به دخت

 




باور نمی کنم که اهل خیانت نباشی!

سومین اثر از اثرات مخرب این روابط ایجاد جوّ بدبینی است. اغلب اینگونه دوستی ها و روابط به ازدواج منتهی نمی شود و اگر هم به ازدواج بینجامد، پس از مدتی، جو بدبینی و سوءظن آن دو نسبت به هم، فضای زندگی شان را جهنمی خواهد ساخت و هر دو در آن خواهند سوخت.

پسر با خود می گوید: دختری که به راحتی با من رابطه ی نامطلوب و نامشروع برقرار کرد، از اعتقاد و ایمان قوی برخوردار نیست؛ بنابراین از کجا معلوم که پیش از ارتباط با من، با فرد دیگری هم طرح دوستی نریخته باشد و از کجا که در آینده و پس از ازدواج با من، با دیگری ارتباط برقرار نکند؟ دختر نیز همین تصور را نسبت به پسر خواهد داشت. بنابراین، این گونه ازدواج ها، پایدار نخواهد بود. تجربه نشان داده که چنین زندگی هایی سرانجام منجر به طلاق و جدایی می گردند. جدای از این که بسیاری از این ارتباطات حتی به ازدواج هم منجر نمی گردد و در همان حد دوستی و لذت زودگذر متوقف و به شکست می انجامد.

«براساس یک یافته ی پژوهشی در آمریکا، زوج هایی که پیش از ازدواج با یکدیگر زندگی می کنند، زندگی زناشویی آن ها با مشکلات فراوانی روبه رو است و منجر به طلاق می شود. به گزارش ایسنا، دکتر «کاترین کوهان»، استاد دانشگاه ایالت پنسیلوانیا می گوید: «طبق آخرین تحقیقات، افرادی که پیش از ازدواج با یکدیگر رابطه داشته اند، بعد از ازدواج، در حلّ مشکلات خود عاجزند، زیرا نسبت به یکدیگر بدبین هستند».

کوهان می گوید: «طبیعت ارتباطات آزاد، این است که زوجین چندان انگیزه ای برای حل درگیری ها و حمایت از مهارت های خود ندارند. به نظر می رسد ارتباطات این افراد، زودتر از افرادی که با یکدیگر دوست نبوده اند، سرد و منجر به طلاق می شود. می توانم بگویم که رابطه قبل از ازدواج، به هیچ وجه، سبب دوام زندگی زناشویی نمی شود.»

جالب اینکه این شرایط در جامعه ای است که ارتباطات این گونه ای به سهولت رقم می خورد و هیچ محدوده و قید و بندی را نمی شناسد، حال اگر این فضا را با جامعه دینی و سنتی و پای بند ما مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که این ارتباطات ناسالم چه لطمه ی بزرگی به پیکر خانواده خواهد زد و چه عواقب دهشتناکی را به دنبال خواهد داشت.

برگرفته از کتاب رازهای ارتباط با جنس مخالف نوشته ی مسلم داوودی نژاد

تهيه و تنظيم:زهرا درويشوند

 

مطالب مرتبط:

 

افت تحصیلی یا رکود علمی

 

بالارفتن سن ازدواج

 

بررسی روابط دختروپسرباسه دیدگاه

 

ازدواج ناموفق

 

 

 

1392/6/2




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی ازدواج، پایدار، بدبینی، طلاق ,


نام شما : ایمیل دوست شما :