به دخت

 




من بیکارم، دخترتان را به من نمی دهید؟

یکی از موانع بزرگ ازدواج، که در اینجا به عنوان سومین عامل مطرح می کنیم، بیکاری است. جوان بیکار چگونه می تواند ازدواج کند، در حالی که از هر دختری خواستگاری کند اولین سوال خانواده اش این است که داماد چه شغلی دارد و درآمدش چقدر است. به علاوه، بعد از ازدواج هم ناچار است هزینه ی زندگی خود و همسرش را تأمین کند.

متأسفانه آمار دقیقی از تعداد بیکاران نداریم ولی به طور اجمال تعداد آن ها بسیار زیاد و تأسف بار است. بیکاران را می توان به چند دسته تقسیم کرد:

دسته ی اول: افرادی که تا دیپلم و پایین تر تحصیل کرده اند، ولی به هر دلیل نتوانسته اند وارد دانشگاه شوند. خدمت سربازی را هم انجام داده اند و جویای کارند، هر چه این در و آن در می زندد، شغل مناسبی پیدا نمی کنند.

دسته ی دوم: جوانانی اند که تحصیلات دانشگاهی را به پایان رسانده و به خدمت سربازی هم رفته اند، ولی کاری برایشان نیست. اگر هم باشد متناسب با تحصیلاتشان نمی باشد و حاضر به انجام دادن کارهای دیگر هم نیستند.

این جوانان بیکار که معمولاً در مدرسه و دانشگاه هم کاری نیاموخته اند، گناه بیکاری خود را به گردن دولت می اندازند، در صورتی که دولت برای ایجاد اشتغال، نهایت کوشش خود را به عمل می آورد، ولی ایجاد شغل، کار بسیار دشواری است و نیاز به تأمین هزینه و سرمایه گذاری فراوان دولت و بخش خصوصی دارد.

 

هفته های آینده، در خصوص راه حل های برطرف کردن مانع بیکاری صحبت خواهیم کرد.

برگرفته از کتاب ازدواج، موانع و راه حل ها نوشته ی آیت الله ابراهیم امینی

 

تهیه و تنظیم: سمانه مروتی

 

مطالب مرتبط:

 

موانع ازدواج(قسمت دوم)

 

مهريه سنگين

 

شرایط اقتصادی

 

1392/6/2




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی بیکاری،ازدواج ,


نام شما : ایمیل دوست شما :