به دخت

 




بچه دار شویم؟

موضوع بحث تربیت فرزند بحث پیچیده حساس پر زحمت و پر کاری است.

اولا تربیت فرزند یک کار پاره وقت نیست بلکه یک کار 24 ساعته ي پر زحمت است البته صرفا برای بزرگ کردن فرزند می شود با کمتر از این هم کار را تمام کرد.

 

 

سوال:این کار پر زحمت و پر دردسر و پر حرص و با محدودیت است ،خوب چرا باید بچه دار شد؟در اینجا بعضی بچه دار می شوند بعد پشیمان می شوند بنابر این اول باید ببینیم انگیزه های مثبت بچه دار شدن چیست ؟چه عواملی ما را قلبا راضی می کند به این که بچه دار شویم؟

يك-کمک برای والدین ،فرقی هم بین جنسیت نمی کند ،همدم بودن بچه برای والدین حتی بعد از ازدواج، کمک وبه قول معروف عصاي دست پيري.

دو-مشاوران دلسوز ، ممکن است که بگوییم آگاهی کمی دارد اما دلسوز هستند

سه- مایه خیر و برکت – روزی با آمدن بچه زیاد می شود نه اینکه باعث می شود پدر بیشتر کار کند .این خیر و برکت هم از جهت مادی است و هم از جهت معنوی

چهار-بچه ها به والدین محبت می کنند:البته به واسته تربیت صحیح – حالا ممکن است پرسیده شود چه نیازی به این محبت است باید گفت یکی از نیازهای فطری بشر محبت است این نیازهای عاطفی در سن بزرگسالی هم ادامه دارد و این نیاز به محبت از طرف فرزند را هیچ محبت دیگری نمی تواند پر کند.

پنج- زینت و افتخاربراي والدين،  این نیاز، همان نیاز به عزت و ارزشمندی است که در انسان وجود دارد . منظور نیاز چهارم ازنیازهای پنج گانه آبراهام مازلو-

شش-یاد پدر و مادر زنده نگه داشته می شود .تا بچه ها هستند اسم پدر و مادر به نيكي برده مي شود. اینها از برکات فرزند است.

هفت -کارهای نیکی که فرزند انجام مي دهد به حساب پدر و مادر نوشته می شود اگر چه برداشتن سنگ از کنار کسی باشد و یا حتی کوچکترین کارها. یک بخشی از آن به حساب والدین نوشته می شود . انسان وقتی می میرد پرونده اش بسته می شود مگر در سه چیز :يك- بنای خوبی که درست کرده است حتی یک آجر آن. دو-تذکر و یا نکته ای که به کسی یاد داده  و آنها عمل می کنند. سه-فرزند صالح.

افراد اگر با این انگیزه ها فرزند دار شوند خوب است.

هر کس چرایی برای زندگی داشته باشد با هر چگونه ای می سازد. حالا بچه شلوغ کند،غر بزند.

چه کسی پشیمان می شود؟ کسی که انگیزه درستی ندارد نمی داند چرا بچه دار شده به خاطر حرف مردم بچه دار شده و یا به خاطر اینکه در دوران بچگی چون به خودش خوش نگذ شته حالا دنبال این است که مثلا بچه دار شود تا برای فرزندش هر چه می خواهد بخرد.این افراد ازجمله كساني هستند كه از فرزند دار شدن پشیمان می شوند.

 

سوال : تا به اينجا نكاتي كه بيان شد، برای فرزند دار شدن، همه به نفع والدین بود آیا این نوعی خود خواهی نیست؟

جواب :خود خواهی بازی برنده و بازنده است در حالی که در اینجا برد برد است فرزند با محبت به من به بهشت و درجات عالیه بهشت می رسد و من با این محبت به نیاز عاطفی خودم می رسم.

ظاهر کار این است که فرزند به شما محبت می کند اما او خودش بهره مند می شود.

 1392/5/19

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :