به دخت

 




خواص گوجه سبز(آلوچه)

فصل بهار با نوبرانه‌های گوجه ‌سبز همراه است، متخصصان تغذیه بر این عقیده‌اند كه گوجه سبز افزون بر طعم خوشمزه، ارزش غذایی هم دارد. گوجه‌سبز به صورت تازه و پخته درخورش‌ها مصرف می‌شود.

اما توجه داشته باشید مصرف زیاده از حد گوجه سبز باعث نفخ معده می‌شود.

  برخی گیاه شناسان معتقدند مصرف گوجه‌سبز برای بهبود طعم دهان مفید است. همچنین اثرات منحصر به فرد آن شامل كاهش فشارخون ‌و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملكرد معده‌ای - روده‌ای است.

 مصرف گوجه سبز براي درمان شب‌كوري، مفيد است و همچنين بيماري‌هاي نقرس، رماتيسم و تصلب شرايين با خوردن گوجه سبز بهبود مي‌يابد. گوجه سبز، خاصيت مسهلي دارد و خشك شده آن براي درمان اعصاب و كم‌خوني مفيد است. همچنين مدر است و اعمال كليه‌ها را تنظيم مي‌كند.جوشانده 25 تا 30 گرم برگ درخت گوجه سبز، كشنده انگل‌هاي معده است و اين خاصيت در هسته گوجه سبز هم وجود دارد.البته فراموش نكنيد برگ گوجه سبز نفاخ است و براي معده مضر است، مگر آن كه همراه با يك مسهل خورده شود.

 مراقب باشیداین میوه اگر نشسته و آلوده باشد، احتمال ابتلا به بیماری های عفونی گوارشی از جمله حصبه و مسمومیت های غذایی را مطرح می سازد. عده ای نیز به گوجه سبز علاقه وافری دارند و نه تنها تمایل دارند که آن را به صورت خام و همانند سایر میوه ها مصرف کنند و در سبد میوه خود قرار دهند بلکه با گوجه سبز غذاهای متعددی نیز پخت می کنند. از جمله غذاهایی که می توان در آن از گوجه سبز استفاده کرد انواع آش ها و خورش هایی مثل خورش گوجه است. همچنین از این میوه می توان به عنوان طعم دهنده و ترش مزه کردن غذاها و جایگزین نمک استفاده کرد. قرار دادن چند عدد گوجه سبز در خورشت هایی مثل بادمجان و مرغ طعم دلنشین تری به این غذاها می دهد. حتی می توان گوجه سبزهایی که مدتی مانده و نرم و یا شل شده را به عنوان آلو در خورشت آلو استفاده کرد.

تنظیم کننده: مریم ستاری

 

مطالب مرتبط:

گوجه فرنگی

توت فرنگی

مزاج و طبیعت فصل بهار

انتخاب غذا برحسب طبع و مزاج فرد

 

1393/3/12



نظرات ارسال شده
رهگذر
چهارشنبه 14 خرداد 1393


چقدر خوبه که کنار دستور غذاتون خواص مواد تشکیل دهنده ش رو هم یادمون میارید. ممنون


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی دانستنیهای گوجه سبز , خواص آلوچه , فواید و مضرات گوجه سبز. ,


نام شما : ایمیل دوست شما :