به دخت

 




مشروبات الکلی...

از منجلابی که عده ای از جوانان ناآگاه در آن افتاده اند، منجلاب مشروبات الکلی است. اگر کسی در قدیم و دوران های گذشته در مضر بودن میگساری و شراب خواری شک داشت، امروز این تردید از بین رفته و از نظر علمی ثابت شده است که این کار برای مصرف کننده آن عواقب ناگواری دارد؛ قرآن کریم با آگاهی از ضررهای میگساری قرن ها پیش از اثبات علم به شدت از نوشیدن آن ما را بر حذر داشته و مهر تحریم بر آن زده است.

دکتر «ایتوف» می گوید:

نوشابه های الکی پس از استعمال، سریعاً جذب خون می شود و خون در مسیر خود، مغز و مغز حرام را بی نصیب نمی گذارد و در نتیجه، عمل سلسله ی اعصاب رو به ضعف می رود و کفّ نفس که ارادی بود و منشاء شرم و حیا در انسان است و مانع از بروز اعمال وقیحانه است از کف بدر می رود؛ به عبارت دیگر، الکل عالی ترین اعمال مغزی یعنی اعمال توقفی آن را فلج می کند. جنایات جنسی، آدم کشی ، ضرب و جرح، دزدی و ولگردی در بسیاری از موارد، متعاقب استعمال نوشابه های الکلی رخ می دهد. الکل، شرم و حیا را از بین می برد، پرده ی عفت ها را از هم می درد و شخص را از کلیه ی قیود و رسوم اجتماعی، مذهبی و اخلاقی آزاد کرده، ندای وجدان را خفه می کند و فرشته را تبدیل به شیطان می کند.

«الکسیس کارل» می گوید:

مستی زن یا شوهر در لحظه ی آمیزش، جنایت واقعی است، زیرا کودکانی که در این شرایط به وجود می آیند، اغلب از عوارض عصبی یا روانی درمان ناپذیر رنج می برند.

 

 

امروزه آمار و تحقیقات نشان می دهد مرگ کودکانی که والدین آنها مشروبات الکلی می نوشند، بیشتر از سایر کودکانی است که بر اثر امراض از بین می روند و اطفالی که از پدران مشروب خوار به وجود می آیند، غالباً ضعیف، علیل و به تشنج های شدید مبتلایند و قدرت دفاعی آنها در مبارزه با مشکلات حیات، ناچیز است و در برابر عفونت های مختلف، بسیار حساسند؛ نقص بدنی، انحراف از ستون فقرات، کر و لالی و عوارض ناشی از نارسایی غده ی تیروئید و همچنین ضایعات مغزی، مانند عقب ماندگی، رشد نکردن، مالیخولیا، دیوانگی های حاد و غیره در آنان فراوان دیده می شود.

متخصصان می گویند: الکل به همان شکل خالص، بدون آن که تغییر ماهیت دهد وارد خون می شود و دستگاه گردش خون در معرض آسیب آن قرار می گیرد و نه تنها دستگاه گردش خون، بلکه تمام عناصر بدن به آفت الکل دچار می شود و شراب خوار را به سوء هاضمه، تشنج معده، شکم درد و استفراغ گرفتار می کند. از کارهای مهم کبد، تجزیه و خنثی کردن سمومی است که به داخل آن راه پیدا می کند، اما متاسفانه در برابر سم الکل اثری ندارد و این الکل است که قدرت تحریکی خود را روی کبد نیز اعمال می نماید.

امروزه متخصصان هم ثابت کرده اند که نوشیدن مشروبات الکلی، گرچه کم باشد، آثار خود را به جا خواهد گذاشت، زیرا جذب الکل در خون، گرچه میزان آن ناچیز باشد، درجه دقت و فهم و ادراک را ضعیف می کند.

برگرفته از کتاب جوانان در طوفان غرایز نوشته ی همت سهراب پور

تهیه و تنظیم: زهرا درویشوند

 

مطالب مرتبط:

حفظ سوره لقمان، جايگزين مجازات پسر نوجوان

تحليل و بررسی -استفاده از مواد مخدر و توهم زا

چرا رسانه‌ها از انتشار این خبر می‌ترسند؟

نت هفدهم:بنده موسیقی نشوید !

 

1392/9/4

تحليل و بررسی -استفاده از مواد مخدر و توهم زا




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی بانونت، مشروبات، جوانان، غرایز، اعصاب، عوارض ,


نام شما : ایمیل دوست شما :