به دخت

 




انواع يقه

1-يقه گرد ساده.

2-يقه گرد u شكل.

3-يقه قايقي.

    

4-يقه هفت ساده

5-يقه هفت باز

6-يقه هفت مقعر

7-يقه هفت محدب

8-يقه خشتي ساده

9-يقه خشتي ذوزنقه

10-یقه زيكزاكي

11-يقه دلبري

 

 1-يقه گرد ساده

از الگوي اوليه بالاتنه 2 الي 3 سانتيمتر از سرشانه و همان طور از پايين يقه يعني جناق سينه كم مي كنيم و يقه گرد را طراحي مي كنيم سجاف يقه گرد 3 الي 5 سانتيمتر است ( براي قسمت جلو)

اين سجاف براي قسمت پشت در سرشانه 3 الي 5 سانتيمتر و براي وسط پشت 10 سانت بايد باشد.

 

2-يقه گرد u شكل

از الگوي اوليه بالاتنه از سرشانه 2 الي 4 سانتيمتر كم مي كنيم از جناق سينه هر چقدر كه بخواهيم پايين مي آييم يعني تا روي خط كارور يا پايين خط كارور يعني تا چاك سينه و بعد آن را به شكل يو انكليسي طراحي مي كنيم . براي الگوي پشت اين لباس سرشانه اندازه جلو است و در وسط پشت 2 سانتيمتر از يقه اوليه الگو پايين مي آييم و يقه گرد را طراحي مي كنيم.

 

3-يقه قايقي

از الگوي اوليه بالاتنه استفاده كرده و سرشانه را نصف مي كنيم و از پايين يقه الگوي اوليه 2 الي 4 سانت پايين مي اييم و آنرا به صورت گرد قايقي طراحي مي كنيم .

 

4-يقه هفت ساده

از الگوي اوليه بالاتنه از گوشه يقه تا روي خط كارور يا تا هر جاي ديگر كه بخواهيم به صورت 7 مي كنيم اگر بخواهيم لباس ما جلو باز باشد 2 سانت براي روي همگرد به جلوي لباس اضافه مي كنيم. براي سجاف جلو و پشت 3 الي 5 سانتيمتر در نظر مي گيريم.

 

 

 

 

5-يقه هفت باز

از الگوي اوليه بالاتنه نصف سرشانه را كم مي كنيم و بازي يقه را تا هر كجا كه بخواهيم به صورت هفت مي كشيم هر چقدر از سرشانه بازتر كنيم لباس زيباتر مي شود. براي الگوي پشت اين لباس بايد توجه داشته باشيم سرشانه پشت اندازه سرشانه جلو شود.

 

6-يقه هفت مقعر

اين يقه مانند يقه هفت ساده است يعني خط يقه هفت را مي كشيم و نصف آن خط را به دست مي اوريم در اين نقطه 5/1 سانتيمتر به داخل لباس مي آييم . آنرا به صورت هلال طراحي مي كنيم.

7-يقه هفت محدب

اين يقه مانند يقه هفت ساده است يعني خط يقه هفت را مي كشيم و نصف آن خط را به دست مي اوريم در اين نقطه 5/1 سانتيمتر به طرف بيرون يقه مي آييم . آنرا به صورت هلال طراحي مي كنيم.

 

 

 

8-يقه خشتي ساده

از الگوي اوليه بالاتنه تشكيل مي شود براي يقه خشتي نصف سرشانه يا يك سوم سرشانه را اندازه مي گيريم و تا روي خط كارور و يا پايين تر باز مي كنيم و سجاف را مانند يقه با عرض 3 الي 5 سانتيمتر در مي اوريم.

 

9-يقه خشتي ذوزنقه

از الگوي اوليه بالاتنه تشكيل مي شود و اصولا نصف سرشانه است و انرا به صورت ذوزنقه در مي آوريم و سجاف اين لباس را مانند خودش يه صورت ذوزنقه برش مي كنيم.

 

10-يقه زيكزاكي

از الگوي اوليه تشكيل مي شود . از گودي يقه تا روي خط كارور يك خط صاف مي كشيم و بعد يك خط صاف ديگر به خط سينه يا به هر كجا كه بازي يقه را در نظر داريم وصل مي كنيم.

 

11-يقه دلبري

از الگوي اوليه بالاتنه تشكيل مي شود بدين صورت كه اين يقه نيز مانند يقه زيكزاكي است ولي كمي حالت دارد و به آن يقه دلبري مي گويند. اول مانند يقه زيكزاكي رسم مي كنيم سپس وسط هر كدام از خطوط را علامت مي زنيم و در همان نقطه علامت زده 5/1 سانت به طرف داخل مي رويم و هر كدام از خطوط را به صورتي طراحي مي كنيم كه از اين نقاط بگذرد و به صورت هلال در آيد.

 

 

1393/4/12



نظرات ارسال شده
...
یکشنبه 6 مهر 1393


سلام .. واقعا عالي بود .. مرسي
خسته نباشيد


8
1

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :