به دخت

 




چندي پيش وقتي درِ اتاق را بازكردم، دختر 5ساله ام را با پسرخاله همسالش ديدم

در حالي كه برهنه بودند و به يك ديگر نگاه مي‌كردند. در مواجهه با چنين صحنه‌هايي چگونه بايد برخورد كنيم؟

توجه داشته باشد كه اين‌گونه رفتارها در كودكان زير 6ساله جنبة اخلاقي ندارد و از روي كنجكاوي و براي كشف است. ديد كودكان دربارة بدن خود و همسالان، مانند ديد شما نيست؛ بنابراين، هنگام مواجهه با اين‌گونه صحنه‌ها خونسردي خود را حفظ كنيد و شوكه نشويد.

مناسب‌ترين برخورد اين است كه به آنها بگوييد: «بازي كردن بدون لباس، كار درستي نيست. لطفاً سريع‌تر لباس‌هايتان را بپوشيد». به آنها كمك كنيد تا لباس بپوشند و فعاليت ديگري برايشان پيدا كنيد و بعد بگوييد: «مگر نمي‌دانيد برخي از قسمت‌هاي بدن كه مايو آن را مي‌پوشاند، خصوصي است؟! همان‌گونه كه توالت خصوصي است و دو نفري به آن‌جا نمي‌روند. بدن هر كس هم خصوصي است و نبايد ديگري آن را ببيند»؛ البته در فرصت‌هاي مناسب براي فرزندتان روشن كنيد كه وقتي مي‌خواهد لباس عوض كند يا به حمام برود، اشكالي ندارد لباس‌هايش را از تن درآورد يا در ضرورت‌ها، والدين و پزشك خانواده مي‌توانند به بدن او نگاه كنند.

نكته مهم!

اگر اين اتفاق زماني رخ دهد كه سن پسرخاله دختر شما چند سال بيشتر است، آن را جدّي‌تر بگيريد و ارتباط آنها را به‌طور غيرمستقيم كم يا قطع كنيد و در صورت عدم امكان قطع ارتباط، بر خلوت‌هاي آنان نظارت غيرمستقيم داشته باشيد.

 

1392/9/2



نظرات ارسال شده
حوريه عزيزي
یکشنبه 17 آذر 1392


حالا اگه عكس العمل اشتباه داشتيم براي جبران اش چيكار بايد بكنيم؟


2
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی تربيت ،تربيت جنسي ،مراقبت جنسي،بانونت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :