به دخت

 




بازیافت

چطور میشه مواد دورریختنی آشپزخانه را بازیافت کرد؟

تخمه های صیفی جات تخمه طالبی، هندوانه، خربزه را با کمی نمک، آبلیمو و گلپر تفت دهید و بین وعده های غذایی از آن استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید آن را با سایر مغزها مثل فندق و بادام ترکیب کنید.

خرده های بیسکوئیت را دور نریزید و در تهیه دسر های خوشمزه از آنها استفاده کنید.

پوست سیب هم اگربا هویج و زنجبیل مخلوط شود نوشیدنی گوارایی است همچنین میتوان آن را با آبمیوه های دیگر نیز ترکیب کرد. مورد استفاده دیگر پوست سیب به صورت قطعات کوچک همراه با سوپ است ؛ گرمای سوپ پوست سیب را شل کرده و طعم متفاوتی به غذا میدهد.

پوست لیمو را میتوان به عنوان اسانس در شیرینی ها و دسرها استفاده کرد، همچنین دستور ترشی پوست لیمو قبلاً آموزش داده شده.

پوست پرتقال را رنده کنید ودر شیرینی ها، دسرها از عطر آن بهره ببرید.

پوست پرتقال سرشار از فیبر است پس از اینکه سه بار جوشاندید و تلخی آن را گرفتید از خلال پوست پرتقال در طعم دار کردن خورش ها و و برطرف نمودن بوی بد لپه، لوبیا سبز و مرغ استفاده کنید.

میتوانید پوست پرتقال را قالب بزنید و در مرباها برای عطرو طعم بهتر و همچنین زیبایی بیشتر مصرف کنید.

پوست پیاز را که کاغذی شکل است خوب بشویید درون قابلمه ای پر از آب ریخته و پس از جوشاندن آب آن را صاف کنید و در تهیه انواع خورش یا سوپ مورد استفاده قرار دهید البته پس از میل این غذاها مسواک زدن را فراموش نکنید. ترکیبات فنولی موجود در پوست پیاز دارای خواص ضد سرطانی است و فیبر موجود در آن ریسک بیماریهای قلبی و عروقی، مشکلات گوارشی روده، سرطان روده بزرگ, دیابت نوع دو و اضافه وزن را کاهش میدهد همچنین باعث بازشدن حیض میشود. بخور پیاز هم در درمان سرماخوردگی نقش بسزایی دارد.

پوست سیب زمینی

سیب زمینی بدلیل افزایش وزنی که ایجاد میکند خیلی مورد استفاده افرادی که دارای رژیم غذایی هستند نمی باشد اما پوست سرشار از فیبر سیب زمینی علاوه بر تنظیم گوارش باعث کاهش ابتلا به بیماری قلبی و دیابت شده و سبب میگردد مدت طولانی تری احساس گرسنگی نکنید. ضمناً ویتامین C، پتاسیم، آهن و مس فراوانی دارد. میتوانید پوست سیب زمینی را با کمی نمک، فلفل و روغن زیتون برشته کنید و در صورت دلخواه به آن گیاهان معطر هم اضافه کنید.

کاکل ذرت دم کرده این گیاه بسیار مدر بوده و برای خروج سموم بدن یا آب اضافی بدن بسیار مفید است نوشیدن آن در بیماری نقرس که منشأ آن ازدیاد اوره خون(اسید اوریک) است توصیه می شود.

 

تفاله چای هم یکی دیگر از گزینه هایی است که میتواند به عنوان کود گلدانهای ما استفاده شود. پس از مصرف چای روزانه؛ تفاله آن را از قوری خارج کرده و در ظرفی پهن کنید تا خشک شود بعد مقداری از خاک گلدان را کنار زده و حدود دو قاشق تفاله چای را که منبع تغذیه مناسبی برای گیاهان آپارتمانی است پای آن بریزید.

افرادی که در خانه از پرنده نگهداری میکنند وقتی قفس پرنده تان را تمیز میکنید دانه های ریخته شده در کف قفس و همچنین فضولات پرندگان را دور نریزید آن را با مقداری از همان تفاله چای و خاک و برگ خشکیده مخلوط کنید و بگذارید چند روزی در آفتاب بماند بعد از این کود هم میتوانید برای رشد گیاهان منزلتا ن بهره ببرید. البته هنگام استفاده از آن باید بسیار دقت کنید تا لبه های گیاه بدلیل قوی بودن کود دچار سوختگی نشود.

تهیه و تنظیم: مریم ستاری

 

مطالب مرتبط:

 

1392/7/20

 



نظرات ارسال شده
هما
شنبه 20 مهر 1392


چه مدیریتی!!!!! سپاس


2
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی میوه ها و سبزیجات، نگرشی متفاوت به مواد غذایی،گیاهان دارویی، خواص مواد،کمک به اقتصاد خانواده، بانو نت، آشپزی ،اقتصاد خانواده ؛ مدیریت تغذیه، نکات ظریف خانه داری ,


نام شما : ایمیل دوست شما :