به دخت

 




نکاتی در مورد پوشاک پشمی و بافتنی

آبی که برای شستن و آب کشیدن لباس های پشمی استفاده می شود باید سرد یا ولرم باشد چون آب داغ، پشم را چروک کرده و پشم سفید را زرد می کند.

اگر از پودر استفاده می کنید پودر را خوب در آب حل کنید، پشم آب زیادی را به خود می گیرد بنابراین آب و کف زیادی تهیه کنید.

اگر لباس پشمی لک شده است، قبل از شستن لباس آن را پاک کنید. برای این کار، لک را با آب ولرم نمدار کنید، سپس کمی پودر پاک کننده روی آن بریزید و با یک ابر آن را پاک کنید. برای شستن لباس پشمی لازم نیست آن را مالش دهید. گاهی وقت ها با قرار دادن لباس به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب و کف، لباس تمیز می شود. به هرحال تا جایی که می توانید لباس را کمتر مالش دهید، چون مالیدن زیاد لباس باعث می شود لباس کش بیاید و شکل خود را از دست بدهد.

 

 

پس از خیساندن لباس، آب آن را خالی کنید و لباس را آب کشی نمایید.

بعد از آب کشی به آرامی لباس را فشار دهید، بهتر است لباس را داخل یک حوله بگذارید و بعد فشار دهید تا آب آن گرفته شود.

برای خشک کردن لباس، آن را دور از نور خورشید، روی یک روزنامه یا حوله(سطح صاف) پهن کنید تا خشک شود.

موقع اتو زدن، همیشه از دستمال یا کاغذ روزنامه که بین اتو و لباس بافتنی قرار می گیرد استفاده کنید و یا ااز پشت لباس اتو بکشید.

بهتر است لباس های پشمی را اتو نکشید، بلکه اتو را آرام روی لباس فشار دهید و بردارید.

هنگام اتو، لباس باید نمدار باشد. می توانید برای اتو کردن لباس های پشمی از اتوی بخار نیز استفاده کنید.

اگر به آب آخرین آب کشی آن ها 2 قاشق غذاخوری گلیسیرین اضافه کنید، حالت نرم تری پیدا می کنند. همچنین می توانید لباس ها را در مخلوطی از آب ولرم و بی کربنات دو سود قرار دهید.

اگر لباس های پشمی نمدی را به مدت یک ساعت درآب پخت لوبیای سفید (آبی که سرد یا ولرم شده باشد) قرار دهید، حالت اولیه خود را به دست می آورند.

اگر جوراب های پشمی شما حالت خود را از دست داده اند و به صورت صاف و نمدی درآمده اند، آن ها را یک شب تا صبح در آب مخلوط با سیب زمینی خام رنده شده قرار دهید، مجدداً به حالت اول خود برمی گردند.

برای شستن پولیورها، بهتر است از شامپو استفاده کنید. شامپو به تار و پود لباس پشمی آسیب نمی رساند و آن را به هم چسبیده نمی کند بلکه حالت نرم و لطیف آن را حفظ می کند.

عیب پولیورهای پنبه ای این  است که در موقع شستشو به راحتی وا می روند. برای پرهیز از این مسئله می توان آن ها را داخل روبالشی گذاشته و سر آن ها را به دقت بست. سپس داخل ماشین رخت شویی انداخت.

روش یاد شده برای شستشوی تریکوهای بسیار لطیف هم مناسب است.

اگر از ماشین لباسشویی برای شستن لباسهای بافتنی و پشمی استفاده می کنید دقت کنید آب سرد باشد. آب گرم این لباسها را گشاد و وارفته خواهد کرد، سعی کنید این لباسها را با دست بشویید.

تنظیم کننده: مریم ستاری

1392/10/14

عناوین مرتبط:

پوشاک ابریشمی و پشمی

پوشاک نخی

پوشاک پنبه‌ای و کتانی

پوشاک چرمی

پوشاک نایلونی همراه با پولیستر و پنبه

لباس‌های بافتنی




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی شستشوی لباسهای پشمی و بافتنی، طریقه شستن بافت، مراقبت از لباس، نکات ظریف خانه داری، بانونت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :