به دخت

 




میرزا قاسمی ایرانی رقیب پیتزا ایتالیایی

میرزا قاسمی، غذای محلی ایرانی در یکی از مدارس آشپزی شهر فلورانس ایتالیا در کنار دیگر غذاهای لذیذ کشورمان...

 به ایتالیایی های علاقمند به اشپزی ایرانی اموزش داده می شود.

یکی از شاگردان این کلاس به خبرنگار صدا و سیما در ایتالیا گفت: من هفته پیش از ایران برگشتم و در طول سفرم غذاهای مختلف و بسیار لذیذ ایرانی خوردم. به همین علت به محض انکه از برگزاری این کلاس اشپزی ایرانی مطلع شدم اینجا امدم تا طبخ انها را یاد بگیرم و بتوانم برای اعضای خانواده ام و همچنین دوستانم غذاهای ایرانی درست کنم.
 
آموزش اشپزی و طرز پخت غذاهای ایرانی در شهر فلورانس به ابتکار خانم فلیچتا فرارو، رایزن فرهنگی پیشین ایتالیا در تهران راه اندازی شده است.
 
خانم فلیچتا گفت: من علاقه زیادی به اشپزی ایرانی دارم و هر زمانی که مهمان ایتالیایی دارم برایشان غذاهای ایرانی درست می کنم. از انجائیکه تمام دوستان و اشنایانم شیفته غذاهای ایرانی هستند و مدام از من طرز پخت انها را سوال می کنند تصمیم گرفتم کلاس اشپزی ایرانی را برپا کنم. ما در این دوره، طرز تهیه سه غذای مورد علاقه ایتالیایی ها یعنی میرزا قاسمی، فسنجان و قرمه سبزی را اموزش می دهیم.
 
 
در این کلاس اموزش اشپزی علاوه بر خانم ها تعدادی از مردان ایتالیایی علاقمند به اشپزی ایرانی نیز شرکت دارند.
 
یکی از شاگردان مرد هم گفت: من عاشق ایران هستم و غذاهای ایرانی را خیلی دوست دارم. من در این دوره اموزشی شرکت کردم تا با طرز پخت غذاهای ایرانی اشنا شوم و به همسرم یاد بدهم تا برایم غذاهای ایرانی درست کند. اموزش اشپزی ایرانی در ایتالیا به دریچه ای برای تقویت پیوند و تبادل فرهنگی میان دو کشور تبدیل شده است.
 
یک کارشناس فرهنگی ایتالیا در شهر فلورانس به خبرنگار صدا وسیما در رم گفت: اشپزی یکی از بهترین ابزار برای تعامل فرهنگی و درک هر چه بیشتر و عمیق تر یک کشور از طریق چگونگی استفاده از مواد غذایی و ذائقه یک ملت ان هم ملت بزرگ و با فرهنگی مانند ایران است. 
 
ایتالیایی ها خودشان را در اشپزی صاحب سبک و اسم و رسم می دانند و به اذعان خودشان یکی از ملت های خوش غذا در جهان هستند به همین علت پس از انکه با غذاهای لذیذ ایرانی اشنا می شوند، شیفته طعم و بوی ان می شوند.
 


1393/1/31



ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :