به دخت

 




دوم: محبت رفتاری

رفتار نیک، عامل ایجاد محبت است. محبت رفتاری نشانه صداقت محبت گفتاری است. برخی، از این که همسرشان در مقام بیان به شدت ابراز محبت کرده، اما در هنگام عمل آن را ثابت نمی کند گله دارند. زمانی اعتماد همسر به محبت زبانی جلب می شود که محبت رفتاری آن را به اثبات برساند. کسی که محبتش را با رفتار نیک به دیگران اثبات می کند، زمینه دوام محبت دیگران به خود را نیز فراهم کرده است.

گاهی یک زن یا مرد به خاطر همسرش از چیزی می گذرد یا کاری را انجام می دهد که مورد علاقه اش نیست. همین رفتارها می تواند ضمانت محکمی برای استحکام روابط میان این دو باشد. کمک کردن مرد به زن در کار خانه با وجود خستگی، گذشتن از یک تفریح از سوی زن به خاطر مرد و ...، چیزهایی است که می تواند در عمل به طرف مقابل ثابت کند که همسرش دوستش دارد.

برخی از رفتارها هستند که در ابراز و جلب محبت مؤثر هستند مثل هدیه دادن.

دادن هدیه یکی از ماندگارترین راه های ابراز محبت است. لازم نیست هدیه ، گران قیمت باشد، حتی یک کارت پستال و یا خودکار ارزان قیمت هم اثر خود را می گذارد. از نظر روانی، هدیه در ایجاد و ازدیاد محبت سهم بسیار بالایی دارد. هدیه علاوه بر ایجاد محبت موجب می شود اگر کینه ای در میان است از بین برود. تا وقتی هدیه باقی است، خاطره خوش محبت نیز پابرجاست.

 

مطالب مرتبط:

محبت روح زندگی

 

 

1393/1/17



نظرات ارسال شده
دینا
دوشنبه 26 خرداد 1393


باعرضه سلام. اره بنظرم محبت نقش خیلی مهمی در زندگی افراد داره،به شرطی که دو طرفه باشه


3
0
مریم
دوشنبه 29 اردیبهشت 1393


سلام دستتون درد نکنه. واقعا کاش همه آدمها ابراز محبت رو یاد بگیرن. اونوقت تأثیرش رو تو زندگی خواهند دید


2
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :