به دخت

 




اعتماد به نفس کودک راتقویت کنیم

اعتماد به نفس به قضاوت ونظر شما درباره توانایی ها خود مربوط می شود ودیدگاه درونی شما را نسبت به عملکرد بیرونی خود در جامعه را در بر میگیرد.

 

 

باور واطمینان از جمله عوامل کلیدی ومهم برای حس اعتماد به نفس کودکان است اگر فکر میکنید که باید حس اعتماد به نفس کودکتان را افزایش دهید ابتدا باید اطمینان و قابلیت پیش بینی ؛توانایی وکارایی وخونگرمی و جامعه پذیری را در او تقویت کنیم برای تقویت اطمینان وقابلیت پیش بینی باید :

 

 

گام اول کارهای روزمره وتکراری برای تقویت حس اطمینان وامنیت حائز اهیت هستند مثلا به امور روزانه و روابط بین خود و خانواده و دوستان خود فکر کنید

 

گام دوم اگر متوجه شدید که برخی مسائل زندگی خانوادگی شما برای کودکتان غیرقابل پیش بینی است در خصوص نظم وترتیب امور جاری تجدیدنظر کرده ودراین امور تغییر وتحول ایجاد نمایید تا الگو دار بودن این مسائل برای او محرز شود.

 

برای توانایی وکارایی و مهارت داشتن در امور مختلف باید :

گام اول فعالیت هایی که فکر میکنید کودکتان در انجام انها توانایی دارد یا کارهایی را که دوست دارد انجام دهد و با انجام ان احساس خوبی پیدا میکند را تحت عنوان مهارتهای مختلف لیست کنید.

گام دوم اگر کودکتان در هیچ زمینه ای مهارت و توانایی ندارد این امکان را برای او فراهم اورید تا توان خود را در مهارت های جدید بیازماید .

 

در جامعه پذیری:

گام اول باید به مهارتهای اجتماعی کودکان اعتماد کرده و انها را تقویت کنید کمابیش کودکان را در زندگی اجتماعی خود شرکت دهید وقتی در اجتماع انها را در کنار خود جای میدهید تلویحا به انها می گویید که از بودن با انها خوشحال هستید و همچنین اطمینان دارید که رفتار منطقی و مناسبی خواهند داشت.

 

گام دوم کودکان را تشویق کنید تا با شما ودیگر اعضا خانواده و همچنین با دوستان خود بازی کند زمان بازی و سرگرمی های منفعل مثل تماشای تلویزیون را محدود کنید .

 

1392/7/6




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی اعتماد بنفس ،عزت نفس،بانونت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :