به دخت

 




چرا نمی توانی همانند ... باشی؟!

این طرز گفتار، روشی طعنه آمیز برای انتقاد نمودن از همسرتان است.از طرفی روشی کارآمد، برای رسیدن به خواسته تان می باشد.به عنوان مثال، اگر دوست دارید که همسرتان اجتماعی تر شود، گفتن جملاتی مثل:" چرا نمی توانی همانند فلانی باشی؟" یا " دلم می خواست رفتارت مثل فلانی بود." نوعی توهین به حساب می آید.

اگر می خواهید که همسرتان کاری را انجام دهد، شیوه ای صادقانه، اما نه رو در رو در پیش گیرید.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید که همسرتان فردی خونگرم و اجتماعی باشد، بگویید: "خیلی دوست دارم که بیش از این، با دوستان مان برای گردش بیرون برویم." یا " تو نظرات بسیار جالبی داری. وقتی که در مورد آنها با دوستان مان بحث می کنی، من به راستی لذت می برم."

هیچ گاه همسرتان را به خاطر آنچه شما فکر می کنید خصلت منفی است، با فرد دیگری مقایسه نکنید. مردم تنها با یک جنبه از شخصیت شان شناخته نمی شوند. به عنوان مثال، ممکن است زن یا شوهرتان همانند یکی از اقوام تان که خیلی مورد تایید شماست، اجتماعی نباشد، اما بسیار باهوش تر و باتجربه تر از او باشد.

مسخره نمودن همسرتان کاری غیر منصفانه و دور از واقعیت است. بدتر از آن، زمانی است که یکی از حرکات همسرتان را که شما به آن علاقه ای ندارید، با یکی از صفات ممتاز شخص دیگری، مقایسه نمایید!شاید اگر مجببور بودید که با آن شخص زندگی کنید، به زودی متوجه می شدید، چقدر آدم خوشبختی هستید که با همسرتان ازدواج کرده اید نه با آن فرد. هر انسان نقاط ضعف و نقاط قوت مخصوص به خودش را داراست.

 

مطالب مرتبط:

ویروس صمیمیت2

تداوم صمیمیت در زندگی زناشویی 1

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی بانونت , همسرداری ,


نام شما : ایمیل دوست شما :