به دخت

 




تداوم صمیمیت در زندگی زناشویی2

شناسایی ویروس های صمیمیت(واژه های نادرست)

همسران خوب بانونت سلام، ادامه مطلب هفته گذشته رو براتون عنوان میکنم...

بله/ امّا

همه افراد،( به ویژه همسرتان) دوست دارند که به حرفشان گوش داده شود. وقتی که همسرتان حرفی می زند، برای او بسیار مهم است که به او بگویید معنی حرف هایش را متوجه شده اید، به ویژه اگر مخالف حرف وی هستید.

به عنوان مثال اگر همسرتان بگوید:" از برنامه مالی در زندگی مان، راضی نیستم" نباید در پاسخ به وی بگویید:بله امّا تو پولی باقی نمی گذاری، بنابراین من نمی دانم که پول ها کی خرج می شوند؟

درنگاه اول، عبارت "بله ، امّا" نوعی بی اعتنایی به نسبت ساده به نظر میرسد. امّا در حقیقت این عبارت بیانگر آن است که: " در واقع من به گفته ات اهمیت نمی دهم. من به حرف هایت گوش نمی دهم."

خیلی بهتر است که از نظر خود بازگردید و بگویید که حرف وی را دز این مورد قبول ندارید. این کار صادقانه تر است و بدین ترتیب زمینه گفتگوی سازنده میان شما فراهم می شود.

 

اگر با حرفی که همسرتان گفته مخالف هستید،بهتر است قبل از هرچیز،اطمینان حاصل کنید که می داند شما به حرف وی به طور کامل گوش فراداده اید. سپس به صورتی با گفته ی وی مخالفت نمایید که زمینه همکاری میان شما دو نفر فراهم شود. به عنوان مثال ،می توانید چنین جمله ای به او بگویید:همانطور که می بینی، ما در مورد تنظیم دخل و خرج خانه با یکدیگر اختلاف داریم، پس بهتر است برای یافتن راهی بهتر ، جهت حل این اختلاف با یکدیگر گفتگو نماییم.

ادامه دارد...

برگرفته از کتاب معجزه صمیمیت نوشته زهره اسماعیل بیگی- حمیدرضا غلامرضایی

تنظیم: فاطمه شایسته مهر

 

1392/7/20



نظرات ارسال شده
مهتاب زارع
یکشنبه 18 خرداد 1393


آدم باورش نمیشه اینقدر این واژه ها معانی خاصی میتونه برا همسرش داشته باشه
سعی میکنم از این به بعد در صحبت کردنم باهمسرم دقت بیشتری بکنم
ممنون


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی بله/ امّا- تداوم صمیمیت- ویروس صمیمیت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :