به دخت

 




تاراج عشق به بهانه ی هوس

هفتمین اثر مخرب روابط دختر و پسر، عدم استقبال از تشکیل کانون خانواده است. این گونه روابط و دوستی ها، معمولاً از طرف پسر به انگیزهتفنن و سرگرمی شکل میگیرد و در خلال آن از خودباوری و زودباوری دختران سوءاستفاده می شود.

. این جاست که هوس بازی و عیاشی جای خود را به مسئولیت پذیری و ایثار و نثار عاشقانه می دهد و از رهگذر آن، تأخیر و عدم اقبال به ازدواج شکل میگیرد، چرا که دیگر دست پیدا کردن به لذت های نفسانی با کم ترین هزینه؛ یعنی ارتباط های بی قید و حد صورت می گیرد و دیگر نیازی به تحمل مسئولیت و تعهد نیست. در این میان، بیشترین ضرر متوجه خانم ها و دختران جوان می گردد که سرمایه ی گران بهای زیبایی، جوانی و طراوت خویش را به بهایی اندک و پست به نام هوس به تاراج داده اند.

عشق حقیقی و پاک، با هوس های آلوده و زودگذر تفاوت جوهری دارد. برخی از این روابط که مبتنی بر هوسرانی و سرگرمی است، پس از مدتی رو به سردی و افول می نهد؛ جاذبه و دل ربایی ها مربوط به روزها و ماه های اول دوستی است، ولی دیری نمی پاید که این روابط ، عادی شده، به جدایی می کشد. حس تنوع طلبی انسان از یک طرف و فقدان عامل بازدارنده از طرف دیگر، باعث می شود که برخی سراغ ازدواج و تشکیل خانواده نروند. در جامعه ای که از تشکیل کانون خانواده استقبال نشود، هیچ ضمانتی برای رشد و شکوفایی فضایل انسانی وجود ندارد. اغلب خوبی ها و کمالات والای انسانی، در پرتو تشکیل خانواده ای سالم، به ظهور می رسد.

برگرفته از کتاب رازهای ارتباط با جنس مخالف نوشته ی مسلم داوودی نژاد

تهیه و تنظیم: زهرا درویشوند

 

مطالب مرتبط:

من که کور نیستم...

اگر پدرم بو ببرد که من ... ؟؟؟

آموزش دوست بابی

به عشقهای دختر و پسری دامن نزنید!

 

1392/7/6

 

بانونت، روابط دختر و پسر، ازدواج، هوس، عشق، خانواده، تنوع طلبی




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی بانونت، روابط دختر و پسر، ازدواج، هوس، عشق، خانواده، تنوع طلبی ,


نام شما : ایمیل دوست شما :