به دخت

 




آن روی سکه جدایی(قسمت آخر)

راهکارهای جلوگیری از طلاق:

بررسی ها نشان می دهد عدم شناخت صحیح زوجین پیش از ازدواج یکی از دلایل اصلی وقوع طلاق است. برای جلوگیری از این امر آشنایی کامل بین طرفین و شناخت عمیق از خانواده های طرفین قبل از ازدواج ضروری است. اگر جوانان پس از آشنایی کامل با هم ازدواج کنند، زندگی مشترک پایدارتری خواهند داشت.

نقش مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج را نباید نادیده انگاشت. مشاوره از این جهت حائز اهمیت است که می تواند از بروز ازدواج نا مناسب جلوگیری کند تا متعاقباً طلاقی صورت نگیرد، در واقع مشاوره کمک به افراد جهت انتخاب زوج مناسب است و در صورت هدایت صحیح موجب تامین امنیت روانی خانواده می شود.

 ارائه آموزش های لازم از طریق رسانه های جمعی، نظام آموزش و پرورش، آموزش عالی و... در راستای ایجاد فرهنگ بردباری، گذشت، ازخود گذشتگی و تلاشگری برای بازسازی روابط درون خانواده و بازگرداندن و احیای قداست ازدواج و ارائه الگو های صحیح ازدواج و تقبیح طلاق این پدیده شوم که شیوه نهادینه شده اختیاری پایان یک پیوند است، امروزه به راحتی تنها و آسان ترین راه برای رهایی از مشکلات کوچک یک زندگی بزرگ به شمار می رود.

 ارائه آموزش پیرامون رعایت تناسب بین زوجین ، نظیر تناسب در تحصیلات، تناسب در سن، تناسب در تمایلات جنسی، تناسب و هماهنگی فکری و عاطفی، تناسب درباورهای ایدئولوژیک و اعتقادات مذهبی و...

 راه اندازی مراکز پیشگیری از طلاق در کشور به میزان وسیع تر و مددجویی از کارشناسان دارای تخصص های مرتبط شامل مددکاری، روانشناسی، روانپزشکی و مشاوره حقوقی تا قبل از صدور حکم قطعی طلاق، در صورت امکان بتوان از وقوع آن جلوگیری کرد.

 

مطالب مرتبط:

آن روی سکه جدایی(قسمت اول)

آن روی سکه جدایی(قسمت دوم)

آن روی سکه جدایی(قسمت سوم)

 

1392/10/7




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :