به دخت

 




حمله ی زیرکانه

باتوجه به این که مدتی است تهاجم فرهنگی از سوی دشمنان اسلام و انقلاب و ارزش های انشانی شروع شده است و جوانان در خط مقدم این تهاجم قرار گرفته اند و اولین نشانه های تیرهای زهرآلود افکار غربی، نسل جوان است، سعی میکنیم در این بخش به لطف الهی، به بحثی کوتاه در مورد این موضوع بپردازیم.

 

مطرح شدن اسلام در جهان، به عنوان مکتبی رهایی بخش و نجات دهنده، که هم خواهان عدالت اجتماعی در حد اعلای آن و هم عامل پرکزدن خلأ معنوی انسان هاست، استکبار جهانی و شیفتگان فرهنگ غرب را سخت خشمگین نموده است و طلوع خورشید اسلام که از مشرق ایران و در انقلاب اسلامی تجلی یافت، آنان را به تلاش و تکاپو انداخت. و آنها را به توطئه های مختلف، از جمله انزوای سیاسی، محاصره ی اقتصادی، حمله ی نظامی و غیره واداشت. آنان همه ی این کارها را به امید این که حرکت شتابان انقلاب را متوقف کنند، انجام داده و می دهند، که به لطف الهی در تمام جبهه ها با شکست های مفتضحانه رو به رو شدند و عقب نشینی نمودند، اما از آنجا که از همه ی این راه ها نا امید شدند، دست به نقشه ای دیگر زدند و تهاجم فرهنگی همه جانبه را علیه انقلاب، اسلام و نظامی اسلامی در دستور کارشان قرار گرفت. و در این برنامه، مناسب ترین قشری که مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفت، جوانان کشورمان بودند.

آنان به آرزوی این که این قشر، دست از فرهنگ اصیل خویش برمی دارد و در جاده ی فرهنگ غرب قرار می گیرد، دست به چنین کاری زدند، گرچه عده ای از جوانان بر اثر جهالت و اغفال ، تحت تأثیر تهاجم قرار گرفتند، اما به لطف الهی، اکثر جوانان ما با درایت و بینش اسلامی خویش، امید غربگرایان را ناامید کرده و می کنند.

عمده ترین هدف دشمنان از تهاجم فرهنگی، نابودی فرهنگ اصیل اسلامی و جایگزین کردن فرهنگ منحط غربی است، زیرا با تحقق این هدف به سایر اهداف شوم خود به طور طبیعی خواهند رسید.

قطعاً تهاجم فرهنگی از تهاجم نظامی خطرش بیشترش، شناختش سخت تر، آثارش زیان بارتر و راه مبارزه با آن دشوارتر است زیرا:

تهاجم نظامی ، آشکار است، اما تهاجم فرهنگی مخفیانه و زیرکانه است، اما در تهاجم فرهنگی منافقانه است. تهاجم نظامی انکارپذیر نیست، اما تهاجم فرهنگی ممکن است مورد انکار دیگران قرار گیرد. در تهاجم نظامی، افراد قربانی شده صعود می یابند و به درجه های عالی که همان مقام شهادت است می رسند، اما در تهاجم فرهنگی، افراد سقوط می یابند و به موجودی بی اراده ، فاقد شخصیت ، معتاد ، مفسد و لاابالی تبدیل می شوند. در تهاجم نظامی، چیزهایی که تخریب می شود با مدت کوتاهی ساخته می گردند، اما در تهاجم نظامی، خاک لگدکوب می شود ، ولی در تهاجم فرهنگی ، ارزش های الهی و دین و فرهنگ ملی و عزت عمومی پایمال می گردد.

برگرفته از کتاب جوانان در طوفان غرایز نوشته همت سهراب پور

تهیه و تنظیم: زهرا درویشوند

 

1392/10/14

مطالب مرتبط:

نمایش خیابانی بازیگر فرانسوی برای دفاع از «حجاب»

پشت پرده شلوار هاي فاق كوتاه

زن یهودی بی‌حجاب نماد زن مسلمان شد!




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی بانونت، تهاجم ، دشمن، فرهنگی، نظامی، شهادت، آسیب ,


نام شما : ایمیل دوست شما :