به دخت

 




چیدمان آشپزخانه كوچك

اگر آشپزخانه نقلی و کوچکی دارید نکات زیر در چیدمان بهتر آن مفید است.

یک- به کارکرد وسیله‌ها توجه کنید، شما در یک آشپزخانه‌ی کوچک نمی‌توانید کار زیادی جز آماده کردن غذا انجام دهید. پس گذاشتن ماشین لباسشویی را در آشپزخانه فراموش کنید. شما باید از یخچال و فریزر و اجاق گازهایی استفاده کنید که جای کمی می‌گیرند.

 

 

دو- درهای کابینت‌های بالایی را بردارید. با این کار فضا بزرگتر به نظر می‌رسد. می‌توانید ظرف‌های شیک و زیبای خود را در این فضا قرار دهید.

سه- به کف، کابینت‌ها، دیوارها، رنگ‌ها و نور دقت کنید. شما با اضافه کردن برخی چیزها می‌توانید ظاهر را بهبود ببخشید. از رنگ وسایل ثابت مانند کابینت‌ها استفاده کنید همچنین سعی کنید رنگ وسایلتان گرم و روشن و سفید باشد تا آشپزخانه تان بزرگتر به نظر برسد، چون رنگ های سرد باعث می شود فضا کوچکتر و بی روح تر شود.

چهار- در جاهای مناسب از شیشه استفاده کنید. استفاده از شیشه، دید را گسترش می‌دهد. به جای درب کابینت‌ها، درب آشپزخانه، حتی برای روی پیشخوان، می‌توانید از شیشه استفاده کنید.

پنج- از نورپردازی مناسب برای فضای آشپزخانه استفاده کنید. در جایی که غذا می‌خورید، زیر کابینت‌های بالایی و بالای ظرفشویی از نور مناسب استفاده کنید.

شش- وقتی کسی وارد آشپزخانه می‏شود، اغلب اول چشمش به زمین می‌افتد. انتخاب یک کف‌پوش با رنگ روشن ، برای آشپزخانه‌ کوچک شما مهم است.

هفت- صندلی های پایه بلند اطراف کابینت هم شما را برای انجام کارهایتان کمک می کنند و هم می توانید به عنوان میزناهارخوری استفاده کنید، البته اگر که مایلید میز ناهارخوری تهیه کنید اگر سطح میز و صندلی ها کوتاه باشد فضا بزرگتر دیده می شود.

هشت- از پرده های با نقش و نگار شلوغ و یا رنگ های تیره استفاده نکنید.

 

مطالب مرتبط:

کاربرد لامپ های LED در چيدمان منزل

ترکیب رنگ

پرده های فانتزی

چیدمان میزنهار خوری در منزل

آشپزخانه «OPEN» غیر اسلامی است

 

1392/7/7

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی آشپزخانه کوچک، چیدمان، ترکیب رنگ،کف پوش،نور ,


نام شما : ایمیل دوست شما :