به دخت

 




من که کور نیستم...

پنجمین زیان این روابط فقدان شناخت درست و واقع بینانه است.

کسانی که مدعی اند که این گونه روابط و دوستی ها با انگیزه ازدواج شکل می گیرد، با کمی دقت، در می یابند که روح حاکم بر این گونه دوستی ها، عاقلانه و از سر اندیشه نیست؛ بلکه در آغاز و یا پس از مدتی، تنها عامل ادامه روابط، میل و کشش جنسی خواهد بود.
امام علی(ع) می فرماید: «دوست داشتن چیزی [آن هم ناآگاهانه و از سر هیجان و احساسات]، انسان را کور و کر می کند».
وابستگی هایی که بین دختر و پسر ایجاد می شود، مانع گزینش صحیح و دقیق برای شریک آینده زندگی می شود و از آن جا که دختر یا پسر به فردی خاص وابسته شده، تمام نیکی ها، خوبی ها و زیبایی ها را در فرد مورد علاقه ی خود می بیند و دیگر توان مشاهده ی عیوب احتمالی طرف مقابل را ندارد، زیرا از روی علاقه و از پشت عینک وابستگی به طرف مقابل نگاه می کند، و نه با نگاه نقادانه و بررسی کننده ای که تمام نقاط ضعف و قوت او را در ترازوی حقیقت بین، مورد دقت و مشاهده قرار دهد.
دوستی و ارتباط احساسی و غیرعاقلانه پیش از ازدواج، راه عقل را مسدود و چشم واقع بین انسان را کور می سازد و اجازه نمی دهد تا یک تصمیم صحیح و پیراسته از اشتباه گرفته شود. این نوع انتخاب ها که در فضایی آکنده از احساسات و عواطف انجام می گیرد، به دلیل نبود شناخت عمیق و واقع بینانه، اگر هم به ازدواج منتهی گردد، زندگی مشترک را تلخ و آینده را تیره و تار می سازد.
برگرفته از کتاب رازهای ارتباط با جنس مخالف نوشته ی مسلم داوودی نژاد
تهیه و تنظیم: زهرا درویشوند

 

کلمات مرتبط:

ارتباط با رعایت حیای فردی و عفّت جمعی

رعایت حدود شرعی و اخلاقی

هدفدار بودن

دوست داشتن جنس مخالف

 

1392/6/16

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی بانونت، روابط دختر و پسر، احساسات، عواطف، شناخت، تصمیم ,


نام شما : ایمیل دوست شما :