به دخت

 




نت چهارم:موسیقی ، مخدر روح

نظراتی کوتاه از استاد پناهیان در مورد موسیقی
من به شما بگویم یک زمانی موسیقی ممنوع خواهد شد، دانشمندان روزی موسیقی را ممنوع خواهند کرد، وزارت بهداشت کشورهای همه ی عالم اکثر موارد موسیقی را ممنوع خواهند کرد، چرا ؟

خواهند گفت چون افسردگی می‌آورد ، عین مواد مخدر که ممنوع است، پلیس دنبال موسیقی میگردد و دستگیر میکند و میگوید چه خبر است ؟ داری همه را نابود میکنی . عین مواد مخدر که دنبالش میگردند، میگویی نه ! حالا بایست و نگاه کن ، مگر بیخود چیزی حرام میشود؟ مگر تا بحال یک چیزی بیخود حرام شده که این دومیش باشد؟ حضرت امام ایمان داشت و برگشت گفت : موسیقی مخدر روح است ؛ مخدر روح با مخدر جسم چه فرقی میکند؟ بدتر است .
شما یک روزی با نوه هایت صحبت میکنی میگویی یک روزی موسیقی را همه مثل نقل و نبات گوش میکردند، نوه ات میگوید واه بابا چه چیزهایی میگویی ها ، یعنی چی مگر میشه ؟ مگر مردم اینقدر بی ... بودن ، پسرم نگو دیگر ، با این حرفها خجالتمان نده . آن زمان کسی این حرفها را نمیفهمید ، دوباره نوه ات میگوید : مردم نمیفهمیدن خب، قال الرسول الله را هم نشنیده بودند، توهم خواهی گفت : بچه گیر دادی ها برو بازیتو کن.
نیاز شخصیه شهوانی را بهش بپردازی ضعیف میشوی ، خیلی ساده است، حضرت امام ره ، مرحوم شاه آبادی استاد عرفان حضرت امام و  آقای بهجت رضوان الله این بزرگواران در مورد موسیقی که صحبت میکردند یک حرف مشترک داشتند و آن اینکه موسیقی آدم را ضعیف و بی اراده میکند.
لذت میبری ؟ خب  ، مرگش برای همین لذتی هست که میبری . خوشت می آید؟ خب تمام شد فاتحه ات خوانده است. این ضعف کجا خودش را نشان میدهد ؟ خیلی جاها.
امام خمینی ره در جایی فرمودند:  موسیقى خراب می‏کند دِماغ بچه‏ هاى ما را؛ مغز بچه ‏هاى ما را فاسد می‏کند. دائماً تو گوش یک جوان موسیقى باشد، این دیگر به کار نمی‏رسد؛ این دیگر نمی‏تواند فکر جدى بکند. (در جایی دیگر میفرمایند) :
اینکه میگویند که اگر چنانچه موسیقى در رادیو نباشد آنها میروند از جاى دیگر میگیرند موسیقى را، بگذار بگیرند از جاى دیگر، شما عجالتاً آلوده نباشید؛ آنها هم کم کم برمیگردند به اینجا. این عذر نیست که اگر موسیقى در رادیو نباشد، آنها میروند از جاى دیگر موسیقى میگیرند. حالا اگر از جاى دیگر موسیقى بگیرند، ما باید به آنها موسیقى بدهیم؟! ما باید خیانت بکنیم؟! این خیانت است به یک مملکتى، خیانت است به جوانهاى ما. این موسیقى را حذفش کنید بکلى، عوض این یک چیزى بگذارید آموزنده باشد. کم کم مردم را و جوانهاى ما را عادت به آموزندگى بدهید؛ از آن عادت خبیثى که داشتند برگردانید. اینکه میبینید که جوانها اگر این نبود میروند سراغ موسیقى دیگر، براى این که اینها عادت کردند! این شاهد بر این است که جوانهاى ما فاسد شدند. الآن ما موظّفیم که این نسلى که فاسد شده برگردانیم به صلاح و نگذاریم این کوچکهاى ما فاسد بشوند، اینها را جلویش را بگیریم، (صحیفه امام جلد)


1392/4/29




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :