به دخت

 




برسر سفره شاد قناعت

مادران و اصلاح الگوی مصرف

اگر تصمیم داریم با یک برنامه منظم و هدفمند در سند چشم انداز حرکت کنیم و صدمات کمتری از تحریم های اقتصادی داشته باشیم، باید الگوی مصرف صحیحی برای خانواده ایرانی تهیه کنیم که در اینجا زن به عنوان همسر، مادر، مدیر برنامه ریز خانواده و کسی که نقش اصلی در تنظیم خرید و چگونگی مصرف را به عهده دارد، موضوعیت می یابد.

به این دلیل که مادر خانواده به عنوان شریک زندگی پدر و به لحاظ داشتن بیشترین حضور بین فرزندان و ارتباط با آنها بهتر از هر فرد دیگری می تواند کیفیت ادب و تربیت و نحوه شکل گیری فرهنگ، رفتار اجتماعی و احساسات فرزندان و تشکیل ساختار خانواده مؤثر باشد.

زنان با برخورداری از جدیدترین اطلاعات و دانش در رابطه با موضوعات مختلف زندگی و با استفاده از آنها و آموزش به دیگر اعضای خانواده و همچنین دقت و نظارت در انجام صحیح آنها می توانند روش های نوین و بهینه را جانشین باورهای غلط و غیر اقتصادی اعضای خانواده کنند و سطح فرهنگی و اجتماعی خانواده را بیش از پیش افزایش دهند.

 

یک زن مسئول، تنها خود را محدود به مسائل زنانه نمی کند و با احساس مسئولیت و دلسوزی تمام، برای اجرای هرچه بهتر مسائل مختلف زندگی پا به پای مردان گام برمی دارند؛ تا همچنان به کنترل و نظارت دلسوزانه اش ادامه دهد. زنان به خاطر اینکه بیشترین خریدها را انجام می دهند، می توانند در نوع تولیدات وارد شده، مد وتعداد کالاها به بازار نیز دخالت داشته باشند.

تهيه و تنظيم: الهام شفيعي

 

مطالب مرتبط:

فرآیند مصرف وقناعت

ذخیره می کنم تا ثروتمند شوم!

نقش زنان در جهاد اقتصادی

نقش زنان در آموزش مصرف صحیح به کودکان

اقتصاد مقاومتی و مدیریت مصرف

به بچه بگه پول نداریم؟

 

 

1392/8/25




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی مادران زنان اصلاح الگوي مصرف ، قناعت ، مديريت مصرف،بانونت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :