به دخت

 




علت 85 درصد کمردردها

دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره سالانه انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، گفت...

۸۵ درصد کمردردها ناشی از اختلال در نحوۀ عملکرد در زندگی، محیط کار و همچنین شیوه و سبک زندگی افراد جامعه است.

به گزارش فارس، نادر معروفی دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره سالانه انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: به غیر از بیماری‌هایی از جمله مشکلات ژنتیکی و مادرزادی، عفونت‌ها، تومورها، حوادث و کهنسالی که منجر به آسیب در ستون فقرات می‌شود بخش عمده‌ای از اختلالات ستون فقرات ناشی از اختلال در بهداشت حرکتی و نحوۀ عملکرد در زندگی و محیط کار و همچنین شیوه و سبک زندگی افراد جامعه است.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: از جمله مواردی که منجر به اختلال در بهداشت حرکتی ستون فقرات بیمار می‌شود مواردی چون آسیب‌های ناگهانی به ستون فقرات، معمولاً در تغییر حالت‌های ناگهانی و به علت عدم آمادگی فیزیکی فرد رخ می‌دهد.
 
معروفی افزود: همچنین می‌توان به آسیب‌های تدریجی که در اثر تکرار حرکات غلط در دراز مدت ایجاد می‌شوند و در نهایت بی تحرکی و سکون بیش از حد فرد که در حالت‌های ایستا و ساکن در زمان طولانی ایجاد می‌شوند مانند نشستن‌های طولانی مدت پشت میز کار که باعث عدم تعادل بین استراحت و فعالیت فرد می‌گردد ، اشاره کرد.
 
دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره سالانه انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، راهکارهای مقابله با ناهنجاری‌های ذکر شده را تقویت سیستم عضلانی – حرکتی جهت مقابله با فشارهای ناگهانی ، عدم انجام حرکات تکراری و ممتد و همچنین داشتن استراحت یا تغییر وضعیت در زمان‌های مناسب – هر 20 دقیقه یکبار - بین انجام فعالیت‌های روزمره برشمرد.
 
وی تأکید کرد: همواره انجام شیوه‌های پیشگیرانه که توسط فرد و با مشورت با متخصصان و خصوصاً فیزیوتراپیست ها انجام می‌شود نه تنها نتیجه بهتری دارد بلکه به لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه بوده و هزینه‌های کمتری را در بخش سلامت به جامعه تحمیل می‌کند.
 
دبیر علمی بیست و پنجمین کنگره سالانه انجمن علمی فیزیوتراپی ایران، شیوه‌های درمان اختلالات ستون فقرات را از مهمترین محورهای مورد بحث در بیست و پنجمین کنگره سالانه انجمن فیزیوتراپی ایران عنوان کرد و افزود: از 17 تا 19 اردیبهشت ماه سال جاری با حضور بیش از 3000 فیزیوتراپیست و نیز جمع کثیری از متخصصان سایر رشته های علوم پزشکی از سراسر کشور بیست و پنجمین کنگره سالانه انجمن علمی فیزیوتراپی ایران در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.
 
1393/1/7



ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :