به دخت

 




ماسک های طبیعی بهاره برای پوست زیباتر

یکی از راه های کمک به وضعیت سلامتی و البته زیبایی پوست استفاده از ماسک های طبیعی مختلف است که هر یک از آنها با ترکیبات ویژه خود خدمتی متفاوت به پوست می کنند. این ماسک های طبیعی را امتحان کنید تا معجزه طبیعت بهار را روی پوست خود ببینید.

ماسک ضدعفونی کننده

پوستی که از نظر وجود عوامل میکروبی پاک باشد، قطعاً سالم تر و زیباتر خواهد بود. معمولاً پس از روش هایی چون لیف زدن و کیسه کشیدن، پوست حالتی بسیار تمیزتر و سرحال تر پیدا می کند که همه ما این نوع تمیزی و عاری از آلودگی بودن را دوست داریم. این ماسک سنگین قوی که پایه و اساس قندی دارد به خوبی همه عوامل میکروبی و آلودگی را از سطح پوست جدا می کند و به منافذ آن امکان تنفس بهتر می دهد. در واقع، یک ماسک ضدعفونی کننده و سم زدای طبیعی است که به سلول های زنده پوست کمک بسیاری می کند.

رزماری به خاطر ویژگی های ضدعفونی کننده و آنتی بیوتیکی اش معروف است و به بهبود گردش خون در عروق هم کمک می کند. افزایش سرعت و حرکت خون در عروق راهی برای زیباتر شدن پوست است؛ زیرا باعث رسیدن غذا و اکسیژن به سلول های پوست می­شود.

ماده دیگر این ماسک، گیلاس است که اگر خواستید می توانید از آلبالو هم استفاده کنید. این محصول طبیعی حاوی مقدار فراوانی آنتی اکسیدان است که از پوست محافظت می کند و هر نوع التهاب و تورمی را در سطح پوست کاهش می­دهد. برای تهیه این ماسک به مواد زیر احتیاج دارید:

نصف فنجان روغن هسته انگور       1 لیوان گیلاس یا آلبالوی بدون هسته

1 لیوان رزماری خرد شده           2 فنجان شکر  

ابتدا رزماری را به همراه کمی روغن هسته انگور به مدت 30 تا 40 دقیقه روی حرارت ملایم تفت دهید، سپس آن را از روی شعله بردارید و اجازه دهید روغن آن برود. رزماری ها را کنار بگذارید و سپس آلبالو یا گیلاس های بدون هسته را کمی بجوشانید تا نرم شوند. آنها را هم از آب خارج کنید و اجازه دهید خشک شوند. هنگامی که گیلاس ها سرد شدند آنها را داخل ظرفی دیگر با شکر و روغن هسته انگور مخلوط کنید و خوب هم بزنید. این مخلوط را با رزماری در همزن بریزید و آن قدر هم بزنید تا یکدست شود. آب اضافی آن را بگیرید و در ظرفی تمیز به مدت 3 تا 4 روز در یخچال نگهداری کنید.

ماسک خنک شده را به شکل حرکت ملایم چرخشی روی پوست بمالید سپس صورت خود را با آب خنک آبکشی کنید و به پوست مرطوب کننده بزنید.

تهیه و تنظیم: مریم ستاری

 

مطالب مرتبط:

التهاب لبه پلک ها

شیرپاک کن خیار

ماسک ها و معرفی انواع پوست

 

1393/2/14




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی ماسک های طبیعی , آرایش و زیبایی , بانونت. , ماسک های بهاره ,


نام شما : ایمیل دوست شما :