به دخت

 




به من فرصت دهید

یکی از مواردی که اغلب خانواده ی جوان را دچار نگرانی می کند، توجه بیش از اندازه ی مادران به سلامتی پسرشان است.حتی اگر رابطه ی مسالمت آمیزی هم بین عروس و مادرشوهر باشد،باز هم اینکه مادرشوهر هرشب تلفن بزند تا ببیند بعد از یک روز سخت کاری آیا غذایی برای پسرش مهیاست یاخیر، مساله ای دلچسب نیست.

معمولا مادرشوهرها و مادرزن ها، دوست دارند باری از دوش خانواده جوان بردارند،ولی چون دیدگاه خود را دلسوزانه می دانند تصور نمی کنند که این اقدام خیرخواهانه ممکن است گاهی زیاد مورد پذیرش آنها نباشد، در حالی که از این حقیقت غافلند که این گونه حمایت های افراطی، ممکن است زمینه ساز پدیدآیی بازخوردها و رفتارهای نه چندان مطلوب نسبت به آنها شود.

چه باید کرد؟

یک عروس با درایت، ضمن این که اجازه می دهد مادرشوهرش هر کاری از دستش بر می آید انجام دهد، بهترین سپاس را نیز تقدیم او می کند. همچنین می تواند به مرور این همکاری را به گونه ای صورت دهد که مثلا در روزهای خاصی انجام شود تا هم نیاز کمک و مساعدت بزرگترها را ارضا کرده باشد و هم کمک مناسبی گرفته باشد. این مساله را نه تنها نباید با دید منفی نگریست بلکه با رویی گشاده از آن استقبال کرد.

 

مطالب مرتبط:

آیین مادر شوهر داری را بیاموزید!!

 

1392/11/26




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی بانونت , عروس با درایت , حمایت های افراطی , کمک بزرگترها ,


نام شما : ایمیل دوست شما :