به دخت

 




کنسروکردن ذرت

اغلب ما به دلیل محدود بودن جا برای نگهداری از سبزیجات تازه مجبور به کنسرو کردن آن ها هستیم روش های مختلف و سنتی خود را در اختیار همه قرار دهیم.

 

موادلازم : 

بلال : 2 كيلو گرم ؛

آب : به مقدارلازم ؛

مقداري نمك : ( در ازاي هر1 ليتر آبیک قاشق غذا خوري نمك)

 

روش اول:

طرزتهيه : ابتدا بلالها را پوست كنده ، دسته ي آن را جدا كرده و بشوييد و در قابلمه ای كه حاوي از آب ونمك است قرار دهيد به صورتي كه آب كاملا بلال ها را در بر گيرد . سپس روي حرارت گذاشته (به مدت 3 ساعت ) بپزید .حالا بلال ها را از آب در بياوريد و دانه هايش را جدا كنيد ، سپس در شيشه هاي مناسبي ريخته و آب نمك خودش را داخل شيشه ها بريزيد و درب شيشه ها را محكم ببنديد . شيشه ها را در ظرف آب قرار داده تا به مدت 20 دقيقه جوش بخورد و بعد از جوشاندن شيشه ها را در جاي خنك قراردهيد.  

روش دوم:

 اولا نوع ذرت مصرفی برای این کار مهم است بعضی از ذرت ها دارای یک رگه خام هستند، برای پخت ذرت، اول به صورت خام دانه های ذرت را جدا میکنیم ( البته بعد از پخت راحتتر جدا میشود) بعد ذرت ها را با آب؛ کمی نمک و نوک قاشق چایخوری شکر بگذارید خوب بپزد ، جهت  کنسرو کردن با همان آبش را بریزید داخل شیشه های دربسته؛ برای فریز کردن بگذارید آبش برود بعد بسته بندی کنید و در فریزر قرار دهید. روش بخار پز:

یکی از بهترین روشها برای پخت ذرت  بخار پز کردن آن است که برای ذرت مکزیکی و سالادها خیلی مورد استفاده قرار می گیرد اما مشکلی وجود دارد، وقتی ذرت رو بخارپز و بعد فریز میکنیم موقع استفاده ذرت ها سفت می شود به همین دلیل ذرت بخارپز رو تازه مصرف میکنیم

 

خانو های خونه اگه شما راه حل دیگه ای به نظرتون میرسه لطف کنید واسم بفرسنید تا به نام خودتون توی همین سایت برای اطلاع بقیه دوستانمون اضافه کنم. قبلاً از همکاری صمیمانه تون متشکرم

 

تهیه و تنظیم: مریم ستاری

 

1392/6/30




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی کنسروکردن ذرت،بانونت، ذرت، کنسرو ذرت، بلال، ذرت مکزیکی ,


نام شما : ایمیل دوست شما :