به دخت

 




ميخوام بچه پيش دبستاني ام راحت بيدار شه

نق زدن و بهانه‌گيري صبحگاهي تا حدودي طبيعي است و در 2 سالگي و دوران بلوغ اوج مي‌گيرد. غرغر صبحگاهي كودكان عللي چون كم خوابي، بيماري جسمي، فشار عصبي ( به جهت اختلاف والدين، فرزند دوم، آزار خواهر و برادر و...) بيدار كردن او هنگام ديدن رؤيا، و بيدار كردن با اهرم فشار و گاهي جلب توجه است كه بايد از بين برود.

 

 

چند توصيه

 

به بهانه‌گيري‌هاي او توجه چنداني نشان ندهيد و از روش ناديده گرفتن سنجيده استفاده كنيد تا اگربراي جلب توجه است، از بين برود.

 

2-از آموزش كودك درصبحگاهان بپرهيزيد؛ زيرا به هيچ وجه آمادگي پذيرش سخنان شما را ندارد. آموزش رام بودن و زشتي بهانه‌گيري را به موقعيت‌هاي عاطفي واگذاريد و براي خردسالان از روش قصه‌گويي استفاده كنيد.

3-براي توقف غر زدن فرزندتان مي‌توانيد از شوخي استفاده كنيد؛ به گونه‌اي كه در  قالب شوخي‌هاي كودكانه، او را به خنده واداريد؛ البته توجه داشته باشيد كه برخي كودكان با ديدن شوخي‌هاي والدين عصباني مي‌شوند و بهانه گيري‌هايشان اوج مي‌گيرد.

4-او را در آغوش بگيريد و بچلانيد و بگوييد مي‌خواهم بداخلاقي را از تنت بيرون كنم.

5-به او 5 دقيقه فرصت دهيد تا بهانه‌گيري كند و به او بگوييد مي‌تواند در اين زمان نق بزند؛ ولي پس از آن، زمان بهانه‌گيري‌هايش تمام خواهد شد. همين زمان آزاد براي بهانه‌گيري، رفتار او را قطع مي‌كند يا از آن مي‌كاهد.

6-از 7 تصوير استفاده كنيد كه بر يك طرف آن‌ها، عكس كودكي خندان و شاداب، و در طرف ديگر آن‌ها عكس همان كودك با چهره‌اي عبوس و ناراحت وجود دارد و به فرزند خود بگوييد در برابر هر روز بهانه‌گيري و نق زدن يكي از 7 تصوير را به طرف چهرة عبوس برمي‌گردانيد و اگر تا پايان هفته، تعداد چهره‌هاي خندان و شاداب بيشتر باشد، به او جايزه‌اي خواهيد داد.

 

1392/8/11



نظرات ارسال شده
صديقي
جمعه 17 آبان 1392


موندم چطور مي خواد بره مدرسه!


0
0
هدي
دوشنبه 13 آبان 1392


مرسي راه كارش خيلي جالبه خودم به وجد اومدم


1
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی كودك،مدرسه ،مهدكودك،بانونت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :