به دخت

 




زودتر به ازدواج فکر کن !

برنارمک فادن، یکی از روان شناسان غربی، در مورد اهمیت و ضرورت ازدواج در سال های اول جوانی می نویسد...

من قاطعانه و با تأکید، به ازدواج های بهنگام اعتقاد دارم؛ به مجرد اینکه یک جوان وضع و حالت یک مرد را پیدا می کند، باید به ازدواج اقدام کند. انتخاب یک همسر دراول جوانی، او را از بسیاری مشکلات نجات می دهد و قادر خواهد ساخت از بسیاری اغواها که غلبه بر آنها برایش بسیار دشوار خواهد بود، برحذر باشد.این دانشمند در قسمتی دیگر از کتاب خود آورده است:افزون بر آن، چنانچه شما زود ازدواج کنید و فرزندانی از خود داشته باشید، درخواهید یافت هنگامی که هنوز جوان ونیرومند هستید و می توانید به بهترین صورت کار و فعالیت کنید، بچه ها رشد کرده اند و از خود مراقبت می کنند. همچنین، بدین ترتیب شما از وجود آنها و نوه هایتان بیشتر بهره خواهید برد؛ زیرا زمانی که آنها بالغ و بزرگ می شوند، شما هنوز به پیری همراه با بی دندانی و نابینایی نرسیده اید.

به گفته سنت بدو، یکی دیگر از صاحب نظران دنیای غرب: «اگر در چهل سالگی خانه انسان پر از سر و صدای فرزندان نباشد، آن گاه پر از کابوس می شود »

برخي از انديشمندان نيز حاملگي حاصل از ازدواج را به عنوان وسيله‏اي براي حفظ اميد و شادابي زن معرفي مي‏کنند و بر لزوم بچه‏دار شدن زنان و ورود به دنياي مادري تأکيد مي‏ورزند. خوداکف مي‏گويد: آبستني و زايمان، براي جسم زن لازم است. پيداست که زن پس از زايمان، انگار دوباره شکوفا شده است و شاداب‏تر زندگي مي‏کند. زناني که بچه دارند، بيشترشان جوان‏تر از سن خود نشان مي‏دهند (جوان‏تر به نظر مي‏رسند). آنها نيرومندتر و تندرست‏تر از زن‏هايي هستند که بچه ندارند.

 

منبع : بخشی از مقاله خانم فرحناز فردوسيان (در سايه سار آرامش ـ ازدواج)

 

مطالب مرتبط:

ازدواج کنید،سالم بمانید!

ازدواج به چه قیمتی؟؟

 

1392/10/21




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :