به دخت

 




به بچه بگم پول نداريم ؟

با توجه به اين که خواسته هاي کودکان تا زير 7 سال فراوان نيست و تأمين اين خــواستـه هـا، هـزينه بسياري نمي خواهد و والدين براي تأمين نيازمنديهاي کودک ايثار مي کنند و از خواسته هاي خود مي گذرند، آگاه کردن او لازم نيست؛ زيرا به جهت عدم درک بالا و ناتواني در تجزيه و تحليل مسائل، ممکن است دچار اضطراب شود.

براي سنين بالاتر از 7 سال، باتوجه به بالا رفتن توقعات و هزينه بالاي برآوردن آن ها، بهتر است، به طور کلي از وضعيت مالي پدر آگاه شود. او بايد با واقعيت آشنا شود تا در دنيايي خيالي زندگي نکند.

   توجه داشته باشيد که ذکر دائم و پي در پي وضعيت نامطلوب مالي پدر، ممکن است او را دچار نا اميدي کند؛ پي در برابر خواسته هاي فراوان و پي در پي او، از اين حربه استفاده نکنيد.

   براي پشگيري يا تخفيف فشار روح ناشي از اين وضعيت، خوب است ارتباط خود را با نزديکاني که وضع مالي خوبي ندارند، بيشتر کنيد و از ارتباط دائم و مستمر باخانواده هاي مرفه بپرهيزيد. کودک شما وقتي زندگي خود را با خانواده هاي کم درآمد مقايسه مي کند آرام مي گيرد.

   تبيين زندگي شرافتمندانه (پرهيز از حرام)، تبيين ديگر نعمت هاي الاهي (سلامت، شادابي خــانـواده، سـايـه پـدر و مادر و......)، ارزش قناعت، پاداش معنوي و آخرتي در برابر سختي هاي دنيا و ...... در آرامش روحي فرزند موثر خواهد بود.

 

مطالب مرتبط:

عدم جایگزینی والدین در بازی

بچه باهوش می خوابد؟

نماز خواندن کودک

 

1392/8/18



نظرات ارسال شده
مهسا
جمعه 1 آذر 1392


اين كه با عزت نفس دادن به بچه منافات داره!


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی وضعيت اقتصادي،مالي،وضعيت پولي،بانونت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :