به دخت

 




دسر کدوحلوایی

کدو حلوایی: 500 گرم .

پودر قند: 200 گرم .

دارچین: 1قاشق مربا خوری .

پودر هل: 1 قاشق مربا خوری .

شربت کارامل: 2 قاشق سوپخوری .

 

پودر پسته: مقداری.

شربت کارامل: شکر 3 قاشق سوپخوری.

آب جوش نصف پیمانه.

 

طرز تهیه کارامل:

شکر را کف ظرف چدن یا ظرف ضخیمی ریخته روی حرارت بگذارید تا ذوب شود(قاشق نزنید)

شکر باید در حدی طلایی و آب شود که تغییر رنگ دهد و عطر کاملی از آن به مشام برسد. بعد آبجوش را یکمرتبه افزوده ،می گذاریم غلیظ شود. کمی که خنک شد می توانید استفاده کنید.

 

به جای شربت می توان از عسل حرارت دیده و روان استفاده نمود.

 

طرز تهیه:

کدو حلوایی را پوست گرفته و با کمی آب بپزید، پودر قند را با کدو حلوایی مخلوط و دارچین، هل و شربت را افزوده هم بزنید تا به شکل حلوا سفت و منسجم شود. مواد را به شکل دلخواه قالب بزنید، سس کارامل را روی دسر قالب زده ریخته و با پودر پسته تزئین کنید.

 

 

دانستنیها: از کدو جهت درمان موارد زیر استفاده میشود:

آب مروارید،دیابت، بیماریهای قلبی و عروقی،کاهش وزن، کاهش فشار خون، سنگ کلیه، پروستات،افسردگی،آرتروز، رماتیسم و سرماخوردگی. بدلیل داشتن کاروتنوئید تا حدی از بروز انواع سرطان جلوگیری میکند. کدو دارای ویتامین CوA، منگنز، بتاکاروتن، فیبر، فسفر، پتاسیم و آنتی اکسیدان است. باعث تقویت تراکم استخوان، تقویت ذهن، و بهداشت دهان و دندان و داشتن پوست صاف و شفاف میشود. از نوع کدو حلوایی آن در فصل زمستان برای تهیه دسرهای شیرین همراه با مغز ها استفاده میشود.

 

 

درهنگام خرید کدو، آنهایی را بخرید که سنگینتر بنظر برسند و پوستی براق وتمیز دارند. چون پوست سفت نشان‌دهنده بیش از حد رسیدهبودن کدو و تخمهای سفت و گوشت ریش ریش است. کدو‌هایی را که اندازه متوسط دارندخریداری کنید زیراکدوهایی که خیلی کوچک هستند مزه خوبی ندارند و آنهایی که خیلی بزرگ هستند ممکن است الیافی یا ریشه‌دار باشند.

 

کدو تابستانی خیلی نازک و شکننده است و باید آنها را با دقت حمل کرد. سوراخ های روی کدو نشان دهنده فساد و خرابی در آن است. کدو را بصورت شسته درکیسه پلاستیکی در یخچال تا هفت روز می‌توان نگهداری کرد. کدو را می‌توان پوست گرفت و فریز کرد دراین حالت گوشت آن نرمتر می‌شود.

 

تهیه و تنظیم: مریم ستاری

 

مطالب مرتبط:

غذاهای متنوع و سالم با کدو

غذاهای خانگی، وزن کودکان را سالم نگه می‌دارد

دسر طالبی

 

1392/7/13

 



نظرات ارسال شده
هانیه
پنجشنبه 18 مهر 1392


چقد خوبه حالا که فصل کدو حلوائیه این دسر رو اموزش دادین. از انتخابای به موقع شما متشکرم


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی کدو، کدو حلوایی، کارامل، دسر، آشپزي , بانونت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :