به دخت

 




توصیه های عیدانه آرایشگران برای موها

تغییر رنگ موها و حالت آن تأثیر چشمگیری در ظاهر ما دارد به همین دلیل خیلی از خانم ها تصمیم می گیرند برای سال جدید رنگ موهایشان را تغییر دهند اما دانستن چند نکته درباره رنگ مو الزامی است:

 

  1. موی شما وقتی زیبا به نظر می رسد که سالم و درخشان باشد، اما نه رنگی زیبا داشته باشد در حالی که کدر و پر از مو خوره است. پس با سلامت موها شوخی نکنید.
  2. اگر موهایتان آسیب دیده است، بهتر است خودتان آن را در خانه رنگ نکنید و این کار را به آرایشگری بسپارید که دوره دیده باشد، ساختمان مو را بشناسد و بتواند با دانشی که دارد، شما را قانع کند چطور رنگ مناسب چهره تان را انتخاب کنید. مهم تر از آن، طوری عمل کند که به مو آسیب نرسد. بعضی از آرایشگران فقط می خواهند دل شما را به دست آورند و به هر قیمتی مو را به رنگی که می خواهید، در می آورند اما آیا می دانید عاقبت این کار خرد شدن موها، ریزش آن و هزینه های گزاف برای درمان است؟
  3. اگر آرایشگر شما حرفه ای باشد، هرگز برای تغییر رنگ موی آسیب دیده آن را با مواد بی رنگ کننده نابود نمی کند بلکه سعی می کند مو را با رنگ چند درجه روشن کند. اگر موی تیره و مشکی رنگ دارید، بهتر است آن را طی چند ماه با رنگ مو آرام آرام روشن کنید تا کم کم به قهوه ای و سپس رنگ روشن تر برسد. هر رنگ مو باید چند ماه روی موها بماند نه اینکه هر ماه یک رنگ روشن تر بگذارید و به موها صدمه بزنید.
  4. قبل از تصمیم به تغییر رنگ مو، به نیازهای مو پاسخ دهید. گاهی این نیاز با استفاده از شامپو یا ماسک های مو تأمین می شود و می توانید با ویتامینه کردن، شادابی را به مو برگردانید. گاهی هم آسیب دیدگی موها آنقدر زیاد است که مشکل با شامپوی تقویتی حل نمی شود و باید حتماً با آرایشگر ماهر مشورت کنید و با کراتینه کردن، موها را از آسیب بیشتر حفظ کنید.
  5. کراتینه کردن، به هیچ وجه مو را نمی سوزاند، به شرطی که آرایشگر مهارت این کار را داشته باشد. این کار درست مانند استفاده از نمک در آشپزی است. درست نیست بگوییم نمک غذا را شور می کند پس آن را حذف می کنیم بلکه باید مهارت آشپز را بالا ببریم. وقتی مواد کراتینه به موها زده می شود، باید حرارتی که به مو می دهند کاملاً کنترل شده و با توجه به درجه آسیب دیدگی موهایتان باشد. در غیر این صورت حرارت، موها را می سوزاند.
  6. اگر به آرایشگرتان اعتماد دارید، انتخاب رنگ مو را به عهده او بگذارید. چون گاهی رنگی که شما پسندیده اید، مناسب چهره یا سن و سال شما و موقعیت اجتماعی تان نیست. ممکن است خانم میانسالی از رنگ دودی یا زیتونی خوشش بیاید اما آرایشگر توصیه کند با توجه به سن و رنگ پوست یا اینکه مثلاً موهای سفید زیاد دارند، رنگ شکلاتی با تون بسیار کم قرمز انتخاب کند که جوان تر به نظر برسد.
  7. معمولاً هر 6 تا 8 هفته یک بار لازم است موهایی که از ریشه درآمده اند، رنگ شود تا موها دورنگ به نظر نرسد مخصوصاً اگر روشن هم شده باشند. برای این کار بهتر است فقط ریشه رنگ شود(نه همه مو) چون اگر ساقه ها هر ماه یا هر 2 ماه یک بار رنگ شوند، رنگی غیر طبیعی می گیرند. انجام این کار حتماً باید به یک آرایشگر حرفه ای سپرده شود تا نوک موها دوباره رنگ نشوند.
  8. حتماً ماهی یک بار برای کوتاه یا مرتب کردن موها به آرایشگاه بروید چون اصلاح منظم موها باعث پیشگیری از موخوره می شود و موها ضخیم و جذاب به نظر می رسند.
  9. اگر دوست دارید رنگ مو را از مشکی به بلوند برسانید، حتماً با آرایشگر مشورت کنید چون بی رنگ کردن موها نباید به دفعات انجام شود وگرنه صدمه مو غیر قابل پیشگیری خواهد بود. بهتر است بی رنگ کردن با محصولی با کیفیت عالی و به وسیله یک شخص با تجربه انجام شود که چند دسته از موها را بی رنگ کند نه همه موها را در این حالت صدمه خیلی کمتر خواهد بود.
  10. حتماً باید موهای رنگ شده را بعد از هر بار شامپو کردن با نرم کننده بشویید. لایه خارجی مو در اثر تماس با مواد شیمیایی صدمه دیده و بعضی از سلول های این لایه کنده شده یا حتی ریخته اند به همین دلیل موهایتان دارای فرورفتگی است و نور را به خوبی منعکس نمی کند. تنها راه حل این است که با نرم کننده به طور موقت فرورفتگی ها را پوشاند و از صدمه های بیشتر موقع شانه کردن جلوگیری کرد.
  11. ساقه مو یک بافت مرده است و نمی تواند خود را ترمیم کند. این صدمه برای همیشه باقی می ماند و هدف باید کاهش صدمه های وارده به لایه خارجی موها باشد. در واقع با شامپوی تقویتی، ماسک مو و...، به صورت موقتی کمک می کنیم موها تا رشد موهای جدید و سالم، کدر و مات به نظر نرسند.
  12. موها را آرام با شامپو بشویید. با نوک انگشت موها را ماساژ دهید و پوست سر را با ناخن تحریک نکنید. اگر موهای شما بلند است، سر را به چند قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را جداگانه بشویید. موی خیس را برس نزنید و تا می توانید از حرارت بالای سشوار استفاده نکنید.

تنظیم: مریم ستاری

 

مطالب مرتبط:

آنچه نباید در آرایشگاه ها انجام شود ولی می شود.

فوت و فن های آرایش

 

1392/12/11




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی آرایشگران و توصیه های عیدانه آنها , بانونت. , سلامت موها، آرایش و زیبایی ,


نام شما : ایمیل دوست شما :