به دخت

 




زیبای مقاوم

Chinese Evergreenهمیشه سبز چینی:

این گیاه زیبا یکی از اعضای خانواده Aroid و در واقع، فرزند خلف گیاهانی ترکیبی متعلق به آسیاست. همیشه سبز چینی گیاهی با قابلیت بالای سازگاری است که حتی در نور کم و هوای خشک هم به حیات خود ادامه می‌دهد و نسبت به سایر گیاهان آپارتمانی قوی‌تر است.

البته بخشی از این توانایی به علت وجود ویژگی استوایی است که از اجدادش به آن به ارث رسیده است. البته باز به علت همین ویژگی‌ها چندان به آب و هوای سرد علاقه‌ای ندارد. برگ‌های این گیاه به رنگ سبز تیره هستند و طول آنها حتی به 15 تا 25 سانتی‌متر هم می‌رسد. عرض برگ‌ها هم 5 تا 7 سانتی‌متر است. روی برگ‌های این گیاه خطوط جذاب و زیبایی مانند رگه‌های سنگ مرمر به رنگ‌های سفید، کرم یا نقره‌ای وجود دارد. با افزایش سن گیاه، به جز بعضی برگ‌‌های پایینی که می‌افتند، سایر برگ‌ها رشد خوبی خواهند داشت. ساقه‌ها و برگ‌های جدید ضخیم‌تر هستند و هر ساقه حالت پرپشتی دارد. بعضی انواع این گیاه مانند سیلور‌کوئین پربرگ‌تر هستند. گاهی اوقات در ایام تابستان گل‌های کوچکی به همراه شکوفه‌های ریز توت‌مانند قرمز رنگی لابه‌لای برگ‌های آن خودنمایی می‌کنند. البته باید توجه داشته باشید که این شکوفه‌ها و برگ‌های گیاه سمی هستند. وقتی دمای هوای محل زندگی همیشه سبز چینی به زیر 13 درجه سانتی‌گراد می‌رسد، آسیب می‌بیند و هوای سرد باعث لک و زرد شدن برگ‌های آن می‌شود. به همین علت، توصیه می‌شود آن را در معرض کوران باد یا محیط‌های سردتر مانند نزدیک در و پنجره قرار ندهید. آب‌دهی منظم باعث شادابی این گیاه می‌شود و رشد خوبی خواهد داشت. برای تغییر گلدان هم زمان بهار را انتخاب کنید و آن را به گلدانی بزرگ‌تر منتقل کنید. گلدان آن باید دارای سوراخ‌های‌ ریز باشد تا آب‌دهی باعث گل شدن خاکش نشود.

نام گیاه‌شناسی: Aglaonema Hybridsخاستگاه: آسیای جنوب‌شرقی ارتفاع: 60 تا 90 سانتی‌متر نور: نوردهی کم؛ زیرا نور زیاد باعث تخریب برگ‌های آن می‌شود. آب: خاک گلدانش را مرطوب نگه دارید. رطوبت: سطح متوسطی از رطوبت کافی است؛ چون با کم شدن رطوبت سازگاری دارد. دما: برای آن دمای معمول اتاق بین 18 تا 24 درجه سانتی‌گراد کافی است. خاک: هر نوع خاک مخلوط باکیفیتی مناسب است. کود: از بهار تا تابستان هر ماه آن را کوددهی کنید. تکثیر: با قلمه ساقه می‌توانید آن را زیاد کنید؛ هرچند با ریشه هم زیاد می‌شود.

تنظیم کننده: مریم ستاری

 

مطالب مرتبط:

آبیاری گیاهان در تابستان

هوستا

معرفی گیاه بگونیا

 

1393/2/21




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی نگهداری گیاهان آپارتمانی , همیشه سبز چینی , پرورش گل و گیاه , بانونت. ,


نام شما : ایمیل دوست شما :