به دخت

 




تقدیر بسیج جامعه زنان از فیلم «شیار 143» در جشنواره فیلم فجر

هیأت داوران بسیج جامعه زنان کشور...

 

در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از سینماگرانی که امید به صبحی روشن را در دل مخاطبان زنده نگه می‌دارند، تقدیر کرده و همچنین تشکر ویژه‌ای را نیز از فیلم «شیار 143» به عمل آورده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، هیأت داوران بسیج جامعه زنان کشور در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر بخش تجلی اراده ملی بیانیه‌ای صادر کرده است که متن این بیانیه بدین شرح است:

جشنواره فیلم فجر، بخش تجلی اراده ملی

والفجر، قسم به فجر، قسم به سپیدی صبح آن هنگام که دل دریای بیکران تاریکی را می شکافد و نور را بر دیدگان منتظران روشنایی می‌تاباند، تابشی که یأس از تاریکی و ظلمات دیروز را به امید و رجای صبحی روشن مبدل می سازد.

چرخه شبانه روز آیتی است از جانب خداوند که مؤمنان را مدام نوید می‌دهد«سیجعل الله بعد عسر یسرا» خداوند پس از هر عسرت و سختی، یسرت و آسانی قرار می‌دهد، تا نور امید به ربوبیت از دل بندگان، توسط تاریکی یأس بیرون نشده و بدین وسیله عبودیت خویش رقم زنند.

سی پنجمین سالگرد فجر انقلاب نیز یادآور شکاف نور و روشنایی در دل تاریکی و ظلمات طاغوت است. فجری که مدام مانند شبانه روز باید تاریکی‌های مسیر عبور جامعه را بشکافد و نور را جایگزین آن سازد و اگر دوباره تاریکی جای روشنایی را گرفت چرخه امید را رها نساخته و با دریدن دل ظلمت، صبحی پر از نور را تقدیم دل امیدواران نماید.

«هنر سینما» نیز در این راستا باید زبان گویا و همه فهم چرخه فجر باشد و با پیش گامی در شکافتن تاریکی‌ها، پیام خداوند را به مخاطبان هدیه دهد: «الیس الصبح بقریب» که ای خداپرستان نا امید نباشید! آیا صبح نزدیک نیست! شاید وجه تسمیه «جشنواره فیلم فجر» نیز چنین حکمتی باشد! حکمتی که هنر را پیامبر آیات الهی قرار می‌دهد و مخاطب را با این نگاه تعالی روحی می بخشد. به جرأت می توان گفت: سینمایی که در آن یأس و ناامیدی ریشه دار و تاریکی ظلم، بی پایان است، سنت خدا را نادیده انگاشته است. این سینما از معنا و معنویت تهی است و به این گونه نه تنها استعلا نمی‌بخشد بلکه موجبات سرنگونی و زوال روحی مخاطب را نیز فراهم می‌آورد.

هیأت داوران سازمان بسیج زنان، از سینماگرانی که امید به صبحی روشن را در دل مخاطبان زنده نگه می‌دارند، کمال تشکر و تقدیر را کرده و برای آنان آرزوی توفیق می‌نماید و در این میان، تشکری ویژه را از فیلم« شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار به عمل آورده و از انتقال احساسات پاک یک مادر در عشق به فرزندش و انتظار مقدس او، به مخاطبان قدردانی می‌نماید.

فیلمی که به نیکویی شکل گیری گره گره تار و پود جامعه از خون شهیدان و صبوری مادرانشان نمایش داد و نور، صدا و تصویر را در این راستا به خدمت انتقال پیام و معنا در آورد.

شایان توجه است که باید چنین سینمای احیاگر نور و امیدی، لیاقت راهیابی به جشنواره فجر را یابد، هر چند که مغضوب جشنواره های تاریکی پسند دیگر نقاط  جهان گردد.

 

1392/12/3




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :