به دخت

 




خوراک جگر

خوراک جگر را این گونه آماده نمایید: جگر(فرقی نمی‌کند جگر مرغ یا گوسفند یا گاو، هر کدام که در دسترس‌تان بود می‌توانید استفاده کنید، البته خواص شان با هم متفاوت است) را با کمی روغن مخصوص سرخ کردنی و زردچوبه تفت دهید و شعله‌ی گاز را خیلی کم کنید تا به آرامی سرخ شود. در ظرف دیگر مقداری سیب زمینی را که به صورت نگینی خرد کرده‌اید با کمی روغن سرخ نمایید.

هر چه شعله‌ی گاز کمتر باشد، غذای شما سالم‌تر خواهد بود. سیب زمینی و جگر را درون یک سبد بریزید تا روغن آن کاملاً گرفته شود. حال یک ظرف دیگر را بردارید و درون آن کمی پیاز داغ درست کنید. دقت داشته باشید که در همه‌ی این مراحل مقدار روغن خیلی کم باشد. وقتی پیاز داغ آماده شد، جگر و سیب زمینی و کمی نمک و فلفل را اضافه نمایید و چند عدد گوجه فرنگی را درون آن رنده کنید و بگذارید با آب گوجه فرنگی حدود نیم ساعت بپزد.  

این غذا به دلیل وجود جگر سرشار از آهن و به دلیل داشتن گوجه فرنگی پخته سرشار از آنتی اکسیدان است و برای همه‌ی افراد به جز آن‌هایی که کلسترول خونشان بالا است، مفید است. اگر شما هم چربی خون دارید بهتر است از مقدار کمتری از این غذا و آن هم به صورت کبابی استفاده نمایید و با آن مقدار زیادی سبزیجات مصرف نمایید.

 

 

1393/4/13




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :