به دخت

 




ميزباني فرشتگان ...

«هلا بكم يا زوّار ؛ هلا بكم!»؛ اين پر تكرارترين عبارتي است كه در مسير پياده روي 85 كيلومتري نجف تا كربلا بارها و بارها مي شنوي.

عبارتي كه موكب داران عراقي با اشتياق به زائرين پياده اربعين امام حسين عليه السلام تحويل مي دهند تا شايد در پاسخ «بفرمايي كه زده اند»، زائرين ساعتي ميهمان سفره اي باشند كه اين موكب داران در كنار مسير طولاني نجف تا كربلا گسترانيده اند. در اين مسير تقریبا قدم به قدم موکبهایی وجود دارند که در این چند روز وقت و مال خود را صرف خدمت خالصانه به زائرین پیاده می کنند.

بر اين اساس شيعيان مسير طولاني نجف تا كربلا و يا مسير شهرهاي خود تا كربلا را پياده مي پيمايند تا در روز اربعين به حرم سيد الشهداء (ع) برسند و به رسم زينب كبري (س) و اسراي كربلا، امام شهيد را زيارت كنند. اين حركت دسته جمعي به سوي كربلا يكي از بزگترين اجتماعات انساني را در طول سال در شهر كربلا رقم مي زند كه عدد 16 و يا 20 ميليوني آن چندين برابر جمعيتي است كه در اجتماعاتي همچون حج تمتع حضور پيدا كرده اند.

اما آنچه در كنار اين زيارت روح نوازي مي كند، اشتياقي است كه مردم عراق براي خدمت به زائرين پياده سيد الشهداء در طول مسير از خود نشان مي دهند. از اطعام و اسكان زائرين گرفته تا شستشوي و تيمار پاهاي آبله دار از پياده روي چندين كيلومتري و هر خدمتي كه فكرش را بكنيد.

مناسباتي كه در اين مسير ميان انسان ها حاكم است، از جنس مناسبات مردمان زميني نيست، آسماني است و خدايي و بايد رفته باشي و چشيده باشي تا درك كني..

 

1392/10/1



نظرات ارسال شده
زينب
سه شنبه 3 دی 1392


دلمو سوزوندين امسال تقريبا 70درصد مرداي فاميل ما رفتن و ما خانوما فقط داريم تصاويرشو مي بينيم و غصه ميخوريم


2
0
معصومه.م
سه شنبه 3 دی 1392


تصوير بوسه اون نظامي به پاي اون زائر نوجوون خيلي زيبا بود اجرتون با سيدالشهدا(عليه السلام)


2
0
جامانده
سه شنبه 3 دی 1392


اللهم الرزقنا
دعا كنيد قسمت ما هم بشه


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی اربعين، عشق، زائر، پياده روي ،بانونت ,

گزارش تصویری


نام شما : ایمیل دوست شما :