به دخت

 




شلوار فصل

اگر لباس مناسبي نداشته باشي،گرماي تابستان، رفت‌وآمد يا نشستن طولاني‌مدت در اتومبيل مي‌تواند نه‌تنها ناراحت‌کننده که زجرآور باشد. يکي از اين لباس‌ها شلوار است. پيشنهادهاي اين هفته ما را بخوانيد...

خانم ها

نخي راه‌راه‌، زيبا و راحت

در اين تابستان گرم، اين مدل شلوارها را از دست ندهيد. جنس نخي آن مناسب اين روزهاي گرم است. اين شلوارها با برش زيبا و طرح راحت كه در بالا و ناحيه كمر تنگ و در قسمت پايين گشادتر است، شما را عاشق خود خواهد كرد. اضافه شدن يك كمربند ظريف و باريك هم به جذابيت‌هاي آن مي‌افزايد. جنس اين نوع شلوار تركيبي از نخ و اسپندكس است.

لنين گشاد، طرفداران زياد

تابستان با اين مدل شلوار راحت‌تر مي‌گذرد. با اين مدل شلوارهاي گشاد از جنس لنين لذت تابستان را از دست نخواهيد داد و زجر هم نخواهيد کشيد. خنكي و راحتي اين مدل شلوارها که طرفداران بسياري دارد، باعث شده همواره مد پر طرفدار هر تابستاني در هر جاي دنيا باشند.

شلوار ميخي، راحتي و سبکي

اين مدل شلوارها امسال تابستان را از آن خود كرده‌اند. طرح جديد و زيباي آنها نظر خيلي‌ها را به خود جلب كرده است؛ مانند «ميخ» پاچه اين شلوارها در بالا گشاد و در پايين تنگ است. راحتي و سبكي پارچه و رنگ‌هاي جذاب و روشن از خصوصيات منحصربه‌فرد اين مدل شلوار است.

شلوارهاي نوامبر، آستر زيبا

شلوارهاي نوامبر جزو شلوارهاي ايتاليايي و هميشه مد هستند. اما چرا؟ شلوارهاي ايتاليايي هميشه دلپذيرترين دوخت‌ها را دارند كه ظاهري بي‌نظير به آنها مي‌بخشد. به جزييات ديگر آن؛ مثل آستر زيبايشان هم دقت كنيد تا رمز خارق العاده بودنشان را دريابيد. پارچه اين مدل شلوارها كتاني است كه بسيار سبك و مناسب روزهاي گرم است.

آقايان

كتاني ايرلندي، کلاسيک لطيف

شلوارهاي كتاني ايرلندي از پيشنهادهاي ايده‌آل براي تابستان است. دوخت كلاسيك و رنگ‌هاي خاص از ويژگي‌هاي ظاهري آنهاست. جنس نرم و لطيف اين شلوارها و داشتن منافذ تنفسي باعث راحت و خنك بودن آنها مي‌شود. همچنين دوخت زيباي اين شلوار شما را بسيار خوش‌پوش‌تر نشان مي‌دهد.

شلوار مسافرتي، تجربه راحتي

خنك ماندن در طول سفر در روزهاي گرم تابستان از نكته‌هاي كليدي و بااهميت است. دوخت بد و پارچه سنگين شلوار باعث عرق کردن، فشار به پا و سختي در سفر مي‌شود و لذت مسير سفر را از شما مي‌گيرد. اين مدل شلوارها از جنس بوش پايلين و بسيار خنك و سبك است. با اين شلوار مي‌توانيد راحتي را تجربه كنيد. قابليت تنظيم شلوار تا چند سايز از خصوصيات اين مدل شلوار است.

شلوار لنين، تن خور زيبا

شلوارهاي لنين بسيار سبك هستند و بافت پارچه آنها رطوبت را از بدن مي‌گيرد و به وسيله منافذ تنفسي به خارج انتقال مي‌دهد. افتادگي و لختي پارچه اين مدل شلوار، تن‌خور آنها را زيباتر مي‌كند.

شلوار جناغي، امنيت جيبي

اين مدل شلوارهاي كتاني با رنگ‌هاي منحصربه‌فرد، راحتي و زيبايي را به شما هديه مي‌دهند. از ويژگي‌هاي ظاهري آن مي‌توان به جيب‌هاي پاكتي كه با دكمه بسته مي‌شوند، اشاره كرد. اين نوع جيب مي‌تواند جاي امني براي كيف پول يا مدارك ارزشمند شما باشد.

نخي كنفي، مردانه

خنك بودن و داشتن منافذ تنفسي از ويژگي‌هاي اين مدل شلوارهاست و آنها را مناسب روزهاي گرم تابستاني مي‌كند. جنس آنها تركيبي از نخ و كنف است و در عين حال خيلي لطيف و نرم هستند. دوخت و برش كلاسيك اين مدل شلوارها طيف گسترده‌اي از آقايان را جذب خود كرده است.

 

چـه شـلـواري پـوسـت‌مـان را آزار نـمي‌دهـد؟

پوشيدن لباس‌هاي تابستاني مناسب براي پيشگيري از تعريق بيش از حد و ابتلا به برخي از بيماري‌هاي پوستي در اثر آن اهميت زيادي دارد...

 به همين دليل توصيه‌هايي در مورد شلوارهايي که بهتر است در فصل تابستان بپوشيد در اين قسمت برايتان مي‌آوريم:

  1. شلوار شما مثل مسواک شماست!

شلوار از لباس‌هاي شخصي هر فردي محسوب مي‌شود و امکان انتقال برخي از بيماري‌هاي پوستي از طريق استفاده مشترك از آن وجود دارد، بنابراين بايد به شلوار هم مانند مسواک يا شانه به عنوان يک وسيله شخصي نگاه و از پوشيدن شلوارهاي همديگر حتي شلوار يكي از اعضاي خانواده خودداري كرد.

  1. جنس نامرغوب حساسيت مي آورد

اگر جنس شلوار مناسب نباشد يا از رنگ‌هاي غيرمرغوب در پارچه آن استفاده شده باشد، امکان ابتلا به انواع حساسيت‌هاي پوستي در اثر پوشيدن آن به وجود مي‌آيد، بنابراين بهتر است که در خريد شلوار خساست به خرج ندهيد و جنس‌هاي کاملا مرغوب را انتخاب کنيد.

  1. بهترين جنس شلوار نخ است

بهترين جنس براي شلوارهاي تابستاني، نخ است. شلوارهاي نخي کمترين حساسيت و تحريک پوستي را براي فرد مصرف‌کننده ايجاد مي‌كنند و تهويه هواي سطح پوست هم با پوشيدن آنها به خوبي انجام مي‌شود.

  1. شلوار تنگ و قارچ پوستي

اين روزها پوشيدن شلوارهاي جين و کتان يا حتي نخي بسيار تنگ بين جوانان رايج شده است. بد نيست بدانيد هر جنس شلواري که پوشيدن آن منجر به تعريق زياد و ايجاد اختلال در تهويه هواي پا، به خصوص در ناحيه کشاله ران شود، مي‌تواند زمينه‌ساز ايجاد برخي از بيماري‌هاي پوستي از جمله قارچ‌هاي پوستي يا بعضي از ميکروب‌هاي جلدي شود.

  1. جين نپوشيد

بهتر است در فصل تابستان شلوارهاي پارچه‌اي سبک بپوشيد اما اگر اين شلوارها را دوست نداريد يا به پوشيدن شلوارهاي جين عادت کرده‌ايد، مي‌توانيد براي پيشگيري از تعريق زياد و ابتلا به ناراحتي‌هاي پوستي در ناحيه پا، شلوارهاي جين کمي گشاد با پارچه‌هاي نازک‌تر که براي فصل تابستان مناسب هستند، بپوشيد. با اين کار هم ميزان سايش پارچه با پوست به حداقل مي‌رسد و هم مي‌توانيد از تهويه مناسب هوا در سطح پوست پاهاي خود مطمئن شويد. بهتر است در مناطق شرجي و جاهايي که رطوبت هوا بالاست، به طور کلي قيد پوشيدن شلوارهاي جين يا تنگ را بزنيد تا انواع قارچ‌هاي پوستي در اثر تعريق زياد به سراغتان نيايند. تاريکي، رطوبت و گرما، بهترين شرايط را براي ايجاد و گسترش قارچ‌هاي پوستي ايجاد مي‌كنند و اين شرايط با پوشيدن يك شلوار تنگ (مخصوصا جين) پديد مي‌آيد. با اين حساب باز هم اهميت پوشيدن شلوارهاي کمي گشادتر و سبک‌تر در فصل تابستان پررنگ‌تر مي‌شود.

  1. شلوار پلاستيکي نپوشيد

برخي از افراد به جنس‌هاي پلاستيکي حساسيت دارند و ممکن است با پوشيدن شلوارهايي با الياف نايلون دچار قرمزي، خارش، تورم و التهاب پوستي شوند. گاهي هم اين واکنش‌هاي پوستي در اثر پوشيدن شلوارهايي که رنگ آنها استاندارد نيست، ايجاد مي?شوند. در هر دو صورت، ناراحتي‌هاي پوستي با تعريق تشديد خواهندشد، بنابراين اگر در اثر پوشيدن شلوار جديد دچار هر يک از اين علايم شديد، بهتر است قيد پوشيدن مجدد آن شلوار را بزنيد؛ چون تنها راه رهايي از اين نوع حساسيت پوستي، حذف عامل محرک است.

  1. سفيد؛ بهترين رنگ شلوار

رنگ سفيد، بهترين رنگ براي شلوارهاي غيرپارچه‌اي است چون حساسيت و واکنش پوستي را در پي نخواهد داشت.

  1. شلوار استرچ و قارچ پوستي

شلوارهاي استرچ و کاملا چسبان تعريق سطح پوست را افزايش مي‌دهند و زمينه‌ساز ابتلا به انواع قارچ‌هاي پوستي ماند «کانديدا» و «درماتوفيتوز» در ناحيه کشاله ران مي‌شوند.

  1. شلوار مشترک نپوشيد

استفاده از شلوارهاي مشترک نخي و گشاد که در منزل پوشيده مي‌شوند، معمولا مشکلي به وجود نمي‌آورد و باعث انتقال بيماري‌هاي پوستي نمي‌شود. البته به شرطي که اين شلوارها مرتب شسته شوند و افرادي که آنها را مي‌پوشند، به هيچ بيماري پوستي‌اي مبتلا نباشند.

شلوارمان را چطور بشوييم؟

شست‌وشوي شلوار با لباس‌هاي ديگر اشکالي ندارد. فقط حواستان باشد که امکان آب رفتن شلوارهاي نخي پس از شستن آنها وجود دارد بنابراين قبل از اينکه يک بار شلوار نخي جديد خود را بشوييد، آن را کوتاه يا تنگ نکنيد...

 در ضمن، ممکن است برخي از شلوارهاي نخي رنگي، هنگام شست‌وشو رنگ بدهند، پس بهتر است شلوارهاي نخي رنگي را براي اولين بار با آب سرد و جداگانه بشوييد. بد نيست که به شلوارهاي نخي پس از شست‌وشو کمي نرم‌کننده بزنيد تا اصطکاک آنها پس از خشک شدن از بين برود و خرده و ريزهاي زمين و هوا به آنها نچسبد! راستي حواستان باشد که براي پيشگيري از برق افتادن يا از بين رفتن آهار شلوارهاي نخي و کتاني، حتما آنها را پشت و رو اتو کنيد يا يک پارچه سفيد نخي روي آنها بيندازيد و بعد اتو بكشيد.

خـطـر طـبـي شـلـوارهـاي فـاق كـوتـاه

متاسفانه اين روزها شلوارهاي تنگ و فاق کوتاه طرفداران زيادي به خصوص در ميان جوانان پيدا کرده‌اند...

 حتما حالا مي‌پرسيد چرا «متاسفانه؟» زيرا آقايان جواني که به بيماري واريکوسل مبتلا هستند يا در سن باروري قرار دارند، بايد تا حد امکان دور پوشيدن شلوارهاي تنگ را خط بکشند. اين توصيه در فصل تابستان و روزهاي گرم سال که تعريق بدن افزايش مي‌يابد به يک دستورالعمل تبديل مي‌شود. به طور کلي، بيضه‌ها تلاش مي‌کنند گرما را از ناحيه تناسلي دور کنند ولي حالا وقتي فردي شلوار تنگ يا جين را براي مدت زمان طولاني به تن مي‌کند، گرما در ناحيه تناسلي او محبوس مي‌شود. اين احتباس گرما و بالا رفتن درجه حرارت ناحيه تناسلي و بيضه‌ها مي‌تواند اختلال‌هاي جدي در باروري آقايان به‌وجود بياورد بنابراين پوشيدن شلوارهاي تنگي که مانع تبادل حرارت مي‌شوند، به هيچ‌وجه به جوانان توصيه نمي‌شود. بد نيست بدانيد که اختلال باروري در آشپزها و افرادي که در مکان‌هاي بسيار گرم کار مي‌کنند، بيشتر از ساير افراد است و اين مضر بودن گرماي زياد براي مردان را نشان مي‌دهد. علاوه بر اين، بهتر است جوانان از قرار دادن لپ‌تاپ روي پاهاي خود خودداري کنند چون تحقيقات ثابت کرده‌اند گرما و حرارت لپ‌تاپ‌ هم براي باروري آقايان بسيار مضر است.

تنظیم کننده: مریم ستاری

 

مطالب مرتبط:

شیک پوش بهاره

نحوه اتوکشی لباس ها

افراد چاق چه بپوشند؟

 

1393/4/11




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :