به دخت

 




بالارفتن سن ازدواج

در کشورهای توسعه یافته یا در حال توسعه، فاصله ی بلوغ جنسی و بلوغ اجتماعی، ادامه ی تحصیل، تأخیر در استقلال اقتصادی پسران، کاهش حمایت های خانواده از فرزندان پس از ازدواج و گسترش از بین رفتن ملاک های سنتی و اصیل، موجب تأخیر در این امر شده است.

از سوی دیگر، برخی عوامل بومی نیز در سال های اخیر سن ازدواج را افزایش داده است؛ از آنجا که میانگین سن ازدواج در مردان حدود چهار سال بیش از زنان است، دخترانی که در فاصله ی سال های 55-65 متولد شده اند، به دلیل نبودن تعداد پسر در سال های قبل از 55، در مضیقه ی ازدواج قرار گرفته اند.

بدیهی است که بالارفتن سن ازدواج به معنای تأخیر در پاسخ گویی به نیازهای عاطفی و جنسی است.

 از آن جا که نیروی جنسی و نیازهای عاطفی و احساسی از قوی ترین قوای انسانی به ویژه در ایام جوانی هستند، طبیعی است که وقتی جوان نتوانست در قالب شرع و قانون نیازهایش را ارضا کند، دست به روابط نامشروع خواهد زد (البته این توجیهی برای دست زدن به این گونه رفتارها نیست).

همچنین امروزه نحوه ی انتخاب همسر، مخصوصا در شهرهای بزرگ به تدریج در حال تغییر است و با مرور زمان، نقش خانواده ها در انتخاب همسر برای فرزندانشان کاهش می یابد. بعضی از پسرها ترجیح می دهند با چند دختر دوست شوند تا با شناخت هر کدام از آن ها، یکی را برای ازدواج انتخاب کنند؛ بعضی از دختران هم همین ادعا را دارند.

بسیاری از دخترانی که به مرکز مشاوره مراجعه می کنند، می پرسند که آیا روابط دختر و پسر قبل از ازدواج برای شناخت و انتخاب همسر مناسب است؟ بنا به گزارش برخی پژوهش ها، حدود 44% دختران هدف اصلی خود را از رابطه با جنس مخالف، ازدواج و انتخاب همسر ذکر کرده اند؛ در حالی که فقط 25% پسران چنین ادعایی را داشته اند. البته این یک ادعاست و واقعیت ممکن است فراتر از این باشد.

"برگرفته از کتاب رازهای ارتباط با جنس مخالف نوشته ی مسلم داوودی نژاد"


92/4/22



نظرات ارسال شده
نامی
چهارشنبه 27 شهریور 1392


آقایون هم از این معرکه جان سالم به در نبرده اند. یعنی تنوع طلبی آنها میل ازدواج را در آنها کاهش داده است. کسانی هم که این میل تنوع طلبی را ندارند برای پیدا کردن همان یک مورد هم تمام دنیا را زیر رو رو می کنند. طرف مورد نظر هم باید زیبا باشد، هم پولدار، هم تحصیلکرده، هم شاغل و هم ... . ناگفته نماند شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور نیز در این ضایعه بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. به امید ظهور آقا امام زمان و به امید موفقیت جوانان برومند کشورمان


2
0
mohammad
جمعه 11 مرداد 1392


به نظر من یکی از دلایل بالارفتن سن ازدواج خود دخترها هستند.مهریه های سنگین،ارتباط با جنس مخالف و ...برای همه ی دختران پاک سرزیمنم ارزوی خوشبختی دارم.


2
1

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :