگویند عالی است !!!!! چرا برای آرامش خود وخانواده زندگی نکنیم؟ چرا به فکر آینده نباشیم؟

تنظیم کننده : الهام شفیعی

 

مطالب مرتبط:

اقتصاد زنان در خانواده

نقش زنان در جهاد اقتصادی

توصیه خریدارانه

مصرف بی حد نیاز کاذب

مانند خدیجه

 

1393/5/14




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی مدیریت اقتصادی , اقتصاد زنان , اقتصاد خانواده ,


نام شما : ایمیل دوست شما :