به دخت

 




ترشی لیمو ترش

مواد لازم:

لیمو ترش 2 کیلو گرم(800 گرم+1200 گرم)

فلفل سبز به مقدار دلخواه

سیر  2 بوته

نمک 2 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه:

لیمو ها را شسته و کاملا خشک کنید. 800 گرم از لیمو ها را به صورت ورقه ای خرد نموده و هسته های آن را خارج نمایید.(برای جلوگیری از تلخ شدن ترشی) آب بقیه لیمو ها را گرفته و با 2 قاشق غذاخوری نمک داخل آن بریزید. فلفل ها را شسته و کاملا خشک کنید. • پوست سیر را جدا نموده و هر حبه را از وسط نصف نمایید. یک لایه از لیمو های ورقه شده را داخل ظرف ترشی بچینید.به اندازه دلخواه سیر و فلفل داخل ظرف ریخته و لایه بعدی لیمو ها را بچینید.

 همه مواد ترشی را تا پر شدن ظرف ترشی به صورت لایه به لایه بچینید. آب لیمو آماده شده را با قاشق هم زده و داخل ظرف ترشی بریزید.(سطح ترشی کاملا پوشانده شود.) دهانه ظرف ترشی را با کیسه فریزر پوشانده و درب آنرا محکم ببندید. ظرف ترشی را به مدت یک هفته در دمای محیط قرار دهید.(می توانید به مدت 3 روز جلوی آفتاب قرار دهید.) ترشی را داخل یخچال قرار دهید. حداقل بعد از 15 روز ترشی آماده مصرف می باشد.(بعد از 2 ماه ترشی کاملا غلیظ می شود.)

 

نکات:

این ترشی را میتوان هم به تنهایی با آب لیموترش و هم با مخلوط سرکه و لیموترش تهیه کرد .

از این ترشی میتوان برای تزیین سالادها و غذاها هم استفاده کردترشی لیمو را بدون استفاده از آب لیمو هم می توانید درست کنید: لیمو ها را به صورت ضربدری برش داده و داخل آنها را با نمک کاملا آغشته کنید. لیموهای آماده شده را به صورت فشرده داخل ظرف ترشی ریخته و بعد از بستن درب، آنرا به مدت یک هفته جلوی آفتاب قرار دهید. بعد از این مدت ترشی را داخل یخچال نگهداری نمایید(بعد از 15 روز ترشی قابل استفاده خواهد بود.)داخل ترشی به جای فلفل سبز از پودر فلفل هم می توانید استفاده نمایید. برای استفاده این ترشی داخل سالاذ، می توانید لیمو ها را بعد از ورقه ای کردن به چند قسمت تقسیم نمایید. 

در صورت تمایل از دانه خردل و سبزیجات معطر خرد شده یا درسته یا فلفل سفید و ادویه مخصوص ترشی و ادویه هم میتوان استفاده کرد .چنانچه مایل هستید میتواندی کمی سرکه داخل آب لیموترش اضافه کنید.

 

تهیه و تنظیم: مریم ستاری ، الهام شفیعی

با تشکر از خانم زهرا آبفروش

با تشکر از دوست خوبم "عمه زری" که در تهیه مطالب این صفحه ما رو یاری کردن به افتخار همکاری صمیمانه این عزیز از نام ایشون برای این پکیج ترشی استفاده میکنم. شاید بقیه دوستان هم تشویق بشن برای همکاری با ما

 

1392/8/6




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی لیمو ترش،ترشی،بانونت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :