به دخت

 




آمار طلاق!!!

ششمین اثر از آثار مخرب روابط تعریف نشده دختر و پسر ، محرومیت از ازدواج پاک و وجدان آسوده است.

هر انسانی در سرشت و نهاد خویش، به دنبال پاکی و نجابت است. دختران و پسرانی که در پی روابط آلوده هستند، در حقیقت، به سرنوشت خود پشت پا زده اند و این امر باعث می شود که آنان به جرم آلودگی به این روابط، شرایط ازدواج پاک را از دست بدهند و اگر به وسیله این گونه روابط ناسالم، در ازدواج پسران نیز تأخیر ایجاد شود، دختران بیش از پسران در معرض این آسیب قرار می گیرند.

روابط دختر و پسر، بیش از آنکه مفید باشد، تهدید کننده ی نهاد خانواده در جامعه به شمار می آید. با نگاهی به آمار طلاق در بین کسانی که قبل از ازدواج، ارتباط های دوستانه داشته اند، بالاتر است. از طرفی، آشنایی و ارتباط دختر و پسر در محیط اجتماع، بیشتر از آن که معرفت ساز باشد، فروزنده هوس ها و معرفت سوز است. عمدتاً دیده می شود فرد آن گونه که هست، خود را نشان نمی دهد یا به سبب محبت و عشقی که ایجاد شده، نمی تواند عیوب طرف مقابل و جوانب مختلف قضیه را بسنجد. بیشتر رفتارها در آشنایی های خیابانی به شکل های تصنعی ابراز می شود.

راستی به نظر شما:

1-یک رابطه و پیوند مطلوب، چه ویژگی هایی دارد؟

2-آیا روابطی که بر پایه هوس رانی ها و سرگرمی های زودگذر است، می تواند روابطی پایا و پویا باشد؟

3-آیا هر انسانی با هر صفت و ویژگی، شایسته ارتباط و دوستی برای ازدواج است؟

4-آیا پسندیده نیست که انسان، سرمایه عشق و محبت خود را برای زندگی آینده خویش پس انداز و به موقع آن را هزینه کند تا به آنچه شایسته ی اوست، دست یابد؟

 

تهیه و تنظیم: زهرا درویشوند

 

1392/6/30




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی بانونت، دختر و پسر، آلودگی، روابط ناسالم، آسیب، ازدواج پاک. ,


نام شما : ایمیل دوست شما :