به دخت

 




شیک پوش بهاره

بهاری باشید

قرار است برای فصل بهار لباس تازه ای به تن کنید؟ خب هنوز هم دیر نشده و تازه در آغاز ماه دوم فصل سرسبز بهار هستیم شاید نکته های متعددی برای این انتخاب در ذهن شما وجود داشته باشد؛ اما قطعاً توجه به موارد متأثر از فصل را نمی توان در این انتخاب ها نادیده گرفت. تغییر دما یکی از اصلی ترین مسائلی است که باید به آن توجه کرد و این مسأله نقش مهمی در رنگ و جنس پارچه لباس انتخابی شما ایفا می کند. توجه به نکته های زیر در شیک پوشی مناسب بهاری به شما کمک می کند.

لباس تنگ نخرید

در خرید لباس بهاره برای خود و خانواده توجه به سایز لباس اهمیت زیادی دارد. قانون اصلی که باید رعایت کنید این است که انتخاب لباس هایی که کمی گشاد هستند و حالت خیلی تنگ و چسبان ندارند اولویت دارد. لباس های تنگ و چسبان باعث افزایش اصطکاک و گرما می شوند و تعریق را هم به سرعت نشان می دهند.

جنس خنک بخرید

شاید اصطلاح رایجی چون جنس خنک را زیاد شنیده باشید. این واژه اشاره به جنسی از پارچه دارد که برای استفاده در هوای گرم مناسباست. این پارچه ها الیاف و بافتی دارند که گرما را کمتر حفظ می کنند و حالتی آزادانه تر و منعطف تر دارند. بنابراین شما هم در آنها احساس راحتی بیشتری می کنید و هم گرمتان نمی شود. بهترین جنس پارچه برای لباس بهاره، پارچه های نخی، کتان، پنبه ای و حتی ساتن هستند.

به رنگ فصل دقت کنید

همیشه باید همراه با رنگ های متناسب فصل حرکت کنید. فصل بهار، فصل تازگی طبیعت است و همه جا پر از گل و گیاه می شود. بنابراین می توانید در انتخاب رنگ لباس تان هم از رنگ هایی که در طبیعت در این فصل زیاد هستند الهام بگیرید. البته سفید در آلودگی این روزهای شهرهای بزرگ، رنگ مناسبی برای رفت و آمدهای روزمره نیست.

از کیفیت غافل نشوید

برای خرید لباس بهاره باید به جنس و دوخت پارچه لباس توجه ویژه ای داشته باشید. پارچه خوب، پارچه ای است که کیفیت آن در هر دو سویش یکسان باشد. به دنبال خرید پارچه هایی باشید که جنس نرمی داشته و در عین حال مقاوم هم باشند. بهتر است برای خرید لباس بهاری دنبال پارچه های پلاستیکی نباشید چون هم در آنها احساس گرما خواهید کرد و هم به دلیل اینکه مواد مصنوعی با پوست سازگاری ندارند، ممکن است دچار خارش شوید به خصوص اگر برای خرید لباس برای بچه ها می روید حتماً به این نکته توجه کنید.

گلدار و طرحدار شوید

در پوشش بهاری سعی کنید تنوع را نه تنها در رنگ ها، بلکه در اشکال روی پارچه ها هم رعایت کنید. برای این فصل استفاده از پارچه هایی با تصاویر گل ها و البته با رنگ های بولد تناسب بیشتری دارد و بهتر است از طرح های درشت و ترکیب چند رنگ استفاده کنید. طرح های راه راه، چهارخانه و اشکال هندسی اصلاً ایده مناسبی نیستند و به جای آنها از طرح های متنوع و بی تقارن استفاده کنید. یادتان باشد بهتر است زمینه پارچه لباس تان ساده و به رنگی کاملاً روشن باشد.

فکری به حال مهمانی کنید

چند سالی است که ژاکت های سبک با پیراهن های نخی زیرشان در فصل بهار روانه فروشگاه ها می شوند. این ژاکت ها در رنگ های ملیح و زیبا با بلوز سفید زیرین، انتخاب مناسبی برای مهمانی های خودمانی و ساده در بهار هستند که احساس راحتی و آسایش این فصل را در شما دو چندان می کنند. می توانید کت کتان یا چرم سبک را هم امتحان کنید.

شال را از قلم نیندازید

روسری یا شال؟ پیشنهاد ما برای شما شال است. شال های زیبا و بلند که می توانید به راحتی آنها را از میان فروشگاه های مختلف خریداری کنید. کافی است بدانید که باید شال خود را از میان رنگ های روشن انتخاب کنید. در فصل بهار شال ها و روسری هایی با رنگ های شاد مناسب ترند. در عین حال دنبال شال ها و روسری هایی باشید که بافت شل داشته باشند تا به جریان یافتن هوا در آن کمک کنند و خنک باشند. شما می توانید شال خود را با کیف و کفش تان هماهنگ کنید تا شیک تر به نظر برسید.

به یک جفت کفش مناسب نیاز دارید

اگر چه اوایل بهار با بارندگی همراه است اما قاعدتاً زمان پوشیدن چکمه و نیم بوت نیست. بنابراین سراغ کفش های روباز بهاری و صندل ها بروید. کفش های تخت عروسکی گزینه خوبی برای بانوان هستند و برای آقایان هم صندل هایی که با بندهایی روی پا محکم می شوند، برای موقعیت های غیر رسمی بهاری مناسبند. اگر علاقه ای به پوشیدن صندل ندارید، حداقل برای بهار یک جفت کفش پارچه ای خنک بخرید. مدل های ساده که عموماً حالت راحتی دارند انتخاب خوبی هستند.

لباس های زیر را درست انتخاب کنید

شاید به نظر شما خیلی پیش پا افتاده و ساده باشد: ولی پوشیدن زیر پیراهن مناسب و نخی از این فصل به بعد ضروری است. پوشیدن زیر پیراهن مناسب باعث می شود که در ظهرهای بهاری که هوا گرم می شود بوی بدی نگیرید. پوشیدن زیر پیراهن نخی به خصوص برای آقایانی که در روزهای گرم بهاری در هوای آزاد کار می کنند بسیار ضروری است و کمک می کند هر روز نیاز به تعویض لباس نداشته باشند.

تهیه و تنظیم: مریم ستاری

 

مطالب مرتبط:

افرادچاق چه بپوشند؟

افراد چاق چه بپوشند؟(2)

 

1393/2/7




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی انتخاب های مناسب تن پوش ها در فصل بهار , پوشش بهاره ,


نام شما : ایمیل دوست شما :