به دخت

 




ویروس صمیمیت

 (واژه های نادرست) : دوستان خوب بانونت من در بخش همسرونه سلام، امیدوارم این مطالب براتون مفید باشه، خوشحال میشم نظرات شما رو در مورد این مطلب بدونم، متشکرم

و ادامه مطلب گذشته...

 

سعی خواهم کرد

به کاربردن عبارت " سعی خواهم کرد" روشی غیرمستقیم جهت گفتن "نه" می باشد. به عنوان مثال، اگر شوهرتان از شما بخواهد به بانک بروید و شما بگویید:"سعی خواهم کرد" خیلی بهتراز آن است که بگویید: " راجع به آن فکر میکنم" یا " توی خاطرم می سپرم" . اگر به طور مستقیم می گفتید: "نه"، درواقع خیلی رودررو با همسرتان صحبت کرده بودید.

استفاده از عبارتی همانند "سعی خواهم کرد" نوعی مقاوت کنش پذیراست. وقتی که به درخواست همسرتان به این ترتیب پاسخ می دهید ، این شانس وجود دارد که وی تسلیم شود و خودش آن کار را انجام دهد.

 

اگر همسرتان ازشما می خواهد کاری را انجام دهید که تمایلی به انجام دادنش ندارید، به او احساس واقعی تان را بگویید. سپس یا با خواسته ی همسرتان موافقت می نمایید یا با او به بحث می نشینید تا راهی برای مقابله با این درخواست بیابید.

به عنوان مثال اگر همسرتان از شما می خواهد که میز را تمیز کنید و ظرف های شام را بشویید و از طرفی شما از این کار متنفر هستید،می توانید پیشنهاد دیگری به وی بدهید. از این پس من اکثر کارهای کارهای پخت و پز را انجام می دهم به شرط آنکه تو هم بیشتر کارهای نظافتی پس از شام را برعهده گیری، گه گاهی هم می توانیم جای مان را با هم عوض کنیم.

اگر همسرتان پیشنهاد شما را پذیرفت، به تعهد خویش عمل کنید. و اگر به قرارتان توجهی نمی کند، سعی نمایید تا با یکدیگر به توافق بهتری برسید.

ادامه دارد...

برگرفته از کتاب معجزه صمیمیت

تنظیم: فاطمه شایسته مهر

 

مطالب مرتبط:

تداوم صمیمیت در زندگی زناشویی2

تداوم صمیمیت در زندگی زناشویی1

معجزه نیست!!

 

1392/7/27




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی سعی خواهم کرد، ویروس صمیمیت،بانونت،ارتباط کلامی ,


نام شما : ایمیل دوست شما :