به دخت

 




اختلافمونو متوجه ميشه؟

 اختلاف پدر و مادر، بلاي خانماسوزي است که برروح و روان کودکان، آثاري بسيار منفي دارد. مقصود از اختلاف پدر و مادر، فقط درگيري فيزيکي نيست؛ بلکه مجادله هاي لفظي و صداي بلند نيز اختلاف به شمار مي رود.

آن گاه که با همسر خود مجادله مي کنيد، به چهره فرزند خود بنگريد. آثار اضطراب را به طور کامل در چهره اش خواهيد ديد .در بسياري از موارد، اين اضطراب با رنگ پريدگي صورت او همراه مي شود. کودکان خردسال، هنگام درگيري والدين، نزد آنها مي آيند و با حالت التماس از آنان مي خواهند که دعوا نکنند. کودکان بزرگ تر و نوجوانان، شايد نگراني خود را ابراز نکنند و آن را در چهره نشان ندهند؛ اما درون خود سرشار از التهابند و اضطراب، تمام وجود آنان را فرا مي گيرد.

کودک به سبب اختلاف والدين مضطرب مي شود؛ زيرا تلقي اش اين است که درگيري ها به جدايي پدر و مادر مي انجامد و او سرگردان مي شود و آينده اي مبهم و تاريک در انتظارش خواهد بود.

اختلاف پدر و مادر، سبب ايجاد تعارض  در کودک مي شود.

توصيه مي کنيم مجادله هاي لفظي با همسر خود را کنار بگذاريد. سر چشمه بسياري از مجادله ها، مسائلي پوچ و بيهوده است که با اندکي فداکاري و سعه صدر از سوي دو طرف از بين مي رود.

 

مطالب مرتبط:

اختلاف زناشویی وتاثیر درکودکان

 

1392/8/18



نظرات ارسال شده
ژيلا .پ
یکشنبه 1 دی 1392


دختر دو ساله من به خاطر دعواهاي من و همسرم كه رعايت بچه رو نكرديم تيك عصبي گرفته اينو دكتر بهمون گفت كه بخاطر اختلافات ما بوده نميدونم چيكار كنم؟


0
0
ژيلا .پ
یکشنبه 1 دی 1392


دختر دو ساله من به دعواهاي من و همسرم كه رعايت بچه رو نكرديم تيك عصبي گرفته اينو دكتر بهمون گفت كه بخاطر اختلافات ما بوده نميدونم چيكار كنم؟


0
0
ضيائي
یکشنبه 1 دی 1392


همسر من وقتي عصباني ميشه بچه كه چه عرض كنم جلوي غريبه ها هم رعايت نميكنه
بعد كه آروم ميشه بدو بدو مياد عذرخواهي ميكنه هرچيم ميگم به خرجش نميره


1
0
مولائي
یکشنبه 1 دی 1392


چيكار كنم وقتي همسرم اينو نمي فهمه و وقتي ناراحت ميشه اينو جلوي بچه ها خصوصا پسر سه ساله ام نشون ميده


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی دعوا،ناراحتي،مشاجره،بانونت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :